Miksi ranskalaiset pysyvät niin hoikkina
Vaikka juovat paljon viiniä? Viinissä on kuitenkin paljon kaloreita.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset syövät kuin miehet. Lisäksi vallitsevan terveyskonsensuksen mukaan ihmisen täytyy syödä päivittäin 3-5 välipalaa aamupalan, lounaan ja illallisen ohella. Ja tätä noudatetaan tietenkin kuuliaasti, kuten suomalaisilla tapana on.
Myös suomalaiset miehet syövät ihan liikaa. 70% on ylipainoisia, se on ihan hirveä määrä. Ilmankos, kun ohjeistetaan laiduntamaan kaikenlaisia paloja, annoskoko on amerikkalainen ja kaljaa kuluu.
Tämä on niin totta. Miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa.Enkä ihmettele: annoskoot on valtavia ja lisäksi santsataan. Myös alkoholista tulee vakavasti kloreita. Kalja ja viina maistuu miehille.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset eivät juo paljon viiniä. Yleensä vain viikonloppuisin, ja silloinkin vain kohtuudella. Kännääminen on vulgääriä.
Turistit kännäävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen pakko sen tekee, tupakointi ja se, että syövät vain 3 kertaa päivässä ja tosi vähän.
Olen asunut Ranskassa, joten tiedän.
Jos et ole hoikka, niin sinua syrjitään kaikkialla: kodissa, koulussa, parisuhteessa, työelämässä. Ainoastaan tietyistä maista tulleet m ut on ylipainoisia.Pariiaisaa ei ylipainoinen pärjää.
Tyypillinen aamupala Ranskassa on leipää hillolla ja kahvia. Lounas on kevyt. Päivän pruoka syödään illalla perheen kanssa. Välipaloja Ranskassa syö vain lapset.
Ja lähes kaikki siellä tupakoi pysäkdern hoikkana.Urheilua ei harrasteta, hyötyliikuntaa senkin edestä.
Syövät "vain" 3 kertaa päivässä? Eikö tuo muka ole normi täällä Suomessakin. Aamupala, lounas, illallinen. En mä oo muista aterioista kuulukaan.
Kyllä kaikki, jotka minä tunnen syövät 4- 5 kertaa pöivässä: aamupala, lounas, päivällinen ja 1-2 välipalaa.
Ja mitä nää myyttiset "välipalat" yleensä ovat? Leipää, pullaa, hedelmiä tjsp?
Vierailija kirjoitti:
eri geenit, ei ferritiiniä,kilppparia,stressiä,ruuhkavuosia.
Eri lääkkeet myös ranskassa.
No itseasiassa syntyvyys suurin Euroopassa juurikin Rankassa.Äoyiyslomt lyhyitä ja työpäivät pitkiä, jopa 12 tuntisia. Lapset viedään hoitoon alle puolivuotiaana ja nannyt/ aupairit auttaa. Työelämässä on siellä kova paine, varsinkin korkeasti koulutetuilla.
Siellä on sivistyneet annokset, melkein liiankin kevyitä, eikä napostella aterioiden välillä. Alkoholi ei ole mikään välttämättömyys varsinkaan sillä tavalla kuin Suomessa jossa varsinkin ilmainen viina on yliarvostettua.
Ranskalaiset ovat urbaania väkeä ja tajuavat, ettei modernin toimistotyöläisen tarvitse syödä kuin maanviljelijän. Suomalaiset ovat poistuneet pelloilta vasta viime vuosikymmeninä eivätkä ymmärrä tätä. Tämä sitten vuorostaan näkyy vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen pakko sen tekee, tupakointi ja se, että syövät vain 3 kertaa päivässä ja tosi vähän.
Jos et ole hoikka, niin sinua syrjitään kaikkialla: kodissa, koulussa, parisuhteessa, työelämässä. Ainoastaan tietyistä maista tulleet m ut on ylipainoisia.Pariiaisaa ei ylipainoinen pärjää.
Tyypillinen aamupala Ranskassa on leipää hillolla ja kahvia. Lounas on kevyt. Päivän pruoka syödään illalla perheen kanssa. Välipaloja Ranskassa syö vain lapset.
Ja lähes kaikki siellä tupakoi pysäkdern hoikkana.Urheilua ei harrasteta, hyötyliikuntaa senkin edestä.
Syövät "vain" 3 kertaa päivässä? Eikö tuo muka ole normi täällä Suomessakin. Aamupala, lounas, illallinen. En mä oo muista aterioista kuulukaan.
Kyllä kaikki, jotka minä tunnen syövät 4- 5 kertaa pöivässä: aamupala, lounas, päivällinen ja 1-2 välipalaa.
Esim marjoja ja rahkaa, hedelmiä pähkinöitä, jogurttia- jotain terveellistä. En itse jaksaiai, jos en söisi välipalaa iltapäivällä ja iltapalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ovat urbaania väkeä ja tajuavat, ettei modernin toimistotyöläisen tarvitse syödä kuin maanviljelijän. Suomalaiset ovat poistuneet pelloilta vasta viime vuosikymmeninä eivätkä ymmärrä tätä. Tämä sitten vuorostaan näkyy vyötäröllä.
Äläpä nyt puhu paskaa
Ranskassa kaikki syövät näin ja maalla ja kaupungissa. Siellä ruoka- ajat on tosi tarkat, lounas ja päivällinen syödään samaan aikaan kaikkialla. Se on osa heidän kulttuuriperintöään.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on sivistyneet annokset, melkein liiankin kevyitä, eikä napostella aterioiden välillä. Alkoholi ei ole mikään välttämättömyys varsinkaan sillä tavalla kuin Suomessa jossa varsinkin ilmainen viina on yliarvostettua.
Mutta shampanjalle ei koskaan sanota ei. Kun on aihetta, siellä.posauteraan shampanjapullo. Viiniä juodaan ruan kanssa. Ennen ruokaa saatetaan ottaa aperayiivi. Mutta vain viikonloppuisin ja juhla- aterioilla.
Normaali arkiruoka on kevyttä ja kasviavoityoista. Jogurttia syödään paljon , se on kummaa siellä.Voi olla esim jälkiruoka lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahkaa ja rahkaa
Vierailija kirjoitti:
Juoksevat riccautta karkuun
Ei ihme että persut vituttaa kaikkia paitsi ihan niitä tyhmimpiä, kun joka ketju pitää tärvellä tällä pakkomielteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahkaa ja rahkaa
Proteiinipatukkaa
kalorittomia pähkinöitä, paistettu rasvassa ja uitettu suolassa.
Silti moni luulee että nuo terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
kalorittomia pähkinöitä, paistettu rasvassa ja uitettu suolassa.
Silti moni luulee että nuo terveellisiä.
Rasva (oikea rasva) ja suola ei tee pähkinöistä epäterveellisiä. Eikä kyllä mistään muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta shampanjalle ei koskaan sanota ei. Kun on aihetta, siellä.posauteraan shampanjapullo. Viiniä juodaan ruan kanssa. Ennen ruokaa saatetaan ottaa aperayiivi. Mutta vain viikonloppuisin ja juhla- aterioilla.
Normaali arkiruoka on kevyttä ja kasviavoityoista. Jogurttia syödään paljon , se on kummaa siellä.Voi olla esim jälkiruoka lounaalla.
Syövät kevyesti ja osaavat myös nauttia elämästä. Siinä olisi suomalaisilla av mammoilla opittavaa
Tämä elämästä nauttiminenkin on itse asiassa myytti. Ranskassa naiset ovat oikeastaan aika ahdistuneita, koska naisen rooli on mitä on. Koskee muitakin asioita kuin ulkonäköä, odotukset siitä, millainen naisen ja tytön pitää olla, ovat siellä oikeasti aika kamalia. Maailmalla on kuva elämästä nauttivista, huolettoman seksikkäistä ranskattarista ja tätä kuvaa ranskalaiset mielellään itsekin pitävät yllä, mutta siellä taustalla on tosi paljon kipua josta ei oikein saisi puhua suoraan.
Parjattu av-mamma voi todellakin olla paljon onnellisempi.
Koska ovat niin pieniä ja mahtuvat 200g pusseihin. Ovat hyviä nakkejen tai lihapullien kaa.
Mireille Guillianon kirja avaa aihetta hyvin. Kaikkea saa syödä, mutta vain vähän. Ei välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Ranskattaret ei
- lankea muotidieetteihin
- eivät vältä viljoja tai leipää
- syövät aina jälkiruoan ja leivoskahvit
- eivät mässytä sipsejä
- eivät juo siideriä/lonkeroa
- eivät jonota hatsapuria marketin pihalla
- syövät monipuolisesti= hoikka ja terve
Ranskalainen mies ei
- syö mäkkärissä tai hesessä
- syö kebabia
- mässytä sipdejä
- ei juo kännejä
- tissuttele kaljaa
- syövät paöjon kasviksia
- käyttävät alkoholia kohtuudella
Vierailija kirjoitti:
Eivät juo paljon. Sitä viiniä juodaan vaan ruoan kanssa lasi. Eikä kuusi pulloa olutta illalla sohvalla piereskellen ja siihen pizza päälle.
Jos teillä noin tehdään ei se tarkoita, että muut tekeät, vai mistä tuo fakta?