Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ymmärrä miksi naiset jaksaa laittaa pihaa, istuttaa kukkia, ynnä muuta nypläämistä

Vierailija
22.05.2021 |

Itsekin innoistuin viime syksynä laittamaan kukkasipuleita maahan ja odotin niitä koko talven - ne tulivat ja kukkivat viikon, sit terälehdet tippui ja sinne meni kukat. Oliko se nyt sen kaiken rahan ja vaivan arvoista? Ei ehkä ollut. Kaikki himosiivous mitä kotona tekee on myös ihan hukkaan heitettyä aikaa, ei sitä kukaan huomaa pyyhitkö pölyt kerran viikossa vai kerran vuodessa. Ei ketään kiinnosta haravoitko kaikki puun lehdet, eikä mitään tapahdu vaikka ne jättäisi maahan. Salaatteja yritin kasvattaa mutta etanat söivät kaiken. Basilikat kuolivat kylmyyteen. Ei oikein tunnu siltä että kaikki tämä yrittäminen ja mullan penkominen olisi minkään arvoista.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun mielipiteesi, toiset tykkää tehdä ja tekee mielellään. Joillekin se on harrastus ja hyvää hyötyliikuntaa. Ei kukaan pakota.

Vierailija
2/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa eikä kiinnosta. Ei mitään huonekasvejakaan, en kerta kaikkiaan ole kiinnostunut hoitamaan mitään. Aivan ajanhaaskausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiinnosta paskaakaan ja nainen olen. Älä yleistä.

Vierailija
4/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kukkasipulit kukkii myös ensi keväänä. Kannattaa käydä nyppimässä ne kuihtuneet kukat pois. Jos sattuu viileämpi sää kukinta-aikaan, niin saattavat kukkia 3 viikkoa. Suosittelen narsisseja, niitä ei syö mikään elukka eivätkä taannu kuten tulppaanit ja lisääntyvät itsekseen. Mulla on nyt Oulussa piha täynnä erilaisia narsisseja ja ai kun ovat kauniita.

Vierailija
5/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ketä kiinnostaa sun mielipitees mistään? Jos et osaa hoitaa puutarhaa, niin ole hoitamatta. Ihan sama mulle.

Vierailija
6/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään laittaa pihaa, näkee työnsä jäljen ja kukkiessaan kukat kaunistaa kivasti pihaa.

Naapuri puolestaan tykkää kytätä mun tekemisiä ja selostaa niitä kovaan ääneen pihallaan, sitä en ymmärrä. Hankkis elämäänsä sisältöä.

Vierailija
7/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kasveista 😊

Vierailija
8/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "himosiivoan" ihan sen takia, että itse huomaan lopputuloksen kyllä.

Vierailija
9/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutarhaa vuodessa rakenneta. Saattaa mennä kymmenenkin vuotta ennen kuin on täydessä loistossaan. Hyvässä puutarhassa on kukinta-aikaan jatkuvasti jokin kukka kukassa.

Vierailija
10/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenen perhettä pihalle.

Vierailija
11/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt sanois himosiivoukseksi, jos pyyhkii pölyt kerran viikossa. Ja todella huomaa, pyyhkiikö ne pölyt kerran viikossa vai kerran vuodessa. Et kai haravoi lehtiä muiden vuoksi? Tuolaiset asiat kannattaa tehdä ITSENSÄ vuoksi. Ja jos itseä ei kiinnosta, antaa olla sitten.

Vierailija
12/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun itsekin jaksaisin..

Vierailija
13/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta mikään himosiivoilu, mutta kukat ym. luovat kauneutta ja tunnelmaa.

Vierailija
14/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on taitoa, toisilla ruikutustaitoa.

Vierailija
15/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhahommat alkaa kiinnostaa sitä enemmän, mitä enemmän oppii siitä. Eka kukkapenkkini oli hutaisu, valitsin kivannäköiset kukat, mutta kun huomasin ettei muutama lähtenyt lainkaan kasvuun, opiskelin maaperän eroja. Sitten tutkin kukinta-aikoja, jotta penkissä on koko kesän joku kasvi kukassa. Nyt viimeisin penkki tuli varjoon kuusen alle, olipa homma löytää happamaan varjoon sopivia lajeja, mutta nyt kun ne on istutettu, odotan innolla lopputuloksia. Toimiiko kukinta-aikojen suunnitelmani, sopeutuuko herkempi laji paikalleen jne.

Vierailija
16/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kasveista 😊

Jep, tekee mielelle hyvää olla sormet mullassa, ja lopputulos tuottaa visuaalista iloa.

Jotkut kasvit myös puhdistavat ilmaa, yrtit syötäviä jne.

Vierailija
17/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida nyt vaan se oma osuutesi taloyhtiön alueista äläkä jätä sitä naapurillesi. "En ymmärrä miksi pitää nurmikot leikata tai lehdet haravoida".

Vierailija
18/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne helvetti elää, kasvaa ja yhteyttää. Me olemme kasveista riippuvaisia. Mutta josko ap sun vahvuus olisikin jokin muu, esim. tuopposten kallistelu juopposten kivassa porukassa? Kokeile.

Vierailija
19/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puutarhaa vuodessa rakenneta. Saattaa mennä kymmenenkin vuotta ennen kuin on täydessä loistossaan. Hyvässä puutarhassa on kukinta-aikaan jatkuvasti jokin kukka kukassa.

Tämä on totta. Toki, jos on varaa laittaa pihaan tuhansia ja taas tuhansia euroja, saa näyttävän puutarhan nopeammin valmiiksi.

Vierailija
20/75 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä enkä jaksa. Minimillä vedän. Ei lapsia, ei kasveja, ei lemmikkejä.

Ja nainen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä