Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paha moka vaatekaupalta

Vierailija
18.08.2006 |

olin tänään kaupungilla shoppailessa lapsille (ja itselle syysvaatetta). H&M:n lastenvaateosastolla repesin: siellä myytiin vuorellisia housuja. Kaupan kyltteihin oli siis kirjoitettu tuo! Ymmärrän kyllä, että puheessa saattaa tulla moka ja ehkä joskus kirjoittaessakin, mutta kyllä odottaisin, että kauppa sentään osaa kirjoittaa oikein.

Teki mieli mennä kysymään, että millaisen vuoren niiden housujen kanssa oikein saa, mutta en sitten viitsinyt :) Jotenkin kyllä tekisi mieli vihjaista kaupalle asiasta, aika paha moka kun on.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa vai pissa, mitä välii, jokainen ymmärtää asiayhteydestä kumpi on kyseessä.

Vierailija
2/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on kuitenkin aika legendaarinen oikeinkirjoitusjuttu, jota koulussakin hoetaan miljoonia kertoja. Kyllä minuakin aina ihmetyttää, kuinka joku onneton ei yhdeksän peruskouluvuoden jälkeen osaa näitä ihan perusjuttuja.

Vierailija
4/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mikään moka oo..

Vierailija
5/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nämä huvittuneet vastaajat taitavat olla niitä, jotka eivät oikeaa kirjoitustapaa edes tiedä ja siksi hieman närkästyvät ;)

Kyllä oikeinkirjoitustaito pitäisi löytyä liikkeen harjoittajilta.

Meillä on nyt jo kilimanjaro ja mount everesti himassa syysvaatteiden kylkiäisinä.

Vierailija
6/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukioloajat ma-pe 9-18

lauVantai 9-14

su kiinni.

Tuokin on kyllä aika tökeröä. Käskin muuten yhtä liikettä korjaamaan sen, ja korjasivat äkkiä. Olivat oikeasti porukalla miettineet, tuleeko vee vai ei.

Vierailija
7/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo on tavallinen, inhimillinen virhe enkä pidä sitä kovin pahana. Toki tuollaisesta voisi ihan hyvin sanoa: on se kaupallekin plussaa, jos tekstit ovat oikein.

Olen suomen kielen opiskelija.

Vierailija
8/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on puhekieltä ja minä sanon noin, vuorilliset on ihan typerän kuulonen.

Vierailija
9/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerältä kuulostaa myös sana " enää" . Perkule, mä sanon " enään" ja sillä sipuli. Se, mikä kuulostaa mun mielestä typerältä, pitää muuttaa, saakeli.

Vierailija
10/20 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kielioppivirhe ihan puhuttunakin.

Ja kyllä kaupan ilmoituksissa ja myymälässä olevissa kylteissä tulisi olla sanat kirjoitettu oikein.

Vaikka mikä ihme tämä ketju on, onhan täälläkin ollut ketjuja joissa ihmetellään, että onko muka vuorelliset väärin. Eli tietämättömyydestä kai näitä närkästyneitä :)

Kyseinen kielioppiasia kyllä opetetaan jo yläkoulun puolella ja varmasti jokainen suomen ope asian myös ottaa esille ( juuri tuon esimerkin) eli tekosyynä tietämättömyydelle ei voi käyttää koulutuksen puutetta.

Vierailija
11/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sä poicotoit sitä kauppaa!

Vierailija
13/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt mainitsemaan asiasta! Onhan se asiakkaillekin suuri helpotus asioida, kun on mainoskyltit oikein!

Vierailija
14/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt oli sulta paha moka olla sanomatta asiasta.

Vierailija
15/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomautin asiasta...

Vierailija
16/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä huvittuneet vastaajat taitavat olla niitä, jotka eivät oikeaa kirjoitustapaa edes tiedä ja siksi hieman närkästyvät ;)

Vierailija
17/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väliähän sitä näkee vuorellisia housuja. taitaapa elloksellakin olla niitä myynnissä.

Vierailija
18/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheitä kun voi sattua kenelle tahansa, myös kaupanmyyjille! Olisi ap voinut hyvin mennä korjaamaan virheen, jos se häntä NIIN kovasti vaivasi.

Vierailija
19/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

housuja vuoren kera valtavasti myynnissä

Vierailija
20/20 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuori-sana taipuu i-vartaloisena silloin, kun on puhe kankaan vuorista.