Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri, joka vastaa vain toisille kysymyksiin

Vierailija
20.05.2021 |

No tuota... kaveripiirissä on eräs kaveri, jonka kanssa jutellaan niitä näitä, mutta joka järjestäen väistää kysymykset. Jos kysyn miten auton osto meni, hän ei vastaa vaan lähtee whatsappista. Jos kysyn, oletko mökillä käymässä kun on hieno sää - sama juttu. Sitten kun toinen kaverini kysyy vaikka että mitä hän puuhaa, tulee vastaus ”Täällä mökillä ollaan! Ihana sää!” Tai muuta vastaavaa.

Ööh, pitäisikö minun ottaa asia puheeksi? Vai antaa olla? Kun tapaamme, kertoo elämästään ihan normaalisti. Miksei hän halua viesteissä kertoa elämästään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti narsisitinen; haluaa rakentaa hierarkioita myös ystävyyssuhteisiinsa - ja osoitella näin ihmisille ”arvonsa”. Häiriintynyt ihminen, minulla menisi ignoreen.

Vierailija
22/29 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä hän kaikille muille vastaa? Luet hänen puhelintansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaverit keskustele? Tuossa kävi ilmi että joku toinen kaveri kertoo Ap:lle mitä viestejä hän saa, tms.

Vierailija
24/29 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi puheeksi, en vain enää kyselisi häneltä mitään tai ainakin harventaisin. Ainoat mahdollisuudet on, että kysyt ikävästi tai liian usein, tai sitten hän ei pidä sinusta ja osoittaa sen ikävällä tavalla.

Minulla on yksi ystävä, joka kyselee liian yksityiskohtaisesti ja "intensiivisesti" asioita ja kyllä, väistelen vastaamasta, koska kysymyksistä tulee outo olo. Saattaa aamulla laittaa "Joko olette heränneet?" Kun vastaan että joo, onpa ulkona kiva sää, mitäs sinne, niin hän ei usein vastaa mitään. Tai jos olen maininnut uudesta huonekalusta minkä aion hankkia, niin laittaa vain "Joko olette ostaneet sen uuden nojatuolin?" Ja jos vastaan, niin ei kommentoi mitään takaisin. Tai saattaa laittaa "Hei, mitä teet, oletko ulkoilemassa lasten kanssa?" Emme asu siis samalla paikkakunnalla, joten hän ei kysele näitä ajatuksena tulla esimerkiksi mukaan ulos. Lista on loputon. Pääsääntöisesti viesteistä jää outo tunne, sillä haluaa usein tietää jotain yksityiskohtaista tai esimerkiksi mitä teemme juuri nyt (olemmeko heränneet, katsommeko televisiota, mitä syömme lounaaksi jne.) ja sitten usein vielä jättää kommentoimatta mitään takaisin, eli tulee tunne kuin olisin antanut raportin tälle ystävälle enkä vaihtanut kuulumisia.

Itse sitten olen alkanut väistellä noita, kun kerta kaikkiaan niihin tuntuu oudolta vastata.

Vierailija
25/29 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaverit keskustele? Tuossa kävi ilmi että joku toinen kaveri kertoo Ap:lle mitä viestejä hän saa, tms.

Keskustelen kaverieni kanssa aivan hevletisti, mutta en koskaan siitä millaisia viestejä he saavat joltain minun(kin) kaveriltani. Suo nyt anteeksi jos vähän ihmetyttää ap:n touhu.

Vierailija
26/29 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita jokaiselle tuntemalleni ihmiselle, vaikka olisivatkin kavereitani, samoja viestejä jokaiselle mahdolliselle. Ahdistaisi aika paljon jos siitä tulisi jonkun kanssa riitaa. Instagram on käytössä laajempaa ilmoittelua varten.

Vierailija
27/29 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanne etenee?

Vierailija
28/29 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä silloin, kun tapaatte kolmisin? Jutteleeko enemmän tuolle toiselle? Onko teillä joku yhteinen viestiryhmä, vai miten tiedät noin tarkkaan toiselle osoitetut vastaukset?

Vierailija
29/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä silloin, kun tapaatte kolmisin? Jutteleeko enemmän tuolle toiselle? Onko teillä joku yhteinen viestiryhmä, vai miten tiedät noin tarkkaan toiselle osoitetut vastaukset?

Tiedän siis siitä, että tämä toinen ystäväni kertoo minulle. Usein ihmettelee että ”Ai?! Eikö xxx sulle kertonutkaan olevansa mökillä? Katso nyt näitä kuvia!” Ja näyttää kuvat & samalla vilahtaa keskustelu.

Tuntuu olevan aidon hämmästynyt etten saa samaa informaatiota kuin hän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi