Rehellisesti, kuinka usein vaihdat lakanat?
Kommentit (120)
Kerran viikkoon viikkosiivouksen yhteydessä.
Ei ole lakanoita. Nukun lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Aluslakana ja tyynyliinat 3 kertaa kahdessa viikossa, ja pussilakana kerran viikossa. Nukun alasti, ja mulla on rasvainen iho. Lakanat ihan selvästi "likaantuu" alle viikossa.
En tajua teitä, jotka nukutte samoissa viikkokausia.
Kuiva iho niin lakanat ei rasvoitu. Sinulla likaantuu, minulla ei.
Joka maanantai. Pakko olla säännöllinen aikataulu, muuten se näin masentuneena unohtuu. Ja onhan puhtaisiin lakanoihin kiva mennä nukkumaan.
Ei ole ketään kenen kanssa vaihtaa. Naapurille ehdotin mutta ei hän halunnut vaihtaa lakanoita mun kanssa. En kyllä tajua mitä hyötyä on vaihtaa lakanoita? Luulen että niiden pesemisestä silloin tällöin on enemmän hyötyä.
Ehkä pitää alkaa töissä kysellä jos joku haluaa vaihtaa lakanat? En kyllä minkään ukon kanssa vaihda. Hyvän vkl jäljiltä multa saisi vaihdossa aromikkaat lakanat. Kiinostaako naisia vaihto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän päivän välein.
Nukutaan alasti, ja mennään aina nukkumaan puhtaina. Meistä ei vuoda mitään sänkyyn yön aikana, ja ilmastointi pitää huoneen viileänä, ei edes hikoiluta. Pesen petivaatteet, kuivatan ne kuivaajassa kuivaksi ja panen takaisin sänkyyn. Joskus vaihdan lakanat erilaiseen kuosiin.
Pesuista huolimatta ihosta lähtee ihotalia tai kuollutta ihosolukkoa. Ja kehosta lähtee aina kosteutta. Teidän sängyssä on talipunkkibileet.
Noin kerran kuussa tai tarpeen vaatiessa. Meillä on makkari viileä, siten nukkuu paremmin ja hikoilee vähemmän.
Itse vaihdan tyynyliinan viikon välein, lakanat kahden viikon välein ja pussilakanat kolmen viikon välein. Minun sängyssä ei seksiä harrasteta, joten tuo ihan ok? Terveisin 46 valkoinen heteromies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän päivän välein.
Nukutaan alasti, ja mennään aina nukkumaan puhtaina. Meistä ei vuoda mitään sänkyyn yön aikana, ja ilmastointi pitää huoneen viileänä, ei edes hikoiluta. Pesen petivaatteet, kuivatan ne kuivaajassa kuivaksi ja panen takaisin sänkyyn. Joskus vaihdan lakanat erilaiseen kuosiin.
Pesuista huolimatta ihosta lähtee ihotalia tai kuollutta ihosolukkoa. Ja kehosta lähtee aina kosteutta. Teidän sängyssä on talipunkkibileet.
Talipunkkeja elää melkein kaikkien ihmisten iholla, ei sängyssä.
Vaihdan lakanat aina sunnuntaina. Tyynyliinan joka toinen päivä. Ihan luksusta nuo puhtaat petivaatteet!
Yksin asuessani noin kahden viikon välein. En hikoile juurikaan. Jos jaan sänkyni miehen kanssa, niin ihan vähintään kerran viikossa. Ja tottakai tarvittaessa.
Hyvin harvoin. Pesen viikoittain mutta samat lakanat menevät aamulla pesuun ja muutaman tunnin päästä kuivana ja puhtaana takas sänkyyn. Miksi turhaan vaihteleen.
Kerran kuussa, paitsi jos on tullut hikoiltua sairauden/kuumuuden/seksin tms vuoksi tavallista enemmän, niin silloin tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka maanantai. Pakko olla säännöllinen aikataulu, muuten se näin masentuneena unohtuu. Ja onhan puhtaisiin lakanoihin kiva mennä nukkumaan.
Jep, juuri näin. Ei kovinkaan suuri vaiva laittaa pesuun kerran viikossa. En ymmärrä näitä jotka nukkuvat jopa kuukausia samoissa, pesemättömissä lakanoissa.. Mahtaa olla se muukin hygienia hiukan hakusessa 🤢
Noin kerran kuussa, jos ei erityistä syytä vaihtaa tiheämmin. Tyynyliinat saatetaan vaihtaa useammin. Menemme tietysti aina suihkunraikkaina sänkyyn. En ymmärä, miten kukaan voisikaan likaisena mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän päivän välein.
Talipunkit, siis ne mitkä elävät ihohuokosissa, elävät ihohuokosissa, eivät sängyn tai patjan rakenteissa. Ja sängyn pölypunkkitilanne tutkittiin edellisessä asunnossa kun epäiltiin allergisen nuhan syyksi, ei löytynyt (tai ainakaan mitään "punkkibileitä"; kai niitä jonkin verran on aina jossain). Se nuhan syy osoittautui muuten sitten sisäilmaongelmaksi, parani muuttamalla pois sieltä, joten ei ollut lakanoiden/sängyn/tms. vika.
Ja puistelen kyllä lakanat ja peitot parvekkeelta kerta viikkoon, siinä lähtee enimmät pölyt. Mutten turhaan laita uusia puhtaita lakanoita ennen kuin tarvitsee.
Jos en ole erikseen hikoillut lakanoita märäksi tai ollut kipeänä, vaihdan lakanat kun ne alkavat tuntua "lähmäisiltä". Joka voi talvella olla useampi kuukausi, kesällä nukun samalla pussilakanalla (ilman vilttiä sisällä) koko kesän, mutta aluslakanaa ja tyynyliinoja vaihdan useammin. Nukun yleensä alasti mutta minulla on lantionalueen kohdalla aina pyyhe lakanan päällä, pyyhettä vaihdan useammin kuin lakanaa.
Asun yksin, ei lemmikkejä.