Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elänyt tuilla viimeiset 14 vuotta. Olen nyt 35-vuotias...Onko sinusta OK, että osa on ns. vapaaehtoisesti työttöminä, koska töitä ei kuitenkaan riitä kaikille?

Vierailija
23.05.2021 |

Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea.

Ihan hyvin pärjäilen

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vähän. Mä olen nyt 40 v ja olen elänyt tukien varassa yli 20 vuotta. Mitään koulutusta ei ole ja työkokemusta muutama kuukausi. Tässä vaiheessa ihan sama onko tämä jonkun mielestä ok vai ei, kun tilannetta ei enää voi muuttaa. Mä vain olen ja elelen tällä tyylillä.

Vierailija
82/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kurjalta kuulostaa vapaaehtoisesti työttömät kun samaan aikaan hoitoalalla on pulaa työntekijöistä.

Ei tietenkään kaikki sovellu hoitajiksi, mutta kyllä teistä osa varmaan olisi siinä työssä hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Vika ei ole sinussa, se on systeemissä. Systeemi on luotu tällaiseksi ja omasta mielestäni sen käyttäminen oman etunsa hyväksi on vain inhimillistä. Näin minäkin olen elämäni elänyt.

Mukavaa kesää sulla.

Vierailija
84/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä varmasti osaat itse päättää mitä teet elämälläsi. Ei täällä kukaan osaa vastata kysymykseesi.

Vierailija
85/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset työt ovat suhteessa älyä vaativiin....

Ja olen siis asiantuntijatyössä. 10-20 vuodessa ainakin puolet oman alan ihmisistä jää työttömäksi, kun atk-järjestelmät kehittyvät.

Jossain vaiheessa pitää hyväksyä se ettei entiseen ole paluuta. Yhä harvempi ihminen kykenee tuottamaan riittävästi arvoa jota ansaitsisi palkan jolla saavutetaan edes suurin piirtein vallitseva elintaso.

Pitäsikö matemaattisesti ja teknisesti älykkäiden alkaa sittenkin pohtimaan oman älykkyytensä rajoittuneisuutta?

Ei, koska matemaattinen ja tekninen älykkyys on jolla pysytään kiinni työelämässä ja paremmilla palkoilla.

Kaikki eivät voi olla hoitajia. Sekään ei sovi esimerkiksi persoonallisuustypin takia jokaiselle.

ns. luovilla ja pehmeillä aloilla työllistyy aniharva.

Itsellä on osaamista ja kokemusta. Se voi hyvinkin riittää eläkkeelle saakka. Siinä vaiheessa minun alallani työllisty vähemmän porukkaa, koska yksi matemaattisesti ja teknisesti lahjakas intialainen ohjelmoija korvaa 10-100 asiantuntijaa.

Et tajunnut edes pointtia, eipä ihme, että olette sössineet.