Kumman työpaikan valitsisit?
Kumpi olisi järkevämpi valinta:
1. Nykyinen työpaikka mistä lomautettuna yli vuoden, eikä tietoa milloin töihin pääsee. Täydet tunnit. Pitkähkö työmatka, edestakaisin reilu 90 km. Palkka parempi ( n 300e) kuin 2. vaihtoehdossa. Aamu- ilta jä välivuotojs.
2. Uusi työ, sama ala. Täydet tunnit (aika harvinsisra nykyään ko ammstissa ). Pienempi palkka . Työvuorot ns välivuoroja. Lyhyt työmatka567, onnistuu kävellen/polkupyörällä
Kommentit (33)
Vielä kyselisin että tekeekö kukaan tuollaista klo 10-18 vuoroja? Miten pakolliset kotityöt onnistuu? Ap
Minäkin haluaisin kuulla kokemuksia ap:n mainitsemasta vuorosta.
Ehkä voit kallistaa päivärytmiäsi eteenpäin. Eli herää vähän myöhemmin, käy töissä 10-18 ja sitten illalla menet vähän myöhemmin nukkumaan. Ei missään sanota, paitsi tietysti suomalaisten geeneissä, että on pakko tehdä töitä 8-16.
Vaihtoehto 2. Lyhyet työmatkat tärkeät. Voit pyöräillä töihin, joten liikuntaakin tulee.
Olisi tosi ihana, jos työpäivä alkaisi vasta klo 10.00. Tällä hetkellä se on klo 8.00, eli herätys joka arkiaamu klo 6.30. Minä kyllä keksisin illalla paljon tekemistä, ja aamuisin sitten nukkuisin vastaavasti myöhempään.
Kiitos vastauksista. Järki sanoo minullekin että 2. Pelottaa vaan päätöksen teko tällaisissa asioissa . Ap
Varmasti moni tekee samanlaista työvuoroa, minäkin teen. Mutta minulla ei olekaan mitään pakollisia kotitöitä. Jos en jaksa laittaa ruokaa, niin joku muu laittaa ja kaupasta saa ostettua valmista.
Lisätään vielä työterveyshuolto; 1. Harvinaisen hyvä. 2. huono. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Järki sanoo minullekin että 2. Pelottaa vaan päätöksen teko tällaisissa asioissa . Ap
Tiedän tunteen, minäkin inhoan muutoksia. Olen joskus yrittänyt vaihtaa työpaikkaa, en pystynyt vsikka en nykyisessä viihdykkään
2. -34 kg sekavuorojen jättämisen jälkeen. Ja lyhyt työmatka.