Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkästään hyvillä puhumisen taidoilla pystyn peittämään tosi pitkäänkin, että olen heikkolahjainen. Elämä on tämän johdosta raskasta.

Vierailija
23.05.2021 |

Olen siis kielellisesti jos en nyt lahjakas, niin soljuvasanainen, luonteva ja puhun rikasta kieltä.

Olen hymyileväinen, muita huomioonottava ja minulla on paljon huumorintajua. Saan kohtalaisen helposti ihmiset, tuntemattomatkin, nauramaan ja tämä onkin yksi tärkeimmistä "suojakilvistäni", kun peittelen todellista osaamattomuuttani ja sitä, etten tajua mistään mitään.

Kun en tajua.

Olen työssä, joka ei vaadi valtavasti aivoja, lähinnä tunnollisuutta ja siinä voi helposti nojata työkavereihin ja hyödyntää heidän osaamistaan. Selviän siitä juuri näin.

Mutta en usko heidänkään tietävän kokonaisuudessaan, mikä ääliö olen. Heidän joukossaan on tosi fiksua porukkaa, joten "piileskelyni" on välillä työlästäkin.

En osaa mitään, mikä vaatii vähänkään ajattelua. En ymmärrä kokonaisuuksia. En osaa laskea mitään, en edes helppoja plus- ja miinuslaskuja päässäni.

En ymmärrä mitään yhteiskunnallisista tms. asioista, välttelen kaikkia keskusteluja, jotka eivät koske säätä.

En ymmärrä omiakaan asioitani, mulla on lähisukulainen joka auttaa, jollen ymmärrä, mitä tilinauhassani lukee esimerkiksi.

Kirsikkana kakun päällä on huono oppimiskyky ja olematon muisti. En pysty siis parantamaankaan mitään.

Pahinta on kuitenkin, että olen viiltävän tietoinen tästä kaikesta. Siinä kohtaa aivosumu hälvenee ja tiedän tasan tarkkaan, mikä idiootti olen. Olisin varmasti paljon onnellisempi yksilö, jos en tätä tajuaisi.

Tämä on johtanut masennukseen. Minussakin elää pieni kunnianhimon siemen, ja on raastavaa tietää, ettei koskaan pysty saavuttamaan mitään, koska omat aivot ovat hitaat ja kömpelöt.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, AP, tekstistäsi. Hyvin valaisevaa ja siinä on paljon pohdittavaa.

Minulle tulee viestistäsi mieleen eräs meillä työssä oleva henkilö. Hän on hyvin aurinkoinen, osaavan oloinen ja mukava tyyppi. Erittäin hyvä puhuja, hänen palkkansa on kaukana taulukkopalkasta, niin vakuuttava hän oli työsopimusta tehdessä.

Kuitenkin minusta tuntui jo siinä vaiheessa, kun hän aloitti meillä viime vuoden lopulla, että hän ei ehkä ihan täysin osaa sitä, mitä hän väittää osaavansa. Välillä hänen juttunsa ovat aivan tosi ammattimaisia, hän esimerkiksi ehdotti, että ottaisimme käyttöön yhden tärkeän uuden (tosin meidän alalla vapaaehtoisen) järjestelmän. Hänellä oli hyvin selvä visio siitä, miten se saadaan toimimaan. Siis puheen tasolla. Toisaalta hän joskus unohtelee aivan käsittämättömiä asioita, sellaisia joita kukaan muu meillä ei unohda. Sellaistakin on ilmennyt, että hän ei ole osannut tehdä ihan perustason asioita, niitä on pitänyt korjailla jälkeenpäin.

Kuukausi sitten keskustelin hänen kanssaan siitä, että nyt on tullut sopiva hetki ottaa tuo hänen mainitsemansa uusi järjestelmä käyttöön. Kehotin häntä tutkimaan, mistä se ostetaan ja hoidan sitten sopimukset kuntoon. Sen jälkeen käyttöön täysillä ja hän saa olla käyttöönoton vastaava.

Reilu 2 viikkoa sitten tämä henkilö jätti irtisanomisensa sitä sen enempää perustelematta. 

Kun luen tekstiäsi, mietin, että voisikohan tässä olla juuri samanlaisesta tapauksesta kyse. Kun oikein mietin, hänen CV:nsä taisi olla täynnä 6 kk - 2 v työsuhteita. Ilmeisesti jossain vaiheessa tulee tunne, että ei pysty enää teeskentelemään.

Pystyisitkö kuvittelemaan, että hakeutuisit tehtäviin, joissa sinulla ihan selvästi oleva lahjakkuus pääsisi loistamaan? Toivon sekä sinulle että tälle meidän nykyisin jo lähes entiselle työntekijälle kaikkea hyvää ja onnea sen oman jutun löytämisessä. Voin kuitenkin kuvitella, millainen stressi tällaisessa tilanteessa on pakko olla joka ikinen päivä.

Vierailija
22/24 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset työt ap:lla noin niin kuin suunnilleen on? Voitko valaista tarkemmin?kiinnostais

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siirtyä politiikkaan!

Eiku ihan oikeasti toivon sulle hyvää ap, kuulostat mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
24/24 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin veikkaan, että ongelmasi on pikemminkin huonossa työmuistissa. Tiedän kyllä kokemuksesta, että se on turhauttavaa, sillä vaikka asiat periaatteessa ymmärtäisikin, niin niitä ei silti saa painettua mieleen. 

tämä

MÄTÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi