Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppo suolainen syötävä?

Vierailija
20.05.2021 |

Yritän syödä terveellisemmin. Tämä yritys yleensä kaatuu tähän hetkeen, kun mies vaatii minut mukaansa mökille. Siellä ei tietenkään ole astianpesukonetta ja keittiö on todella pieni. Joten astioiden tiskaaminen ja muutenkin ruuanlaitto on todella hankalaa. Minua myös ärsyttää jos keittiö on täynnä astioita ja pienessä tilassa jo pari mukia, lautanen ja veitsi tekevät sotkuisen näköiseksi. Kerran päivässä syödään oikea ruoka ja aamulla kahvia ja leipiä. Tämän enempää en halua tiskata, tässäkin on liikaa, varsinkin kun mies häviää tekemään pihahommia tai nokosille, eikä häntä haittaa tiskivuori.

Yleensä olen ratkaissut ongelman sipsillä, suokapähkinöillä ja pakastepitsoilla/ranskalaisilla. Uuni löytyy ja noita voi syödä käsin. Mikroa ei ole ja jos keittää vettä kattilassa (esim pussikeitto) niin kattila jää kuivumaan tasolle +lusikka ja kulho tiskattavaksi.

Mutta olisiko jotain terveellisempiä vaihtoehtoja? Pelkillä pähkinöillä ei elä, tai ei ainakaan kovin terveellistä ole vetää 500g pähkinää iltapalaksi. Porkkanat yms. pitää kuoria ja tiskata leikkuulauta, kuorimaveitsi, veitsi ja kulho missä ne on. Tomaatille olen allerginen, miehelle on aina minitomaatteja. Pelkkä leipä on tylsä ja sitten taas leikkuulaitojen ja muiden tiskaus, kun lisää päällisiä.
Makeat on helppoja, banaania, mandariinejä ja jogurttia tms.. Mutta suolaisia en keksi ja tuo pelkkien makeiden syöminen alkaisi etoa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkisillit, miksei tavallisetkin sillit purkissa.

Vierailija
22/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanansiivet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tiskaaminen nyt on niiiin vaikeaa? Ei sellaiata ruokaa oikein ole josta ei tule mitään tiskattavaa, paitsi einekset. Syö einessalaatteja ja wrappeja sitten. Ai niin, niistä tulee roskaa. No syö sitten metsästä vaikka ketunleipiä nälkääsi.

Minä en pidä tiskaamisesta. Useimmilla ihmisillä on jotain kotitöitä mistä eivät pidä, minulla se on tiskaaminen. Mieluummin pesen vaikka vessaa. Kolme kertaa päivässä riittää tiskaamista minulle (aamupalan jälkeen, ruuan jälkeen ja ennen nukkumaan menoa). Keittiö on niin pieni, ettei siinä mahdu tekemään mitään, jos on tiskiä likaisena tai kuivumassa, niin pitää tiskata heti.

Siksi kysyin vinkkiä.

-ap

Vierailija
24/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa suoraan purkista kertakäyttöhaarukalla.

Vierailija
25/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi kuivalihaa etukäteen kasviskuivurilla. Voit maustaa lihan haluamillasi mausteilla ja mitä vahvemmin maustat lihapalat niin sitä vähemmän niitä tekee mieli syödä. Kuivalihan syöminen myöskin janottaa kovasti joten juot koko loppuillan vettä joka täyttää vatsaa. (tietysti jos käytät kaljaa janojuomana niin homma ei toimi.)  

Lihan tilalle voi koettaa tehdä kuivattua kalaa tai kanaa mutta tästä minulla ei ole kokemuksia.

Vierailija
26/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma kotona. Ei tiskikonetta, enkä jaksa tiskata. Onko olemassa helpompaa ruokaa kun sipsi? Avaa ja nauti. Banaani on vastaava. Tarvitaan terveellinen suolainen vaihtoehto, jonka voi vaan syädä!

Mä olen vielä kasvissyöjä, niin tonnikalakaan ei onnistu, vaikka tulee siinäkin se haarukka.

Vierailija
27/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan iman tiskiä et taida onnistua millään. 

Mä tiskaan mökillä saunassa. Siinä kun on kuuma vesi heti vieressä, eikä haittaa vaikka vesi roiskuu lattialle. 

Vierailija
28/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma kotona. Ei tiskikonetta, enkä jaksa tiskata. Onko olemassa helpompaa ruokaa kun sipsi? Avaa ja nauti. Banaani on vastaava. Tarvitaan terveellinen suolainen vaihtoehto, jonka voi vaan syädä!

Mä olen vielä kasvissyöjä, niin tonnikalakaan ei onnistu, vaikka tulee siinäkin se haarukka.

Viimeisenä mä ainakin sipsejä söisin. Mieluummin sitten vaikka eineksiä, jotka vaan mikrossa lämmitetään. Esim. tomaattikeitto, pinaattikeitto jne. 

Vierailija
29/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytetyt uuniperunat. Klassikko eli ranskikset nakeilla. Kuorrutetut lohkoperunat tai valkosipulikermaperunat uunissa lämmitettynä. Noita kaikkia voi syödä suoraan pelliltä haarukalla.

Siis miten ranskalaiset nakeilla on terveellistä kenenkään mielestä? Ei ihme että suomalaiset ovat pullukoita.

Itse olet pullukka. Ja äitis kans.

Vierailija
30/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisenä mä ainakin sipsejä söisin. Mieluummin sitten vaikka eineksiä, jotka vaan mikrossa lämmitetään. Esim. tomaattikeitto, pinaattikeitto jne. 

No ei mahdu mikrokaan tänne yksiöön ja sitten onkin tiskatava jo kattila, lusikka ja lautanen. Sitten ei heti jaksa ja sitten onkin kaikki astiat tiskattavana. Ja taas mennään sipsillä.

Vierailija
31/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, piti vielä sanoa, että roskille ei myöskään ole liikaa tilaa, niin kertakäyttöastioitaei ei ihan tuhottomasti viitsisi käyttää.

-ap

Me kyllä käytetään mökillä kertakäyttöastioita. Roskapussit kerätään saunan eteiseen tai varastoon ja viedään aina kauppareissulla sinne kunnan jätekeräykseen. Ei ole yhtään hankalaa. Salaattitarvikkeita pilkon kotona valmiiksi rasioihin, samoin grillattavat kasvikset. Kanamunat keitän kotona, mahdolliset kastikkeet lihoille keitän kotona jne. Siis ja oletuksena että siellä on jääkaappi? Jos ei ole, sitten onkin hankalampi homma. 

Tiskiä tulee väkisinkin vähän, mutta ei siihen mun maailma kaadu. Mieskin osaa tiskata.

Meillä ei ole kuin se yksi tila siinä mökissä ja ulkona linnut menee sinne roskiksille, eikä autoonkaan viitsisi kasata haisemaan. Pihalla on autoon mahtuva iso kannellinen saavi, mutta tulee tosi nopeasti täyteen.

Mahtava idea, että kotona jo pilkkoo valmiiksi kasviksia! Tämän otan heti käyttöön ja pilkon mukaan. En ollut yhtään ajatellut, vaikka usein otan vaikka mitä kotoa jääkaapista mukaan.

Osaa meilläkin mies tiskata, mutta häntä ei häiritse ne tiskit siinä keittiössä ateroiden välillä, minua taas häiritsee. Ja jos siinä on likaista tiskiä tai puhdasta tiskiä kuivumassa, niin ei mahdu edes voileipää tekemään. Mies vaan siirtelee niitä tiskejä ja minä saan hermoromahduksen. Ehkä vikaa myös minussa :D

-ap

Hommatkaa (tai mies nikkaroi) sellainen kannellinen puulaatikko mihin voi säilöä roskapusseja siksi ajaksi kunnes saatte vietyä ne. Painava kivi kannen päälle, niin ei pääse eläimet niiden kimppuun. Noita on myynnissä ihan tyylikkäitäkin. Ja varmaan muustakin materiaalista niitä valmistetaan. Katselkaa puutarhakaupoista tai rakennusliikkeistä tms. 

Vierailija
32/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mahdu mikrokaan tänne yksiöön ja sitten onkin tiskatava jo kattila, lusikka ja lautanen. Sitten ei heti jaksa ja sitten onkin kaikki astiat tiskattavana. Ja taas mennään sipsillä.

Valmiita salaatteja kaupasta? Kertakäyttöhaarukan kanssa.

Vierailija
33/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks teillä ole siellä mitään roskienpolttopyttyä, missä ne kertsit palais ja muu poltettava, helpottais jo paljon. Me kun ollaan saaressa, niin mahdollisimman vähän täältä viitti roskia pois roudata.

Vierailija
34/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan thai -kuution lämmittää uunissa? Olisi varmaan pitsaa terveellisempi.

Noissa peltiruuissa on usein se, että se pelti pitää sitten pestä, varsinkin jos laittaa öljyä ja vaikka pestoa. Ilman niitä voi uunijuurekset olla tylsiä.

Yrttivoipatonki, pasteija ja karjalanpiirakka tulee äkkiä uunissa, mutta eivät ole sen terveellisempiä.

Vierailija
35/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että aloittaja ei edes halua tehdä yhtään mitään .

Vierailija
36/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että aloittaja ei edes halua tehdä yhtään mitään .

Mieluusti teen vaikka mitä muuta, mutta en halua tiskata. En pidä tiskaamisesta. Enkä jaksa katsella sotkuista keittiötä, oli ne tiskit siinä likaisena tai puhtaana kuivumassa.

Mieluummin tekisin kotona, jossa tiskikone on, mutta mies tarvitsee apuriksi mökillä muutamaan hommaan.

-ap

Vierailija
37/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin suolakurkut on ihania! Mutta ei näin:

Hävytön maustekurkkuvoro kauhoi paljain käsin kurkun kaupan tynnyristä ja pisteli poskeensa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808182201145693

Vierailija
38/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan thai -kuution lämmittää uunissa? Olisi varmaan pitsaa terveellisempi.

Noissa peltiruuissa on usein se, että se pelti pitää sitten pestä, varsinkin jos laittaa öljyä ja vaikka pestoa. Ilman niitä voi uunijuurekset olla tylsiä.

Yrttivoipatonki, pasteija ja karjalanpiirakka tulee äkkiä uunissa, mutta eivät ole sen terveellisempiä.

No leivinpaperi pellille niin ei tarvii pestä.

Vierailija
39/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Knorrilla on Snack pot- tuotteita, joiden pakkaukseen kaadetaan vaan kiehuva vesi ja syödään siitä. Tai sitten retkeilykäyttöön saa kunnon aterioita, joihin lisätään vain kuuma vesi ja syödään pakkauksestaan. Näistä tiskiä tulee siis vain haarukka/lusikka, roskaa toki pakkauksen verran.

Vierailija
40/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankin suolakurkut on ihania! Mutta ei näin:
Hävytön maustekurkkuvoro kauhoi paljain käsin kurkun kaupan tynnyristä ja pisteli poskeensa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808182201145693

Tuo oli kyllä liian helppo suolainen syötävä. Suolakurkut pitäisi jaksaa viedä kotiinsa.