Marin, hän painotti varhaista tukea lasten ja nuorten mielenterveysongelmiin sekä ehdotti, että varakkaat maksaisivat nykyistä enemmän kuntaveroa
Kommentit (63)
Eli asiansa hyvin hoitaneet maksavat taas kaiken.
Hah, demarien hyvävelivirkojen ylläpitoon lisää veroja, eikun ködet kyynärpäitä myöden toisten taskuihin.
Helsingin kaupunki on jo upporikas. Valtio sen sijaan velkaantuu. Kunnallisvero maksetaan kaupungille/kunnalle missä asuu.
Mielenterveysongelmat johtuvat paapomiskulttuurista.
Ja myös huumausaineden jälkiseuraukset.
Se joka ottaa huumeita, se myös maksaa.
Ei sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen kummempaa ole.
Mun mt ongelmat johtuu ihan koulukiusaamisesta
Hyviä esityksiä Sanna Marinilta. Rikkaat saisivat maksaa enempi kuntaveroa ja lisää rahaa mt ongelmien hoitoon olisi hyvä. Ketään muuta ei kiinnosta hoitaa mt ongelmaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen kummempaa ole.
Varsinkin nuoret naiset, pienintäkään vastoinkäymistä ei kestetä, ollaan muka masentuneita ja uikutetaan omaa surkeutta.
Pilalle paapottuja ja aina kaiken saaneet valmiiksi eteen kannettuna.
Joka ainoalla on esteitä ja haasteita kasvaessaan.
Nyt vain on muotia uhriutua ja kutsua sitä kiusaamiseksi.
Lähes jokainen siitä selviää ja elää elämänsä kuka mitenkin.
Tämä vain täyty sanoa ääneen ettei jää tuleen makaamaan uhrina.
Miksi ihmeessä? Kun suurituloinen käyttää kaupungin palveluja, niin hänen palvelemisensa ei ole yhtään kalliimpaa eikä myöskään parempitasoista kuin pienituloisen tai tulottoman. Suurituloinen maksaa jo nyt suuremman euromäärään määrän kunnallisveroa pelkästään siksi, että tulot ovat suuremmat. Osa kuntien palvelumaksuista on lisäksi jo nyt progressiivisia tulojen mukaan, esim. juuri varhaiskasvatus.
Mutta en ole lainkaan yllättynyt. Demarit rakastavat verotuloja, ja niiden tuhlaamista. Tässä halutaan höllentää kukkaroiden nyörejä hyvän tarkoituksen varjolla. Luulen, että hyvä tarkoitus on kuitenkin loppujen lopuksi muisto vain, kunhan vero on saatu aikaiseksi. Lasten ja nuorten mielenterveysongelmien hoitoon siitä ei tule menemään kuin pieni murto-osa.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä esityksiä Sanna Marinilta. Rikkaat saisivat maksaa enempi kuntaveroa ja lisää rahaa mt ongelmien hoitoon olisi hyvä. Ketään muuta ei kiinnosta hoitaa mt ongelmaa Suomessa.
Ja kommarien mielestähän ”rikkaita” on kaikki jotka tienaavat juuri ja juuri enemmän kuin kommari itse.
Perheverotus takaisin ja demarit vastuuseen suomalaisen talouden tuhoamisesta.
Taas pitää paapoa sitä heikompaa ainesta.
Mitä jos ihmiset saisivat itse kuluttaa rahansa sen sijaan, että ne ryöstetään verotukseen? Yritä tässä sitten tällaisessa maassa saada aikaan virkeä ja elinvoimainen talous kun hallintoalamaisilla ei jää verotukselta rahaa kulutukseen kuin korkeintaan jonkun vanhan autonkotteron verran kymmenen vuoden välein.
Mitä jos ihmiset kasvaisivat itse, eikä aina olisi valtio tyrkyttämässä velkarahaa.
Ihan järkevää mielestäni, koska nuorten mielenterveysongelmat koskettavat meitä kaikkia rahasta riippumatta ja se olisi nyt kyllä laitettava kuntoon ennen kuin puukot viuhuu missä sattuu. Sanon näin itse ihan hyvätuloisena. Mieluummin maksan enemmän kuin katson aivan sekaisin olevia, muille vaarallisia nuoria tuolla kaduilla. Jos veroja maksetaan enemmän, niin sitten niitä laitoksia pystyyn ja henkilökuntaa sinne. Ei mitään avoterapiaa, vaan ihan osastohoitoa tarvitseville ja pitkällä kaavalla.
Jos kuntaverotus olisi progressiivinen eriarvoisuus lisääntyisi entisestään. Hyvätuloiset muuttaisivat entistä enemmän vähemmän ongelmaisiin kuntiin ja vähätuloiset jäisivät ihan keskenään verottamaan toisiaan ongelmakuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuntaverotus olisi progressiivinen eriarvoisuus lisääntyisi entisestään. Hyvätuloiset muuttaisivat entistä enemmän vähemmän ongelmaisiin kuntiin ja vähätuloiset jäisivät ihan keskenään verottamaan toisiaan ongelmakuntiin.
Eikä muuttaisi. Valittaisivat hetken, mutta tottuisivat ja elämä jatkuisi ennallaan. Saataisiin enemmän rahaa esimerkiksi hullujen nuorten hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevää mielestäni, koska nuorten mielenterveysongelmat koskettavat meitä kaikkia rahasta riippumatta ja se olisi nyt kyllä laitettava kuntoon ennen kuin puukot viuhuu missä sattuu. Sanon näin itse ihan hyvätuloisena. Mieluummin maksan enemmän kuin katson aivan sekaisin olevia, muille vaarallisia nuoria tuolla kaduilla. Jos veroja maksetaan enemmän, niin sitten niitä laitoksia pystyyn ja henkilökuntaa sinne. Ei mitään avoterapiaa, vaan ihan osastohoitoa tarvitseville ja pitkällä kaavalla.
Laitoshoitoahan oli ennen kaikille tarvitseville mutta sitten oikeisto ajoi sen alas säästöjen nimissä.
https://yle.fi/uutiset/3-11941136