Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enää muutama kuukausi elinaikaa, ahdistaa, surettaa...

Vierailija
01.09.2009 |

Perhettämme kohtasi ikävä asia reilu vuosi sitten kun minulla todettiin syöpä, pahanlaatuinen ja leikkaus on mahdoton kun on vaikeassa paikassa. Tuolloin antoivat elinaikaa maksimissaan 6kk eli yliajalla tässä jo mennään ja nautin jokaisesta päivästä, jonka saan viettää lasteni kanssa. Nyt kuitenkin muutama viikko sitten lääkärit sanoivat, että todennäköisesti elän enää muutaman kuukauden.

Tiedän, että mieheni pärjää lastemme kanssa, mutta olen surullinen, etten saa viettää itse pidempään aikaa heidän ja mieheni kanssa. Meillä on 7lasta, 10v tyttö, 8v tyttö, 7v poika, 5v poika, 3v tyttö ja 1,5v kaksoset (tyttö ja poika).

Lapsillekin tämä on todella raskasta, nuorimmat ei kyllä vielä ymmärrä, mutta kolme vanhinta kyllä. Tuntuu vaan niin pahalta miten elämä voi välillä olla epäoikeudenmukainen.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa siksi, että ihmettelyni heräsi, miksi ei ole annettu esim sädehoitoa?

Kertoisitko tarkemmin?

Oletko lääkityksellä? Oletko käynyt puhumassa psykiatrian puolella? Onko teillä kotona kotiapua saatavilla? Mikä vointisi nyt?

Oliko sinulla millaisia oireita alussa silloin vuosi sitten vai löytyikö joukkotarkastuksessa?

Kiitos jos jaksat vastata.

Vierailija
22/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän puoleensa olen _tietenkin_ kääntynyt. Mutta sairaus on ja pysyy.

Luuletko tosiaan, ettei yksikään syvästi uskossa oleva ja Herraan turvannut ole koskaan kuollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani ja myötätuntoni ja ajatukseni ovat kanssasi.

Vierailija
24/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja siunausta sinulle elämääsi, ja myös lastesi ja miehesi elämään.

Onneksi teillä on toive jälleennäkemisestä.

heidän puoleensa olen _tietenkin_ kääntynyt. Mutta sairaus on ja pysyy. Luuletko tosiaan, ettei yksikään syvästi uskossa oleva ja Herraan turvannut ole koskaan kuollut?

Vierailija
25/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden läheisen puolesta rukoili koko seurakunta , eikä kasvain sulanut mihinkään, ihan paskan jauhantaa. Jeesusta ei tule, eikä ole ja piste.

Vierailija
26/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä et voi tietää, mitä tekisit ko.tilanteessa, joten tuki turpasi.

Vierailija
27/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on jälleennäkeminen, mutta mitä jos kuolleen jälkeläiset kääntyvät ateistiksi, tai muuten mokaavat ja päätyvät sinne alakertaan, mitäs sitten tehdään???

Vierailija
28/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko nro 26, että mitä järkevämpää ap:n pitäisi sitten tehdä, jos nyt viettää aikaansa lastensa kanssa kun vielä voi? Onko se lapsilta pois, jos ap on päivässä muutaman hetken netissä? En voi tietää, mutta oletan, että ap:n tilanne on henkisesti todella raskas ja varmasti kaipaa välillä muutakin kun sairautensa miettimistä. Minä ainakin olen kaivannut kun meillä ollut vaikeaa niin tuttujen tukea ja sitä normaalia arkea siihen ympärille, mutta kummallisesti kaikki ovat kadonneet kun ovat tienneet, että meillä on vaikeaa ja myöhemmin sanoneet, etteivät halunneet häiritä kun ajattelivat, että halusivat meidän olevan omissa oloissamme ja kun asia oli päinvastoin, että ne toiset ihmiset siinä elämäntilanteessa olisi ollut kultaakin kalliimpia. Minusta olisi voinut edes kysyä, että haluammeko olla rauhassa tai tarvitsisimmeko apua jossain. Mutta tuolle ei voi mitään enää. Itsekin hain tuolloin vertaistukea ym. neuvoja yhdeltä keskustelupalstalta kun muualta ei sitä saanut.

mutta jotenkin tuntuis että en pystyisi netin palstoille kirjoittelemaan, luulisin että tekisin jotain tärkeämpää.

Vierailija
29/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli 30-vuotias, lapsia kuusi ja nuorin 3 kk ikäinen. Sairaus oli äkillinen ja äiti oli 6 kk sairaalassa, kahteen kertaan elintoiminnot oli tehdä tenän ja hoitohenkilökunta sai elvytettyä hänet.

Kun äiti oli 40-vuotias ja lapsia seitsemän (nuorin 3 v.), hänellä todettiin syöpä. Jälleen kerran saimme elää jännityshetkiä, mutta syöpä saatiin voitettua.

Voimia!

Vierailija
30/59 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävälläni oli munasarjasyöpä, joka todettiin liian myöhään ja se oli ehtinyt jo levitä vatsaan, suolistoon ja aivoihin. Olisivat voineet leikata, mutta siitä ei olisi juuri apua ollut. Ystäväni sai sädehoitoa ja se hidasti syövän leviämistä. Lääkärit antoivat hälle elinaikaa vain muutaman kuukauden. Ystäväni kirjoitti lapselleen kirjeitä ja ottivat kuvia ja myös tekivät videon. Lääkärien arvio ystäväni elinajasta ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa ja hän eli muutaman viikon vajaan vuoden syövän toteamisen jälkeen.

Nyt tuosta on aikaa 14v ja ystäväni lapsi on 16v ja on sanonut, että kirjeet, valokuvat ja video olivat hänestä todella ihania, sai konkreettisemman kuvan äidistään kun esim. pelkillä kirjeillä.

Vierailija
31/59 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä osaa olla jumalattoman epäreilua!! Itsekin paljon menetyksiä nuorella iällä kokeneena osaan kuvitella sen pettyneen ja surullisen fiiliksen minkä lapsesi kokevat kun olet poissa. Olet heille rakas joten vietä kaikki mahdollinen aika lastesi kanssa!! Kirjoita, jätä valokuvia ja videoita. Jaksamista loppuun asti.

Vierailija
32/59 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäri saattoi vain todeta, että on tapahtunut ihme."

Vierailija
33/59 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikki, joilla monta lasta pienillä ikäeroilla ole lestoja.

ensinnäkin, jos sinulla on noin paljon lapsia pienellä ikäerolla, olet LESTA. Ja LESTOJEN mielestä tämäkin asia olisi jumalan tahto ja tuskin valittaisi täällä. piste

Vierailija
34/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin jollain lailla miltä sinusta tuntuu. Minä menetin äitini ollessani 14v. Minä olin esikoinen ja nuoremmat sisarukseni tuolloin 8v, 5v, 3v, 2v ja 1v. Äidilläni todettiin syöpä hänen odottaessaan nuorinta sisarustamme ja äidilleni sanottiin, että on onni, jos elää raskauden loppuun, tuolloin raskaus oli puolessa välissä. Äitini kuitenkin jaksoi taistella syöpää vastaan nuorimman sisaruksen syntymään ja sen jälkeen vielä vuoden verran, kunnes syöpä vei voiton.

Minäkin ehdottaisin kirjeiden kirjottamista tulevaisuuteen lapsille. Äitini ei tätä tehnyt, mutta uskon, että ne olisivat olleet nuorimmille sisaruksilleni aivan ihana lahja.

Nyt olen itse 5lapsen äiti ja äitini kuolemasta on 12v aikaa.

Viettäkää myös mahdollisimman paljon aikaa yhdessä. Me teimme sillon kun äitini sanoi, että tuntee lopun olevan lähellä, tuosta meni vajaa 2kk kun äitini kuoli niin teimme viikon reissun perheenä ja se oli aivan ihana matka kaiken kaikkiaan. Päätettiin, että sillä matkalla pidetään hauskaa eikä murehdita tulevaa.

Vierailija
35/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on epäoikeudenmukaista ja elämänlanka niin kovin hauras. Kukaanhan ei voi, tietää, koska kuolee, mutta tuollainen tilanne on varmasti käsittämättömän raskas. Näin joskus elokuvan, jossa mies videoi lapsilleen jäähyväisvideon, jossa antoi vinkkejä elämänvarrelle ja kertoi itsestään. Isälläni todettiin 10 vuotta sitten hyvänlaatuisia kasvaimia maksassaan ja eräs "fiksu" lääkäri totesi, että hänellä on maksimissaan vuosi elinaikaa. Tuo reissun tekeminen kuulosti kivalta, jos vain jaksat, niin lähtekää jonnekin, minne olet aina halunnut?

Vierailija
36/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä sanoa! Voimia sulle ja perheellesi!

Vierailija
37/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea sanoa mitään rohkaisevaa. Tiedän kuitenkin perheen, jossa isä kuoli syöpään, kun nuorin lapsi oli vain 4kk vanha.

Kun tämän äidin kanssa puhuin asiasta noin vuosi kuoleman jälkeen, niin hän näki asiassa ainakin sen hyvä puolen, että he pystyivät miehen kanssa keskustelemaan asiat selviksi. Sanoi, että varmasti paljon raskaampaa olisi ollut, jos olisi kuollut yllättäen esim. onnettomuudessa. Sanoi, että itselle jäi paljon rauhallisempi olo, kun saivat keskustelua kunnolla ennen miehen kuolemaa.

Minä kanssa ehdottaisin, että tekisit lapsille kirjeet ja jos mahdollista niin videon. Video etenkin nuorimpia varten, koska sitä kautta he voisivat muistaa sinut konkreettisemmin. Itse varmaan tekisin kirjeet vaikka jokaiselle syntymäpäivälle lapsille. Kertoisin asiat, joista haluaisin muutenkin sen ikäiselle sanoa.

Vierailija
38/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video ei meille tullut mieleen, mutta se on oikeastaan hyvä ajatus, varsinkin noille nuoremmille, jotka eivät minua muista näöltä pahemmin. Kiitos siis tästä vinkistä.

Lomaa me olemme myös miettineet ja olemme näillä näkymin lähdössä lomalle pariksi viikoksi viikon päästä. Kohde on se, jonne olemme aina mieheni kanssa haaveilleet menevämme, mutta toteutus aina jäänyt ja nyt on hyvä aika se toteuttaa kun myöhemmin ei ehkä enää ole mahdollisuutta.

ap

Vierailija
39/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa se on? Etkö ole saanut mitään hoitoa??

Vierailija
40/59 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sinulle paljon muuta sanoa kuin, että toivottavasti olet löytänyt sisäisen rauhan itsellesi,vaikka tilanne julma onkin.sanomattakin on varmasti selvää,että vietät nyt kaiken aikasi perheesi parissa.

Ps.Ottakaa myös paljon valokuvia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme