Harmittaa pojan puolesta. Järjestin hänelle melkein varman kesätyöpaikan. Sitten oli mennyt haastattelussa
vänkäämään vastaan siitä, milloin aloittaa. Sanoivat, että laittavat meiliä, sitä ei kuitenkaan ole kuulunut. Poika haluaa kesällä töihin, joten harmittaa hänen puolestaan, ettei suostunut siihen mitä toivottiin.
Poika on jo 16, mutta jossain asioissa todella lapsellinen. Ehkä tämä on kasvun paikka sitten.
Kommentit (31)
Sattuuhan näitä. 16-vuotias ei välttämättä ole vielä ihan kypsä työelämään, koska siellä nyt joutuu muutenkin tekemään mitä pyydetään, oli järkee tai ei.
Oliko tällä kertaa anopin vai miehen vika?
No, hän voi siivoilla kotona ja pestä pyykkiä, jos jaksaa.
Miksi ei suostunut siihen mitä ehdotettiin?
TJ:t ei tykkää näistä äideistä, jotka "järjestää lapselleen melkein varman kesätyöpaikan". Eli homma on voinut kariutua äidin liialliseen innokkuuteen versus lapsen haluttomuuteen.
Rekrytoijana neuvoisin, ettei kannata yrittää järjestellä töitä jälkikasvulleen. Heidän pitää itse opetella työnhakua ja nähdä vaivaa asian eteen.
En ole koskaan palkannut yhtään nuorta, jonka vanhemmat ovat kyselleet hänelle työpaikkaa.
0/5, jotain yritystä nyt näihin provoihin. Firmat ovat palkanneet kesätyöntekijät jo kuukausia sitten.
Harmittaa varmaan pojan käytös, ei pojan puolesta? Ehkäpä oppii seuraavaan haastatteluun, että ei kannata vänkäillä, se on hyvä oppi ja uskon, että menee kerralla perille.
Vierailija kirjoitti:
TJ:t ei tykkää näistä äideistä, jotka "järjestää lapselleen melkein varman kesätyöpaikan". Eli homma on voinut kariutua äidin liialliseen innokkuuteen versus lapsen haluttomuuteen.
Monissa paikoissa on jopa kesätyökampanjoita, joilla pyritään työllistämään työntekijöiden lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei suostunut siihen mitä ehdotettiin?
Koska ajatteli, että olisi kiva pitää viikon lomaa koulun päättymisen jälkeen. ap
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoijana neuvoisin, ettei kannata yrittää järjestellä töitä jälkikasvulleen. Heidän pitää itse opetella työnhakua ja nähdä vaivaa asian eteen.
En ole koskaan palkannut yhtään nuorta, jonka vanhemmat ovat kyselleet hänelle työpaikkaa.
Autoin työpaikkojen löytämisessä ja hakemuksen sekä ansioluettelon kirjoittamisessa. Kyseinen yritys ei tätä tiedä. ap
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa varmaan pojan käytös, ei pojan puolesta? Ehkäpä oppii seuraavaan haastatteluun, että ei kannata vänkäillä, se on hyvä oppi ja uskon, että menee kerralla perille.
Joo, sanamuoto ehkä parempi näin. ap
Vierailija kirjoitti:
Äitiinsä tullu, poikaparka
Miksei isään?
S-ryhmä palkkaa omien työntekijöidensä lapsia. Alhaista toimintaa.
Ei ehkä kannata järjestää lapselleen kesätyöpaikkaa. Työnantaja näkee vanhempien liian innostuksen. Muutenkin 16-vuotias on nuori vielä. Nuorellakin on oikeus lomaan. Mielestäni nuorille asetetaan liian suuret paineet kesätyöpaikan hankkimisesta. Töitä kyllä ehtii tehdä koko loppuikänsä. Itse en ollut kertaakaan kesätöissä ja onnellinen siitä. Sain nauttia huolettomista kesistä. Silti olen ollut koko aikuisikäni töissä.
Ei siinä mitään pahaa ole, jos vanhemmat vähän auttavat alkuun, kilpailu paikoista on niin kovaa. Tietysti nuoren itsen pitää hoitaa homma sitten kunnialla loppuun.
Todellakin kannattaa hankkia nuorelle kesätyöpaikka! Naurettavaa antaa nuorille näkökulma, että omalla ahkeruudella saisi muka jotain aikaan. SUHTEET JA NIIDEN KÄYTTÖ on paras opetus siihen, miten pärjää myös tulevaisuudessa sekä röyhkeys mennä eteenpäin vaikka muut supisevat ja puhuvat pahaa selän takana.
Itse en ikinä hyötynyt mitenkään vanhemmista eivätkä he auttaneet kiinni töihin tai mihinkään. Kaikki on pitänyt tehdä vaikean kautta ja taistellen. Se tuo vain katkeruutta tullessaan. On ok saada työtä, rahaa ja menestystä helpolla!
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä palkkaa omien työntekijöidensä lapsia. Alhaista toimintaa.
Voihan sinne hakea kuka tahansa. Ei sinne mitään lusmuja palkata, vaikka vanhemmat siellä oliskin töissä.
Äitiinsä tullu, poikaparka