Kokemuksia raskaudesta jossa tuhrua tulee ja silti kaikki hyvin?!!
Täällä elellään aika onnettomassa ilmapiirissä :( Lasta on yritetty saada aikaiseksi jo melko kauan aikaa. Jokunen keskenmenokin on takana.
Pari päivää sitten alapää tuli oudolla tavalla kipeäksi. Ei supistellut yms. vaan sellasta vihlontaa ja jomotusta. Kuin luihin sattuisi. Kipu lähti välillä pois ja palasi mutta ei kuitenkaan kovana. Ajattelin että varmaan jotain kohdun kasvukipuja? Mulla on tullut vaalean ruskehtavaa tuhrua pitkin raskautta. Vain pieniä määriä ja välillä taukoakin oli jopa pari viikkoa. Noin 3 viikkoa sitten kävin ultrassa ja kaikki oli ihan hyvin. Syke näkyi ja lääkärin mielestä noista tuhruista ei tarvitse olla huolissaan.
Mutta eilen illalla tuhru taas alkoi ja tällä kertaa sitä tuli enemmän ja nyt se oli tummaa!!! Ja sama aamulla. Yöllä vuotoa ei tullut. Vatsa on edelleen arka ja vähän kipeäkin.
Viimeksi kun sain keskeytyneen keskenmenon niin oireet oli melko samanlaiset. Silloin viikkoja oli noin 12 ja sikiö kuollut jo n. viikolla 9. Nyt mulla on menossa 10+5 viikot...
Onkohan tässä mitään toivoa että kaikki olisi kuitenkin hyvin?! Päivystykseen eivät minua huoli ja yksityiselle ei pääse tarkastaa tilannetta :( Ensi viikolla on aika ultraan mutta siihen on vielä 4 päivää. Mitenköhän tässä jaksaa odottaa siihen asti.
Kommentit (4)
Muutaman viikon välein aina tuli. Ja kaikki meni hyvin ja syytä ei löydetty.
vaikka tiedän, että vaikeaa se on. Mutta ei kuulosta kovin vakavalta tuo sun tuhrus, jos on ruskeaakin. Jotakin vanhaa sielä nyt valuu. Monilla voi jkv vuotoja tulla. Kirkas vuoto on pahempi homma kuin ruskea.
Yritän rauhoittua ja sulkea ikävät asiat pois mielestä!
Ap
tuli kerran verta raskausviikolla 10. Se tapahtui yhdynnän jälkeen, ihan kirkasta verta siis. Ei kipuja. Sitten myös vähän myöhemmällä viikoilla tuli useana päivänä ruskeaa tuhrua. Myös pelkäsin keskenmenoa, mutta kaikki meni hyvin ja nyt suloinen yksivuotias meillä!
Ei se tosiaankaan tarkoita että mikään olisi hätänä, jos sitä tuhrua tulee. Limakalvot on raskasuden aikana herkemmät ja saattavat ne siellä esim. vuodella..
Onnellista odotusta!