Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako opiskelijalle vuokrata erittäin halvalla asunnon ilman vessaa ja pesuhuonetta?

Vierailija
21.05.2021 |

Vai onko WC nykyään lakiin säädetty?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhaaa, opiskelija saa asumistuen , miksi menisi alkeellisiin oloihin

Vierailija
22/26 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ekohullu opiskelija mielellään muuttaa 5 m2 huoneeseen jossa on mahdollisimman pieni ikkuna Pohjoiseen. Vessalla niin väliä. Kunhan se on Kalliossa.

No eikä muuta.

Tuo, että "nykyään ihmiset haluavat asua kaninkopeissa" on ihan älytön johtopäätös, kun kyse on siitä, että ko. kopit ovat ainoita paikkoja, joihin monilla nuorilla on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kalliossa kaksiossa toisen opiskelijan kanssa ja kyllä meillä ihan ovellinen kylpyhuone löytyy, jossa siis myös se vessanpönttö. Ja keittiökomero ja molemmilla makuuhuoneissa ovet jotka saa kiinni. Ei tarvitse opiskelijankaan ihan mihin hyvänsä tyytyä nykypäivänä. Ei ole kesätöitä niin ihan tyytyväisenä meinasin toimeentulotukea hakea, se on oikeuteni suomen kansalaisena. Korona vei osa-aikaisen työni joten eipä ole enää säästöjäkään penniäkään jäljellä. 

Vierailija
24/26 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä yksi opiskelijakaveri asui asunnossa jossa oli vain vessa, ei suihkua. Tästä jo vuosia.

Vierailija
25/26 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että suomalaiset jossain vaiheessa oikeasti tutustuvat maailman menoon ja ottaisivat pään pois persauksesta. Miksi yksin asuvalla opiskelijalla täytyy olla yksiö? Tai yksin olevalla työttömällä? Tai yksin olevalla köyhällä? Samaan aikaan naristaan sitä kun tuet Suomessa on niin huonot.

Muualla maailmassa jopa tytössä käyvät vuokraavat huoneita asuinnoista, jaetulla vessalla ja muilla tiloilla. (itse olen tässä tilanteessa tällä hetkellä) Suomalaiset ruikuttavat kun joutuvat soluasuntoon. Siis mitä ihmettä? Nettopalkka on minulla euroiksi käännettynä noin 3500€/kk. Kämppikselläni on noin 5000€/kk. Silti asumme jaettuna kun emme koe viisaaksi maksaa älytöntä vuokraa yksin asumisesta. Omassa huoneessa saa ihan riittävän yksinäisyyden. Olen asunut opiskeluajat solussa. Tai oikeastaan huoneessa ja jaoin 56 muun ihmisen kanssa keittiön ja oleskelutilat. Vessoja ja suihkuja oli 25 jaettuna naisille ja miehille.

Ja ne todellakaan ole ekstrivertti. Olen jopa suomalaiseksi hiljainen ja omissa oloissa viihtyvä. Silti en ymmärrä sitä, että pitää olla yksiöt tai huone vessalla ja suihkulla ja kaikilla mukavuuksilla.

Kiitos ja anteeksi avautuminen. En vain ymmärrä aina toimintatapoja.

Joo et näköjään ymmärrä paljon muutakaan. Sullakin on kuitenkin vessa käytössäsi. Luepa aloitus uudestaan. 

Vierailija
26/26 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan alivuokralaishuone ihan ok. Silloin omaa tilaa on makuuhuoneen verran, ja vuokraan kuuluu oikeus käyttää yhteistä keittiötä ja wc- ja peseytymistiloja.

Näin voisi vaikka joku yksin ok-talossa asuva vanhus hankkia lisätuloa itselleen, jos talossa on ylimäräinen huone. Uskon että opiskelija saisi siihen asumislisänkin.

Tämä on ihan normaalia ja on se vessa käytössä, mutta aloituksen tapauksessa ei ole vessaa eikä suihkua. Ettekö te osaa lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän