Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen mielikuvitus kaveri

Vierailija
22.05.2021 |

Eli ongelma on nyt se että pojallani on nyt yhtäkkiä mielikuvitus kaveri. Poika on siis jo eskarissa eli ei mikään pieni enään. Ollaan miehen kanssa erottu enkä ole kehdannut kertoa kenellekään muullekaan vaikka tiedän että poika tarvitsee apua. En ymmärrä mistä poika tällaisen edes nyt on saanut päähänsä mutta leikkii siis tälläkin hetkellä tämän mielikuvitus olennon kanssa. Pojalla ei ole sisaruksia eikä oikein kavereitakaan ja sanoin hänelle kyllä että ei niitä oikeita kavereita voi saadakaan jos uskoo kuvitteellisiin kavereihin. Outonahan sellaista pidetään. Elikkä pitäisikö viedä poika lääkärille vai kyllä kai poika jo pian unohtaa koko kaverin? En siis mitenkään ole tälläistä käytöstä kannustanut.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia. Itselläni oli pari mielikuvituskaveria, joiden kanssa leikin ehkä noin 8 vuotiaaksi asti. Omalla pojallani oli myös mielikuvituskaveri. En ymmärrä mitä haittaa siitä on. Onpahan kaveri, mun oikeat kaverit eivät ole paikka. Ap, ei kannata nähdä ongelmaa siellä, missä sitä ei ole.

Vierailija
2/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mitä apua poika tarvitsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se tässä taitaa outo olla.

Vierailija
4/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan monella aikuisellakin mielikuvituskavereita kuten jeesuksia ja jumalia ja piruja. Miksei lapsella saisi olla?

Vierailija
5/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan normaalia. Itselläni oli pari mielikuvituskaveria, joiden kanssa leikin ehkä noin 8 vuotiaaksi asti. Omalla pojallani oli myös mielikuvituskaveri. En ymmärrä mitä haittaa siitä on. Onpahan kaveri, mun oikeat kaverit eivät ole paikka. Ap, ei kannata nähdä ongelmaa siellä, missä sitä ei ole.

No onhan se ongelma jos poika leikkii sellaisen kanssa jota EI OIKEASTI OLE. Olen opettanut että ei saa valehdella ja nyt en tiedä onko tämä valehtelua tai jotain henkistä niin kuin vaikka autismia. Mutta jos näkee ja kuulee jotain mitä EI OLE niin kyllä se on ongelma.

Vierailija
6/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusystävä on monesti merkki älykkyydestä ja luovuudesta ja kuuluu normaaliin kehitykseen. Ehkä pojasta tulee lahjakas kirjailija ta elokuvatuottaja..

Vierailija
7/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ongelma jos poika leikkii sellaisen kanssa jota EI OIKEASTI OLE. Olen opettanut että ei saa valehdella ja nyt en tiedä onko tämä valehtelua tai jotain henkistä niin kuin vaikka autismia. Mutta jos näkee ja kuulee jotain mitä EI OLE niin kyllä se on ongelma.

No ei ole ongelma. Googleta - aiheesta löytyy vaikka kuinka monta artikkelia ja tutkimusta, joissa asiantuntijat kertovat, että on normaalia.

Vierailija
8/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että on! Mielikuvitus on mahtava voimavara elämässä, olet itse varmaan sellaista suorittajatyyppiä? Kaikki pitää tulla nokan eteen elämässä valmiiksi pureskeltuna, etkä osaa kuvitellakaan uutta.

Vierailija
9/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei nyt ihan taideta ymmärtää tilannetta. Siis poika PUHUU tämän olennon kanssa ja antaa sille osan ruuastaan niin kuin tänään kaksi lihapullaa. En antanut kattaa ylimääräistä lautasta niin poika muka syötti tätä kaveriaan sitten. Ja aamulla hän istui pyykki korissa LIKApyykin joukossa kun mielikuvitus kaveri ja hän leikki laivaa. Että tämä vaikuttaa jo ihan minunkin elämääni kun ei tänne kehtaa kutsua ystäviä. Poika on siis muuten ihan fiksu ja kiltti mutta nyt on ilmennyt tämä huoli. Olen antanut arestia ja torunut mutta ei vaan ota opikseen niin siksi ajattelin että jos tämä onkin mielisairaus kun on muuten kiltti poika kyseessä.

Vierailija
10/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi, ap?

Vierailija
11/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäyksenä että voisin tämän ymmärtää paremmin tytöltä mutta ei tämä ole normaalia kasvavan pojan käytöstä. Mies on antanut pojan joskus jopa laittaa siskopuolen pinnejä hiuksiinsa eli jos tähän vaikuttaa kasvatus niin on kyllä miehen aikaansaannosta.

Vierailija
12/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi, ap?

Olen kaupassa töissä eli pystyn kyllä maksamaan lääkäri kulut ja terapiat jos niitä tarvitaan.

Vierailija
13/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan monella aikuisellakin mielikuvituskavereita kuten jeesuksia ja jumalia ja piruja. Miksei lapsella saisi olla?

Minä en halua pojastani mitään hihhulia.

Vierailija
14/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi, ap?

Olen kaupassa töissä eli pystyn kyllä maksamaan lääkäri kulut ja terapiat jos niitä tarvitaan.

Et nyt ymmärrä. Ne kaupan tuotteet, pakkaukset, laitteet yms. on keksinyt joku jolla on hyvä mielikuvitus, luultavasti lapsena ollut mielikuvituskavereitakin.

Vierailija
15/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei mielikuvituskaveri ole oikeasti joku henki mitä sinä et vain näe? 😏

Lapset on herkempiä aistimaan ja näkemään.

Vierailija
16/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis poika PUHUU tämän olennon kanssa ja antaa sille osan ruuastaan niin kuin tänään kaksi lihapullaa.

Eihän tuo mitään. Minä tunnen joitakin höyrypäitä, jotka puhuvat mielikuvituskavereilleen joka päivä ruokapöydässä ja pyytävät mielikuvituskaveriaan siunaamaan lihapullat. Välillä nämä ihmiset väittävät syövänsä näitä mielikuvituskavereitaan keksin muodossa kirkossa. Ja viiniä vetävät päälle, ja se viini kuulemma on näiden mielikuvituskavereiden verta.

Vierailija
17/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaikuttavat olevan harhaisia ikään katsomatta.

Vierailija
18/18 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuisin lapsesta koska sä olet sen äiti...