Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori pakotettu kunnallisvaaliehdokkaaksi?

Vierailija
22.05.2021 |

Nuoren isä on yhden kauden kunnanvaltuutettu. Nyt on myös 18-vuotias poika ehdokkaana. Vanhemmat spämmää kuvia nuoresta kuntalaisten keskusteluryhmään Facebookiin ja puolueen FB-sivuille. Nuori näyttää joka kuvassa käärmekeiton syöneeltä.
Ymmärrän kotona asuvan nuoren ahdingon, kun haluaisi vanhempiensa kustantavan myös opintonsa - jos pääsee opiskelemaan.
Harvalla 18-vuotiaalla on vielä omaa poliittista vakaumusta. Jos on, niin nuoruuden kapinassa se tuskin on vanhempien puoluekanta. Entiset lukiokaverit naureskelee kylänraitilla puolueen imagoon sopivaksi tällätylle ja sliipatulle ehdokkaalle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus oletan? Niillä on tapana pakottaa teinitkin puolueen asialle.

Vierailija
2/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on tosi hyvä työ, koska töissä ei ole pakko käydä ja palkka juoksee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.

Vierailija
4/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sinä oikein tarkoitat?

Kunnanvaltuutettu ei ole töissä valtuustossa, eikä työsuhteessa kuntaan.  Hän on luottamustoimessa.

Kukaan ei maksa hänelle palkkaa tuosta.

Ja kunnanvaltuuston kokous on kerran kuussa, iltaisin.  Siitä ei saa palkkaa vaan jonkun pienen palkkion.

Eikä ole pelkoa että poika valtuustoon pääsee. Nuoret eivät äänestä. Ja vanhat eivät anna ääntänsä kokemattomille keltanokille.

Vierailija
5/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntavaltuutetulle maksetaan vain kokouspalkkiot. Ei riitä toimeentuloksi.

Vierailija
6/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuori pakotettaisiin?

Vierailija
7/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo.

Vierailija
8/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki äänet lasketaan ja ehkä isä uskoo nuorensa kiillottavan omaa julkikuvaansa poliitikkona?

Vierailija
9/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokouspalkkio ei ole kovin kummoinen siihen nähden, kuinka paljon aikaa menee jos haluaa oikeasti olla perillä asioista.

Vierailija
10/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki äänet lasketaan ja ehkä isä uskoo nuorensa kiillottavan omaa julkikuvaansa poliitikkona?

Pakottaminen on aika kaukaa haettua, kun valtuustopaikka voi olla kiinni ihan parista tutun äänestä, mitkä menikin perheen toiselle jäsenelle.

Vierailija
11/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hidasälyinen muttei tyhmä" luki yhden kokoomusehdokkaan vaaliplakaatissa.

Vierailija
12/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaminen on aika kaukaa haettua, kun valtuustopaikka voi olla kiinni ihan parista tutun äänestä, mitkä menikin perheen toiselle jäsenelle.

Totta. Mahtaako perheen kuntapoliitikko olla ottant tätä huomioon? Ei ole pakin paras meisseli.

Vierailija
13/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös hämärä menneisyys keskustan kunnallisvaaliehdokkaana 18-vuotiaana. Sain yllättävän paljon ääniä. Oikeasti olin ihan nimenä mukana ihan vaan siksi, että piti olla ehdokas joka kylältä :)  Ja koittivat saada sitä naapurikylän tyyppiä lävitse

En hirmuisesti vaalityötä tehnyt, tunnustan. Kuvaamossa kävin ja lehtimainoksissa olin toki

Vierailija
14/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu.

Ei täysi-ikäisestä voi tehdä lasua.

Vierailija
15/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös hämärä menneisyys keskustan kunnallisvaaliehdokkaana 18-vuotiaana. Sain yllättävän paljon ääniä. Oikeasti olin ihan nimenä mukana ihan vaan siksi, että piti olla ehdokas joka kylältä :)  Ja koittivat saada sitä naapurikylän tyyppiä lävitse

En hirmuisesti vaalityötä tehnyt, tunnustan. Kuvaamossa kävin ja lehtimainoksissa olin toki

Otan osaa. Mua yritettiin saada samaan osaan mutta kieltäydyin vuosi vuodelta. Politiikasta tuli lapsuuden pakkosyötön myötä ahdistava ja oksettava asia.

Vierailija
16/16 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Mua yritettiin saada samaan osaan mutta kieltäydyin vuosi vuodelta. Politiikasta tuli lapsuuden pakkosyötön myötä ahdistava ja oksettava asia.

Isä ollut kunnallispolitiikassa ikänsä. Sinänsä aihe kiinnostaa, mutta puoluekantaa minulla ei ole. Ainoastaan se, että kokoomusta en tule ikinä äänestämään