Asutko rikkaiden vai köyhien asuinalueella?
Kommentit (62)
Minä asun Oulunkylässä Helsingissä. Olettaisin, että hyväosaisten alue. Rauhallista on ja puistomaista.
Asun omakotitaloalueella, jossa asuu aika keskiluokkaista porukkaa. Enemmän kuitenkin duunareita kuin korkeasti koulutettuja.
Asuimme ensin paremmalla alueella, mutta en jotenkin kotiutunut sinne laisinkaan kun itse olen asunut lapsuuteni lähiössä. Tunsin itseni suorastaan huijariksi, vaikka olen korkeasti kouluttautunut ja hyvätuloinen.
Lapsuus muovaa ihmistä paljon. Kun muut kertovat minulle miten heitä lähiöt pelottaa niin itse kuljeskelen niissä ihan mielelläni ja tavallaan jopa kaipaan sinne :) Mutta lapsille se ei kuitenkaan ole ihanteellisin kasvupaikka, joten siksi asumme omakotitalossa.
Joo kai tämä siltä väliltä on, Kuopion Männistöstä minäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla siltä ja väliltä alueella taidan asua. Helsinki, Torpparinmäki.
Itsekin Torppilaisena alkoi hämmentää tämän kommentin alapeukut. Siis oikeastiko joku mieltää Torppiksen joko hyväosaisten tai huono-osaisten alueeksi? Tämä on huomattavasti edullisempi kuin esim. naapurin Paloheinä ja Länsi-Pakila ja tilastojen valossa keskitulotkin todellakin keskituloisten luokkaa Helsingin mittakaavassa (toisin kuin noissa naapureissa), lisäksi täällä on todella paljon HEKAn kämppiä. Hassua, että ilmeisesti monella on ihan täysin vääriä kuvia joitain kaupunginosista.
En tiedä onko porukkka tässä ympärillä nyt erityisen rikasta?
Omakotitaloalue, lapsiperheitä ja varmaan velkaa taloista suurimmalla osalla.
Itse asutaan täällä vuokralla 😅
Mulla ei ns alemmuuskompleksia ole koskaan ollut mutta nyt kieltämättä nolottaa asua tällä alueella vuokralla.
Kaikki kaverit asuu omakotitaloissa. Osa melko hulppeissakin taloissa.
Itselläkin on kiva koti. Nämä on uusia vuokrataloja (paritaloja) ja kivat pintamateriaalit joihin sain itse vaikuttaa. Jos olisi oma niin ei nolottaisi. Hassua.
Omakotitalossa hyväosaisten alueella Helsingissä. Rakennutettiin itse. Samaa taloa ei pystyttäisi ostamaan markkinahintaan.
Ei alueella hyväosaisuus muuten näy mitenkään muuten kuin että häiriöitä on tosi vähän, lähinnä joku saattaa leikata ruohoa just kun ajattelin ottaa Teams-palaverin terassilta
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Oulunkylässä Helsingissä. Olettaisin, että hyväosaisten alue. Rauhallista on ja puistomaista.
Riippuu vähän, mikä osa Oulunkylää - kyllä sieltäkin sitä diversiteettiä löytyy sen verran, että melkein laittaisin tuohon siltä ja väliltä osastoon ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden alueella aivan unelmakämpässäni, mut vuokralla.
Minä myös, elämäni paras siirto & olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Pienen kaksion vuokra yhtä paljon kuin asuinmaani keskipalkka. Eli paremmin toimeentulevien aluetta. Kivijalassa Fendi ja siinä vieressä Moschini.
En tajua miksi joku maksaa Kiinassa tuotetusta muovikassista 2500e.
Prismasta saa muovikasseja 0,19snt/kpl.
Ja ne logotuotteet, miksi haluatte että teissä lukee jättikokoisin kirjaimin jonkun nimi?
Voi itse kirjoittaa tusseilla vaatteisiin esim. ”SEPPO TAALASMAA”
Varmaan kunnan köyhimpiä taajamia, tai sen liepeillä haja-asutusalueen puolella. Kuitenkin kaikilla oma okt ja 2 autoa, valkoisia lihaasyöviä heteroita suurin osa.
Niitä postinumero vs. palkka -vertailuja joskus katsoin, omalla alueella olen ylimmässä desiilissä.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden. Tältä alueelta ei saa millillä mitään.
Helsingissä siis uteliaita rikkaita - mitä sä täällä sivustolla teet?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa hyväosaisten alueella Helsingissä. Rakennutettiin itse. Samaa taloa ei pystyttäisi ostamaan markkinahintaan.
Ei alueella hyväosaisuus muuten näy mitenkään muuten kuin että häiriöitä on tosi vähän, lähinnä joku saattaa leikata ruohoa just kun ajattelin ottaa Teams-palaverin terassilta
Ja p-skat. Kuka noita lähiötönöjä haluaa. Kantakaupunki on on in. Ei partseja/terasseja pidetä enää tärkeinä. Sijainti, sijainti ja vielä kerran pojat sijainti.
Asun pääkaupunkiseudulla alueella, jossa ei oikeasti rikkaita eli monen miljoonan kämpissä asuvia ole. Ei täällä ole sellaisia kämppiäkään. Alueella asuu ihan hyvätuloisiakin eli sellaisia, jotka kuuluvat ylimpään tulodesiiliin, mutta sinne nyt pääsee jo 100 000 € vuosituloilla. Ja alueella on myös kaupungin vuokra-asuntoja, työttömiä, eläkeläisiä jne. Omistusasuntojen keskihinnat alueella on noin 2800€/m2 eli aika edullinen paikka asua. Joten ennemmin siis köyhien kuin rikkaiden aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut Oulunkylässä, nyt asutaan Pukinmäessä, joka on hieman halvempaa aluetta. Suurin ero varmaan asuntokannassa, Ogelissa 50-70 -luvun rakennuksia vuokratontilla, Puksussa 70-80 -lukua omilla tonteilla. Itse pidän omaa tonttia sen verran tärkeänä kulujen ennakoinnin kannalta, etten enää muuttaisi vuokratontille, vaikka 50-luvun talot ihania ovatkin!
Palvelut ostarin ansiosta kummassakin paikassa suunnilleen samalla tasolla, mutta Puksussa kuitenkin mielestäni tosi paljon paremmat yhteydet sekä liikuntamahdollisuudet (liikuntapuisto, joen varsi) aivan vieressä. Ostari samanlainen räkälä molemmissa paikoissa, mitä nyt Puksuun tuli tuo uusi "ostari" radan itäpuolelle, se on siisti.
Kumpikin seinänaapuri on miljonääri.
Varakkaiden alueella. Välillä ahistaa kun ollan ihan vaan tavallisia ihmisiä, eikä kiinnosta ottaa talolainaa miljoonaa ja uutta kesäporchea ei ole pihalla. Varaa meillä olisi kyllä näihin kaikkiin, mutta en koe niitä järkevänä ja välillä tulee sellainen pienuuden tunne että pitäisi näyttää kerran että joo joo on meillä rahaa lakatkaa hihittämästä meille, vaikka oikeasti varmaan ketään ei kiinnosta.
Leskien asuttama rivitaloyhteisö. Kaikilla isot pihat ja alle 3 v vanha auto. Yksi lapsiperhe vanhempien omistamassa huoneistossa. Pääomaveroja näyttää olevan kaikilla. Puutarha kaupunginosa, hiljainen, vauras asuntoalue ison kaupungin laidalla.
Asun keskituloisten alueella Tampereella. Täällä ei ole mitään kilpavarustelua onneksi, tavallisia omakotitaloja ja rivareita suurimmaksi osaksi.
Maakunnassa vähän sivussa, "vähän leveäseinäsempien" kämppien alueella. Ärsyttävän ankkalampimaista menoa, alueen fabo-ryhmässä nousi iso haloo (akkain toimesta) kunnan ilmoitettua että tulee myös kaksi vuokrarivaria alueelle. Eihän sitä nyt väärän sosiaaliluokan (vaikka olisi työssäkäyvää) väkeä paremman väen alueella. Paremman väen huusholleissa 90% leijonanosan kämpän kustannuksista maksaa mies...