Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kaupan leivonnainen on semmoinen ettei voi jäädä kiinni siitä ettei ole itse tehty? Auttakaa

Vierailija
20.05.2021 |

Joku pulla, kakku, käärretorttu, ihan mikä vaan?

Tarkoituksena tarjota vieraille itse tehtyä mutta en nyt ehdi enkä jaksa enkä aio myöntää etten tehnyt itse.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kannata lähteä valehtelulinjalle. Mietipä miten noloa kun jäät kiinni tuosta valheesta. Minusta ainakin se olisi paljon nolompaa kuin tarjota rehdisti kaupasta ostettuja leivonnaisia. Valheesta jää aina kiinni, et pysty olemaan niin viattoman oloinen ettei valehtelua huomaa.

Vierailija
22/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suolainen piirakka valmiiseen piirakkapohjaan. Älyttömän helppo ja periaatteessa olet itse tehnyt siitä suurimman osan kun pilkot/sekoitat/lisäät täytteet. Vaikka kinkkupiirakka. Ei kukaan ala kuulustelemaan oletko pohjan voin ja jauhot sekoittanut itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kääretorttu, kermaa ja koristeeksi sopivia hedelmiä. Vatkaa kerma, lusikoi vaahto kääretortun päälle, ja hedelmäpaloja koristeeksi.

Vierailija
24/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko niitä enää myynnissä, mutta joskus oli sellainen pyöreä rahkapiirakka. Ihan käsin tehdyn näkönen, vähän epämääräsen muotonen, rusinat miten sattu ja taikina sitkeetä. Prismassa myytiin.

Vierailija
25/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 2 pirkan mutakakkua ja 5 dl purkki kuohukermaa, pensasmustikkarasia. Vatkaa kerma väliin ja päälle, kaada mustikat keoksi päälle ja sihtaa vähän tomusokeria.

Jos haluat oikein överin niin väliin vielä karamellisoitu kondensoitu maito.

Leipomuksen kesto 5 min.

Vierailija
26/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valmis kääretorttu. Rullaa se auki ja lisää väliin puolukkasurvosta. Rullaa uudelleen pötköksi.

Tulee niin epäsiistin näköistä tarjottavaa, että läpi menee. Puolukan maku peittää valmistortun perusmakua aika hyvin.

Itse sanoisin, että ei ole kotitekoista, ensi kerralla ehkä sitten.

Vierailija
27/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisako se siellä kyselee?

Vierailija
28/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iskä ostaa sellaisia valmiita kakkupohjia kun ei ole mikään leipuri. Sitä vaan kostuttaa, vatkaa kermavaahdon ja päälle hedelmiä tai marjoja niin on ihan kelpo kakku :)

Vierailija
29/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta 2 pirkan mutakakkua ja 5 dl purkki kuohukermaa, pensasmustikkarasia. Vatkaa kerma väliin ja päälle, kaada mustikat keoksi päälle ja sihtaa vähän tomusokeria.

Jos haluat oikein överin niin väliin vielä karamellisoitu kondensoitu maito.

Leipomuksen kesto 5 min.

Tämä täytyy testata!

T. Ei-ap

Vierailija
30/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pavlova?

Ostat valmiit marenkilevyt. Se ei ole edes "noloa" ja sitten sinne väliin joku kermarahkatäyte marjoilla/hedelmillä ja päälle samat kun väliin.

Tosiaan joskus tein useinkin niistä x-tran pullista voisilmäpullia. (Nykyään osaanntehdä itse hybän pullataikinan) Kaikki luulivat itsetehdyiksi. Minä kyllä kehtasin tunnustaa etten tehnyt itse.

Mitäs muuta helppoa olen tehnyt?

Minulla 4 lasta niin synttäreille ei aina ehdi ja jaksa tehdä itse. Tuon pavlovan tein viimeksi.

Valmispitsoja olen ainakin tuunannut.

Etko ap osaa vai jaksa tehdä itse?

Jos vain osaamisesta kiinni niin niillä kaupan valmispiirakkataikinoista tekee helposti hyviä suolaisia ja makeita piirakoita.

Jonkun makean piirakan paketissa on helppo uunijuustokakku (amerikkalainen) mikä oli tosi hyvää. Pari kertaa olen tehnyt.

Myös mutakakku on helppo ja nopea.

31/31 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kaupan pakastepullat ja -viinerit ovat niin hyviä, että voit sanoa rehellisesti: "Ostin kaupasta, kun en itse osaisi tehdä näin hyviä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan