Olen huomannut yhden yleisen muutoksen kun 20v pariskunnat täyttää 30v
Siis sellaiset pariskunnat joihin olen tutustunut opiskeluaikoina kun olivat 20-25 vuotiaita, ja olen tavannut uudelleen kun ovat 30-35 vuotiatia.
Ja se muutos on että mies edelleen hoikka mutta aiemmin hoikka nainen on 20-30kg pulleampi.
Miksi näin tapahtuu niin usein, onko tälle selitystä? Lapset ei näytä vaikuttavan asiaan koska sama lapsettomilla.
Kommentit (48)
Mä oon ainakin ihan saman kokoinen kuin 25v. Ja mulla lapsi. Mieskin on ihan normipainoinen. Enkä ole omassa tuttavapiirissä huomannut tätä, kukaan mun kavereista ei ole lihonut tai laihtunut mitenkään merkittävästi. T. N31
Aika usein nainen tosiaan pyöristyy, kun ikää tulee. Eikä lapset selitä asiaa. Itsekin olen pyöristynyt ja se tapahtui monta vuotta lasten saamisen jälkeen. Painon nousu alkoi noin 34- vuotiaana.
Johtuiskohan siitä, että tosi monilla n. 20v opiskelijoilla on jopa alipainoa ja sellainen teinimäinen vartalo vielä. On normaalia, että aikuisella on erilainen keho kuin teinillä.
Nainen pyöristyy naimisissa, jollei hän suunnittele vaihtoa parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Johtuiskohan siitä, että tosi monilla n. 20v opiskelijoilla on jopa alipainoa ja sellainen teinimäinen vartalo vielä. On normaalia, että aikuisella on erilainen keho kuin teinillä.
No ei siitäkään varmaan 30kg ole normaalipainoon...
Me lihottiin molemmat tasaisesti vasta nelikymppisinä ja nyt viisikymppisinä ollaan taas hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mulla just päinvastainen kokemus. Nainen säilyy hoikkana mutta miehelle kehittyy dadbod.
Dadbod 😂😂😂😂😂 Ja joo, huomattu sama, mutta 40-vuotiailla miehillä.
Ap on väärässä.
Tilastollisesti ylipaino on kaikissa ikäluokissa yleisempää miehillä kuin naisilla.
Jo heti otsikon nähtyäni tiesin, että tämä on taas naisviha-aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Me lihottiin molemmat tasaisesti vasta nelikymppisinä ja nyt viisikymppisinä ollaan taas hoikkia.
Aika usein nelikymppiset ovat huonommassa kunnossa kuin samat henkilöt viisikymppisenä. Se on jotenkin raskas elämänvaihe, josta elämä lähtee taas uuteen kukoistukseen, kun ikää tulee vähän lisää.
Jaa voi ollakin, me ollaan tälläinen pariskunta joka ollut yhdessä 20-->30 ja olen lihonut n.10kg. Välissä tullut 2 lasta. Normaalipainoinen olen kyllä edelleen.
MIKSI tämä ketju saa olla täällä? Aloitukset miesten ylipainosta poistuvat heti.
Painan pari kiloa enemmän kuin rippi-ikäisenä, silloin painoin 50 kiloa. Sallin sen itselleni kun nykyään on tissit ja perse ja parempi kunto kuin silloin. Pari viimeistä poikaystävää olleet ylipainoisia.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein nelikymppiset ovat huonommassa kunnossa kuin samat henkilöt viisikymppisenä. Se on jotenkin raskas elämänvaihe, josta elämä lähtee taas uuteen kukoistukseen, kun ikää tulee vähän lisää.
Niinpä, baarielämä ja drinksut ei enää niin kiinnosta, siitä positiiviset vaikutukset monilla varmaan johtuu.
Ap hyvä, otsikkosi on typerä. Miten 20v pariskunnat täyttävät 30v? Ja sitten tekstissä kuitenkin iloisesti yleistät miehet ja naiset ilman parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, baarielämä ja drinksut ei enää niin kiinnosta, siitä positiiviset vaikutukset monilla varmaan johtuu.
No ole kiinnostanut baarielämä enää kolmenkympin jälkeen, mutta 30-40 -vuotiaana lapset pieniä eikä niin jaksamista huolehtia itsestään. Kun lapset isompia, niin helpompi taas harrastaa liikuntaa ym.
No mietihän omaa äitiäsi: näyttääkö yhä 20-vuotiaalta? Jos ei, niin kysy että miksi?
Meillä on tapahtunut tuollainen painon muutos 35 vuodessa eli
20 v -> 55 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ole kiinnostanut baarielämä enää kolmenkympin jälkeen, mutta 30-40 -vuotiaana lapset pieniä eikä niin jaksamista huolehtia itsestään. Kun lapset isompia, niin helpompi taas harrastaa liikuntaa ym.
Sitä en ole ymmärtänyt miten se omasta kunnosta huolehtiminen jää pois lasten tultua. Kunnosta voi pitää kuitenkin huolta tosi helposti
Vierailija kirjoitti:
Opsikeluaikaan moni pihistelee ruuasta. Valmistumisen jälkeen on enemmän rahaa käytettävissä, joten ruokaakin saa enemmän.
Aijaa. Mulla just päinvastainen kokemus. Nainen säilyy hoikkana mutta miehelle kehittyy dadbod.