Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elänyt tuilla viimeiset 14 vuotta. Olen nyt 35-vuotias...Onko sinusta OK, että osa on ns. vapaaehtoisesti työttöminä, koska töitä ei kuitenkaan riitä kaikille?

Vierailija
23.05.2021 |

Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea.

Ihan hyvin pärjäilen

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutaisit tulla mun tilalle. Olen raatanut viimeiset 16 vuotta. Voisin jäädä työttömäksi.

M48

Tätä kitinää en tajua ollenkaan! Ei mikään estä jättäytymästä työttömäksi. Irtisanoudut vaan ja voit lopettaa valittamisen.

Vierailija
62/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset työt ovat suhteessa älyä vaativiin....

Ja olen siis asiantuntijatyössä. 10-20 vuodessa ainakin puolet oman alan ihmisistä jää työttömäksi, kun atk-järjestelmät kehittyvät.

Jossain vaiheessa pitää hyväksyä se ettei entiseen ole paluuta. Yhä harvempi ihminen kykenee tuottamaan riittävästi arvoa jota ansaitsisi palkan jolla saavutetaan edes suurin piirtein vallitseva elintaso.

Pitäsikö matemaattisesti ja teknisesti älykkäiden alkaa sittenkin pohtimaan oman älykkyytensä rajoittuneisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin tuossa kirjoitettiin, olisi ihan hyvä, jos olisi järjestelmä, joka raksuttaisi tasan tarkkaan miten paljon tukia olet saanut ja miten paljon olet kerryttänyt. Me kaikki saamme tukia. Sairaanhoito pois tästä laskurista.

Laskurin summia katsellessa voisi resurssit auttaa siirtää näihin, jotka ovat pahasti miinuksella. Heille tulisi aika ajoin löytää työ mistä jää tukia enemmän käteen. Heti eivät ehkä pystyisi tekemään täyttä päivää, mutta jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
64/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset työt ovat suhteessa älyä vaativiin....

Ja olen siis asiantuntijatyössä. 10-20 vuodessa ainakin puolet oman alan ihmisistä jää työttömäksi, kun atk-järjestelmät kehittyvät.

Jossain vaiheessa pitää hyväksyä se ettei entiseen ole paluuta. Yhä harvempi ihminen kykenee tuottamaan riittävästi arvoa jota ansaitsisi palkan jolla saavutetaan edes suurin piirtein vallitseva elintaso.

Pitäsikö matemaattisesti ja teknisesti älykkäiden alkaa sittenkin pohtimaan oman älykkyytensä rajoittuneisuutta?

Ei, koska matemaattinen ja tekninen älykkyys on jolla pysytään kiinni työelämässä ja paremmilla palkoilla.

Kaikki eivät voi olla hoitajia. Sekään ei sovi esimerkiksi persoonallisuustypin takia jokaiselle.

ns. luovilla ja pehmeillä aloilla työllistyy aniharva.

Itsellä on osaamista ja kokemusta. Se voi hyvinkin riittää eläkkeelle saakka. Siinä vaiheessa minun alallani työllisty vähemmän porukkaa, koska yksi matemaattisesti ja teknisesti lahjakas intialainen ohjelmoija korvaa 10-100 asiantuntijaa.

Vierailija
65/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kaivaa verta nenästään täällä palstalla, mutta onhan se niin että osa työvoimasta on aina työtttömänä,

Koska muuten palkat nousisivat työvoimapulassa liikaa. Oikeudenmukainen tilanne olisi se, että jokainen saisi olla / joutuisi olemaan vuorollaan vähän aikaa työttömänä.

Olisi muuten upeaa saada olla työttömänä vaikka  6kk ajan ja joku toinen tekisi yrityksessä kaikki työt pyytämättä palkkaa. Homma rullaisi ja vastuu olisi muilla ja sitten voisi palata omiin hommiin niin, että kaikki olisi yhtä hyvin kuin itse tekemänäni.

Kyllä! Ihan heti suostun! Mutta kuka tulee siksi aikaa tekemään 16h/vrk ja 7 vrk/vko?

Vierailija
66/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok että olet tukien varassa. Itsekään en tee työtä, koska silloin maksaisin elatustukea. Menen töihin, jos saan lapseni takaisin. Kun yhteiskunta holhoaa, niin se tekee päätökset ja ottaa vastuun kansalaisista.

Vierailija
67/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä sinä teit 21-vuotiaaksi asti jos olet ollut sen jälkeen 14 vuotta työttömänä? Ei näytä hyvältä curriculum vitaessa. Toivottavasti sait edes peruskoulun suoritettua.

Vierailija
68/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan.

Hyi hitto, loisiminen muiden kustannuksella on alhaista! Mt-ongelmaisetkin voisivat siivota vaikka ojia.

Kaikkien liikuntakykyisten pitäisi tukiensa vastineeksi tehdä 2 h /pvä jotain yhteiskuntaa hyödyntävää työtä, vaikka kerätä roskia tjsp. Ei siihen täyttä järkeäkään tarvitse.

Kenellekään ei pitäisi maksaa vastikkeettomia tukia. Roskien keruuta tosiaan ja niille, jotka ovat täysissä järjissään voitaisiin järkätä vaikka vanhusten ulkoilutusta.

Jonkun pitäisi myös johtaa mt-ongelmaisten roskien keruuta. Ehkä siihen voisi palkata vähemmän hulluja työttömiä? Työttömät voitaisiin lajitella numeroiden hulluusasteikkoon, ja siten ohjata astetta vastaavaan työhön.

Vierailija
69/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan ok. Semmoset, jotka haluu luksusta voi mennä töihin sitten hakemaan rahaa siihen. Jos katto päällä ja ruokaa riittää, niin turha sitä on raataa.

Vierailija
70/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, riippunee siitä, että oletko yrittänyt saada töitä vai et. Aika paha sitä työttömyyttä on lähteä tuomitsemaan, jos kukaan ei ota töihin.

Vierailija
71/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan.

Hyi hitto, loisiminen muiden kustannuksella on alhaista! Mt-ongelmaisetkin voisivat siivota vaikka ojia.

Kaikkien liikuntakykyisten pitäisi tukiensa vastineeksi tehdä 2 h /pvä jotain yhteiskuntaa hyödyntävää työtä, vaikka kerätä roskia tjsp. Ei siihen täyttä järkeäkään tarvitse.

Kenellekään ei pitäisi maksaa vastikkeettomia tukia. Roskien keruuta tosiaan ja niille, jotka ovat täysissä järjissään voitaisiin järkätä vaikka vanhusten ulkoilutusta.

Onko sulla jotakin vanhuksia vastaan?

Vierailija
72/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aiemmin tuossa kirjoitettiin, olisi ihan hyvä, jos olisi järjestelmä, joka raksuttaisi tasan tarkkaan miten paljon tukia olet saanut ja miten paljon olet kerryttänyt. Me kaikki saamme tukia. Sairaanhoito pois tästä laskurista.

Laskurin summia katsellessa voisi resurssit auttaa siirtää näihin, jotka ovat pahasti miinuksella. Heille tulisi aika ajoin löytää työ mistä jää tukia enemmän käteen. Heti eivät ehkä pystyisi tekemään täyttä päivää, mutta jonkin ajan kuluttua.

Kyllä on kateus taas kovaa!

Vierailija
73/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kaivaa verta nenästään täällä palstalla, mutta onhan se niin että osa työvoimasta on aina työtttömänä,

Koska muuten palkat nousisivat työvoimapulassa liikaa. Oikeudenmukainen tilanne olisi se, että jokainen saisi olla / joutuisi olemaan vuorollaan vähän aikaa työttömänä.

Olisi muuten upeaa saada olla työttömänä vaikka  6kk ajan ja joku toinen tekisi yrityksessä kaikki työt pyytämättä palkkaa. Homma rullaisi ja vastuu olisi muilla ja sitten voisi palata omiin hommiin niin, että kaikki olisi yhtä hyvin kuin itse tekemänäni.

Kyllä! Ihan heti suostun! Mutta kuka tulee siksi aikaa tekemään 16h/vrk ja 7 vrk/vko?

Työnsankariko se siellä ulisee?

Vaan trollin mielikuvustahan kommentti on.

Vierailija
74/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan.

Jonkun pitäisi myös johtaa mt-ongelmaisten roskien keruuta. Ehkä siihen voisi palkata vähemmän hulluja työttömiä? Työttömät voitaisiin lajitella numeroiden hulluusasteikkoon, ja siten ohjata astetta vastaavaan työhön.

Tämä oli muuten sarkasmia.

Vierailija
75/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää kuka haluaa elää noin.... Mulla olisi vähän sellanen olo niinkuin olisin valtion vanki jos eläisin tukiaisilla.

Mulla on olo että olisinkin kuin vanki jos joutuisin olla jossakin raatamassa joka päivä 8-16 tai vaikka 14-22

Kyllä sä olet valtion vanki, luuseri, jonka toimeentulo vaatii paljon anomusten pyörittelyä ja jatkuvaa nöyristelyä eri laukuilla. En kehtaisi.

Vierailija
76/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska työpaikkoja ei riitä kaikille. Tempputyöllistämistä ja provikkapalkkausta en pidä työpaikkoina.

Vierailija
77/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää kuka haluaa elää noin.... Mulla olisi vähän sellanen olo niinkuin olisin valtion vanki jos eläisin tukiaisilla.

Mulla on olo että olisinkin kuin vanki jos joutuisin olla jossakin raatamassa joka päivä 8-16 tai vaikka 14-22

Kyllä sä olet valtion vanki, luuseri, jonka toimeentulo vaatii paljon anomusten pyörittelyä ja jatkuvaa nöyristelyä eri laukuilla. En kehtaisi.

Kyllä sitä on "vanki"vaikka käy töissäkin. Ainut että pääset kotiin illaksi ja viikonlopuiksi. Ja tietysti lomat, jos olet hoitanut hommasi hyvin.

Tälläisia mietteitä eläkeläiseltä joka tosin viihtyi siellä "vankilassa"suht koht hyvin.

Vierailija
78/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Teen itse määräaikaisuuksia työvoimapula-alalla. Pidän kesäkuukaudet omaa lomaa, saa joku toinen töitä siihen väliin.

Vierailija
79/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiviäkin kiinnostaa mitä trolli kehtaa ja mitä ei.

Vierailija
80/85 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko systeemi perustuu ajatukselle siitä että lähes jokaiselle löytyy luontaisia kykyjä vastaava työpaikka josta saadulla palkalla saavutetaan ns. normaali elintaso.

Siksi oli mahdollista olettaa että kaikki etsivät töitä.

Nyt meillä on ikuinen työttömyys, ja yhä useampi ei kykene tuottamaan riittävästi arvoa kun yksinkertaiset työt on siirretty koneille.

Halutaanko oikeasti Pohjois-Korean-henkisiä järjestelyjä joissa valtio laittaa työttömät poimimaan käpyjä metsästä?

"Ala yrittäjäksi" ei ole vaihtoehto, ihmisillä joilla ei ole töitä on vielä heikommat edellytykset yrittäjiksi.

Omalla alallakin oli vielä 20 vuotta sitten yksinkertaisia rutiinitöitä. Ei ole enää. On jäljellä vain se vaativa asiantuntijatyö hektisessä ympäristössä jossa viimeisimän teknologian tuntemus on must.