Asutko rikkaiden vai köyhien asuinalueella?
Kommentit (62)
Oikeesti kaikki asuu rikkaiden alueella sillä köyhät maksaa ne asunnot vuokralla ja rikkaat rikastuu köyhät köyhtyy. Toisaalta köyhät myös maksaa rikkaille kaiken muunkin ostamalla tuotteita.
Asun ns. köyhien alueella (täynnä kaupungin ja yhteishyödyllisten toimijoiden vuokrakerrostaloja).
Aika lailla siltä ja väliltä alueella taidan asua. Helsinki, Torpparinmäki.
Ei mitään käsitystä. Luultavasti köyhien, koska vanha talo ja edullinen vuokra.
Rikkaiden, mutta vuokralla ja alueeseen nähden "huonossa" asunnossa, joka olisi perusteellisen päivityksen tarpeessa. Ei ole varaa täältä ostaa omaa varmasti vuosikausiin, joten muuttanen piakkoin vähän huonommalle asuinalueelle omistusasunnon perässä.
Pienen kaksion vuokra yhtä paljon kuin asuinmaani keskipalkka. Eli paremmin toimeentulevien aluetta. Kivijalassa Fendi ja siinä vieressä Moschini.
Rikkaiden alueella aivan unelmakämpässäni, mut vuokralla.
Asun köyhien (verrattaen matalan kotitalouksien keskitulon) asuinalueella, jolla on kuitenkin selvästi yli keskitason neliöhinnat. Tällainen yhtälö lienee mahdollista vain sosiaalidemokraattisessa Suomessa.
Helsingissä, keskiluokka miinus -asuinalueella. Muutamme vähän paremmalle alueelle heti, kun löytyy sopiva asunto, johon on varaa. Mutta ei tässäkään kyllä ole mitään vikaa ollut, mainettaan paljon rauhallisempi alue pääradan varrella.
Ennemmin kannattaa asua omistuskämpässä edullisemmalla alueella ja pinnistellä sieltä sitten pois kuin asua kalliisti vuokralla kalliilla alueella niin, ettei saa kerrytettyä omaisuutta.
Siltä väliltä. Paljon puutaloja ja omakotitaloja, lähellä Turun keskustaa. Itse asutaan puutalossa vuokralla, mutta suunnilleen puolet on omistusasujia tässä yhtiössä. Ja yksi tunnettu poliitikko asuu viereisessä taloyhtiössä. Mutta mitään ökytaloja tällä alueella ei ole, vanhaa rakennuskantaa pääasiassa.
Miten sen ottaa. Meillä on neliöhinnat yli 5000m2 ja kaikki, jotka omistavat täällä asuntonsa ovat ylempää keskiluokkaa. Mutta joukossa on myös hekan vuokrataloja.
Joo. Asutaan Kauniaisissa, joka mielletään rikkaiden tai suomenruotsalaisten asuinalueeksi, mutta kyllä täällä ihan normaaleja keskiluokkaisia perheitä on paljon :)
Ulkonäön puolesta luulisi, että köyhien, mutta oikeasti keskimääräisesti aika varakkaita tuntuu olevan naapurit.
Kai aika rikkaiden/keskiluokkaisten. On kyllä köyhempääkin täällä. En silti viihdy vaan suunnittelen muuttoa köyhempään paikkaan, mutta parempien yhteyksien viereen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön puolesta luulisi, että köyhien, mutta oikeasti keskimääräisesti aika varakkaita tuntuu olevan naapurit.
Mulla sama juttu.... Tietyistä asioista olen päätellyt, että ihan hyvin naapureilla ehkä menee taloudellisesti. Eivät välitä vaatteista ynnä muusta viimeisen päälle vaan näyttävät miltä haluavat.
Rikkaiden. Tältä alueelta ei saa millillä mitään.
Varakkaiden. Lähiössäni on Helsingin suurin mediaanipalkka. Itse olen työtön. Muuttaisin muualle, mutta lasten koulun takia täytyy asua täällä.
Asun hyvin toimeentulevien asuinalueella. Ei ole yhtään värikästä elämää (ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan).
Ns. parempiosaisten alueella Helsingissä