Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin puuttuminen meidän teinin kasvatukseen raivostuttaa. Teinilläkin välit huonontuneet mummoon.

Vierailija
23.05.2021 |

Pojalla on ollut koulussa tosi raskas vuosi: Ysiluokka ja numeroiden nostaminen viime vuoden murrosiän perseilyjen jälkeen. On ihan väsynyt, on ottanut koulun nyt oikeasti tosissaan ja tämän vuoden aikana nostanut kaikissa lukuaineissa numerot kutosesta ysiin/joissain kokeissa myös jopa kymppiin. Opettajilta on tullut paljon kannustavaa palautetta pojalle ja varmasti nyt on mahdollisuus saada ysiä ja kymppiä ihan todistukseenkin. Välitoikkarissa arvosanaennusteet ainakin näyttivät lupaavilta, toki vielä siitäkin on opiskelu parantunut.

Poika on kuitenkin nyt tosi väsynyt. Ei jaksaisi enää nousta kouluun. Anoin rehtorilta kahdeksi viikoksi lomaa ja sain. Rehtori ymmärsi hyvin. Reksikin sanoi, että nyt pojan pitää saada levätä ja keskittyä omaan jaksamiseen.

Mutta anoppihan on tästä ihan raivona kun kuuli. Soitti pojalle ja puhui "järkeä". Pojalle tuli selkeästi vaivaantunut olo. Miehellekin anoppi soittelee nykyåån jokapäivä kuulumisia ja aina aloittaa "no kai se *matti* nyt oikeasti koulun loppuun käy?" Tai nyt eilenkin soitti ja oli silleen että "joko perheen naisväkeen on tullut järkeä? Kyllä *matti* jaksaa vielä kaksi viikkoa opiskella"

Soitin sitten itse anopille ja sanoin että voi suoraan mulle soittaa jos joku ihmetyttää. Ei tarvitse puhua pahaa musta selän takana. Alkoi sitten listaamaan kaikki "virheet" jotka olen hänen mielestään lasteni kanssa tehnyt. Ehdotti vielä "ystävällisesti" että poika vois muuttaa hänen luokseen pariksi viikoksi kun mummo kyllä tukee opiskelua. Raivostuttavaa. Soitti meidän puhelun jälkeen pojalle ja ehdotti samaa. Raukka ei osannut kieltäytyäkään. Sanoo että mummo pitää häntä nyt varmaan huonona ihmisenä jos ei mene vaan jää kotiin lepäämään.

Oikeasti ärsyttää tuo puuttuminen ja lapsen painostaminen. Lapsi tehnyt suuren työn ja sen jälkeen lepäämisestä pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa. P*skan marjat sanon minä.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut napanuora katketa vielä edes mieheesi... Otan osaa. Raskaalta ihmiseltä kuulostaa. Minun mielestäni lepääminen on nyt enemmän kuin oikeutettua. Hyvän työn tehnyt!

Vierailija
2/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä mies on? Kannattaako hän kouluun menoa vai lepäämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä estäisin mummon puhelut itseltäni ja pojaltani. Mies vastailkoon jos haluaa. Te olette päätöksen tehneet ja pitäkää siitä kiinni.

Vierailija
4/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiselta kuulostaa, että rehtori on myöntänyt väsymyksen vuoksi 2vk loman koulusta ilman lääkärintodistusta. En ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Yleensä masentuneet ja ahdistuneetkin käyvät koulua edes vähän ja, jos ovat pois hoidollisista syistä, koulu haluaa lääkärintodistuksen.

Toki asia ei tietysti kuulu anopille.

Vierailija
5/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mieltä mies on? Kannattaako hän kouluun menoa vai lepäämistä?

Ei oikein mitään. Sanoo että jääköön kotiin mutta eihän se pari viikkoa enää paha olisi. Vähän mielistelyn makua äitiään kohtaan. Ap

Vierailija
6/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä anopin kanssa samaa mieltä, että pitäisi kannustaa siihen opiskeluun eikä antaa lomaa. Mitä poika tulee tekemään seuraavat viikot? Pelaa yöt ja nukkuu päivät? Itse ensin perseilee ja nyt se palkitaan ylimääräisellä lomalla?

Vierailija
7/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni sekaantui samalla tavoin esikoisen asioihin. Välit napsahti kokonaan poikki, eikä teini ole puhunut hänelle kolmeen vuoteen.

Vierailija
8/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin myös kuopukselle nyt lomaa. Turha siellä on notkua. Arvioinnitkin on tehty jo.

Vierailija
9/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisin monen monta juttua, joita voisitte tehdä tai sanoa, mutta jos ne eivät ole tulleet teille kahdelle aikuiselle mieleen, niin mitäs tuosta.

Vierailija
10/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoit lomaa??? Anteeksi, nyt jäi hiukan epäselväksi, että millälailla teinisi on uniikki lumihiutale, joka on ”loman tarpeessa” koulusta? Vähänkö noloa. Miettikää, te ennen 1991 4 laudaturia kirjoittaneet! Saitteko luku-urakkanne seurauksena kaks viikkoa lomaa peruskoulusta!??? Kai siellä nyt voi tunneilla käydä, jos ei enää pingotakaan? Olet vastenmielinen etuja itsellesi kahmiva kuvotus, ap ja lapsellesi opetat heikkoa moraalia.

Vierailija
11/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoiselta kuulostaa, että rehtori on myöntänyt väsymyksen vuoksi 2vk loman koulusta ilman lääkärintodistusta. En ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Yleensä masentuneet ja ahdistuneetkin käyvät koulua edes vähän ja, jos ovat pois hoidollisista syistä, koulu haluaa lääkärintodistuksen.

Aika erikoiselta kuulostaa ysit ja kympitkin, jos koulu on mennyt niin huonosti kuin ap väittää. Yleensä katsotaan kokonaisuutta ei viime hetken parannusta.

Vierailija
12/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioinnit on tehty jo. Siellä on ihan turha enää olla. Minunkin ysiluokkalaisen tunneista iso osa on joko peruttu tai sitten siellä pelataan tms.

Vierailija
13/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Törkeää etuilua muiden, hommansa vaaditusti suorittavien kustannuksella 😤

Vierailija
14/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menisi tuosta kyllä välit poikki. En tietenkään yrittäisi kieltää puolisoa/lasta olemasta tekemisissä sukulaisensa kanssa, mutta itse päättäisin, että tuo menee jo sellaiseksi, että on hyvä sanoa keskinäiselle suhteelle kiitos hei.

Ja tälle henkilölle sanoisin vain, että asia on meidän perheemme asia ja sillä selvä.

Vierailija
15/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä anopin kanssa samaa mieltä, että pitäisi kannustaa siihen opiskeluun eikä antaa lomaa. Mitä poika tulee tekemään seuraavat viikot? Pelaa yöt ja nukkuu päivät? Itse ensin perseilee ja nyt se palkitaan ylimääräisellä lomalla?

Tätä veikkaa minäkin. Nyt on sitten 12 viikon lusmuaminen tiedossa, koska kesätöitä ei piltillä tietenkään ole. Siitä on hyvä jatkaa lukioon tai minne hän meinaakaan mennä, kun mamma hyysää ja iskä ei sano mitään.

Vierailija
16/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikasi menossa suoraan kesäloman alkaessa kesätöihin? Koska kahden viikon päästähän alkaisi loma? Meinaan, että onko tämä loman pidennys alkupäästä vai loma ennen kesätöitä?

Vierailija
17/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvioinnit on tehty jo. Siellä on ihan turha enää olla. Minunkin ysiluokkalaisen tunneista iso osa on joko peruttu tai sitten siellä pelataan tms.

Törkeä asenne. Vai turhaa? Miksiköhän sitä koulua sitten siellä vielä on? Tuollainen asenne on vastenmielinen ja kuvottava ja kertoo hirveästä itsekkyydestä ja itsekeskeisyydestä ihmisen persoonassa. Vastenmielinen asenne kertakaikkiaan. Kai sieltä saisi kaikille sitten lomaa, eikä vain niille röyhkeille, jotka keksivät pyytää, jos asia olisi muka ok!?

Vierailija
18/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menisi tuosta kyllä välit poikki. En tietenkään yrittäisi kieltää puolisoa/lasta olemasta tekemisissä sukulaisensa kanssa, mutta itse päättäisin, että tuo menee jo sellaiseksi, että on hyvä sanoa keskinäiselle suhteelle kiitos hei.

Ja tälle henkilölle sanoisin vain, että asia on meidän perheemme asia ja sillä selvä.

Niin, meidän röyhkeän ja itsekeskeisyyttä opettavan luuseriperheemme asia.

Vierailija
19/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika uupui ysiluokalla, alkoi myös viillellä ahdistuksen helpottamiseksi. Ahdistus vei yöunet. Tunnollinen poika, joka yhtäkkiä oli ihan lopussa. Asettanut kovia paineita itselleen omassa päässään. Kuvitteli, että ympäristö oli sitä mieltä, että lukio on se ainoa vaihtoehto. Oli lukiossa kaksi päivää, sen jälkeen tuli mulle sanomaan, ettei ole hänen paikkansa ja ettei hän jaksa. Vuosi meni toipuessa tuosta kaikesta, käytännössä oli kirjoilla lukiossa, mutta oikeasti piti välivuoden. Ja sen vuoden aikana poika ns. palasi elämään ja hymykin palasi.

Nyt poika on vuoden opiskelut sähkö-ja automaatioalaa amiksessa. Arvosanat tosi hyviä ja poika menee kouluun mielellään (kouluun matkaa 30 km per suunta). On jopa vähän edellä suunniteltua opiskeluaikataulua, eli tekee nyt jo osin kakkosvuoden opintoja.

Sanoisin, että te tunnette poikanne ja tiedätte, onko se huilitauko tarpeen. Kirjoituksesi perusteella vaikuttaa siltä, että on. Jos pojan olotilalta nyt suljetaan silmät, se voi myöhemmin kostautua.

Tsemppiä teille!

Vierailija
20/105 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeä asenne. Vai turhaa? Miksiköhän sitä koulua sitten siellä vielä on? Tuollainen asenne on vastenmielinen ja kuvottava ja kertoo hirveästä itsekkyydestä ja itsekeskeisyydestä ihmisen persoonassa. Vastenmielinen asenne kertakaikkiaan. Kai sieltä saisi kaikille sitten lomaa, eikä vain niille röyhkeille, jotka keksivät pyytää, jos asia olisi muka ok!?

Niin. Turhaa. Ei siellä opiskella enää. Minunkin teinillä oli viime viikolla joka päivä peruuntuneita tunteja koska opettaja ei tullut kouluun. Ja niillä lopuilla tunneilla vain yhdessä aineessa eli bilsassa opiskeltiin. Kaikki muut tunnit oli ihan vaan hengailua, leffoja tai pelejä.

Arvioinnit on annettu jo.

Kyllä sieltä ihan kaikki saa lomaa hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi