Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te joilla on ulkomaalainen puoliso

Vierailija
20.05.2021 |

Kertokaa tarinanne! Mistä olet löytänyt puolisosi, mihin päädyitte asumaan, millaista elämä on ollut, mitä kieltä puhutte ja mikä on ollut haastavaa? Sekä miehet että naiset saavat vastata. Asiallista keskustelua toivon, mutta epäilemättä mölisijöitäkin tulee ilmestymään. Jätetään sellaiset huomiotta, eikös.

Itse olen ollut italialaisen miehen kanssa naimisissa nyt yhdeksän vuotta. Päädyimme Suomeen asumaan, sillä täällä on turvallista ja rauhallista asua ja kasvattaa lapsia kauniin luonnon helmassa. Täällä myös pärjää englannilla paremmin kuin Italiassa ja täällä miehen oli mahdollista opiskella tutkinto englanniksi. Italiassa vietämme sitten kaikki mahdolliset lomat. On ihanaa, kun on paikallinen opas neuvomassa kaikki paikallisten jekut :D On tuonut myös omaan elämään todella paljon sisältöä, kun on saanut ikään kuin toisen kotimaan. Ruoka jota teemme kotona on sellaista italialais-suomalaista fuusiokeittiötä ja sisustustyylissäkin on paljon miehen kotimaan keramiikkaa ja värejä. Lapset puhuvat sujuvasti molempia kieliä, se oli molemmille alusta asti tärkeää.

Raskasta on ollut ehkä se, että kun ihan seurustelun alkuvaiheessa mies ei puhunut suomea niin minä jouduin olemaan viime kädessä vastuussa kaikenmaailman veroilmoitusten ja vakuutusten ja sähkösopimusten tekemisestä ja käytännössä kaikkien suomalaisen yhteiskunnan koukeroiden opettamisesta. Rahaa hän on aina kyllä tuonut pöytään vähintään puolet mutta en ole mikään luontainen organisaattori ja siksi välillä ahdisti kun piti olla kartalla kaikesta. Ärsyttävää se oli hänellekin. Onneksi hän nykyään puhuu varsin hyvää suomea ja pystyy siksi itse huolehtimaan perheen asioista.

Välillä on myös meinannut mennä pata jumiin kun miehen sukulaiset ovat tupanneet sankoin joukoin viikkokausiksi meille kyläilemään :D Heidän kunniakseen on tosin sanottava, että vieraanvaraisuus toimii myös toiseen suuntaan, eli kun me menemme Italiaan, on meille luvassa täysi kestitys.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin vaimoni thaihieronnassa (oikeasti). Nykyään ei tarvitse käydä enää thaihieronnassa :D

Vierailija
2/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin vaimoni thaihieronnassa (oikeasti). Nykyään ei tarvitse käydä enää thaihieronnassa :D

Apua, haluan kuulla tämän tarinan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset joutuvat ottamaan ulkomaalaisen miehen kun he eivät kelpaa kotimaisille.

Suomalaiset miehet ottavat ulkomaalaisen naisen koska he eivät kelpuuta kotimaisia naisia.

Vierailija
4/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin nykyisen vaimoni Venäjällä viime jalkapallon mm-kisojen aikana.

Vierailija
5/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuli postissa.

t. Rauno, 52 v.

Vierailija
6/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin somalialaisen naisystäväni tanssitunnilla.

Vierailija
7/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutsalainen tyttöystäväni tuli kysymään seksiä.

Vierailija
8/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa tapasin italialaisen ja englanniksi kommunikoitiin, koska oli aikoinaan opiskellut englanniksi ja mulle myös helppo puhua. 

Vierailija
9/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin nykyisen gambialaisen vaimoni suomalaisen ex-naisystävän kautta. Petin exää nykyisen vaimoni kanssa, ja muutaman muun ulkomaalaisen naisen kanssa, ja nykyinen tuntui sen verran hyvältä, että päätimme lopulta mennä naimisiin. Rakkaus on ihmeellistä 🤭❤️

Vierailija
10/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että teillä menee hyvin, mutta täydellisen typerä aloitus vuonna 2021. Mitä ihmeellistä on siinä, että suomalaisella on ulkomaalainen puoliso? Ollaan olevinaan niin kansainvälisiä ja meneviä ja sitten aloitetaan ketju yltiötyperästä aiheesta. Mitä väliä sillä on, mistä kenenkin puoliso on kotoisin. Miten edes joku voi kuvitella, että suomalaisella voisi olla vain suomalainen puoliso, italialaisella italialainen, ruotsalaisella ruotsalainen jne. jne. :D))))))))))))))))

Vierailija
11/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroni jälkeen tapasin Tinderissä kauniin ja hoikan venäläisnaisen, joka on minua 8 vuotta nuorempi. Nyt ollaan kuljettu pari vuotta yhdessä. M39/Helsinki

Vierailija
12/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chileläinen vaimoni tuli kysymään suuntaneuvoja aikoinaan Helsingissä. Nykyään asutaan Keski-Suomessa ja meillä on pari tytärtä :)

Vierailija
13/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on hollantilainen ja tavattiin kun oltiin opiskelijoita täällä Hollannissa:) Ihana romanttinen ja perhekeskeinen mies. Toivottavasti saan asua tässä ihanassa maassa koko loppuelämäni.

Mieheni on hollantilainen. Vaikka ollaan oltu yhdessä jo 8 vuotta ja oon asunut Hollannissa päälle 10 vuotta niin puhutaan kyllä kotona yhdessä ja lastemme kanssa 90% ajasta englantia. Välillä vitsaillaan hollanniksi yms., mutta pääasiassa kommunikoidaan vain englanniksi. Suomea hän ei puhu kuin pari sanaa. 

Lasten kannalta kotikielivalintanne on käsittämätön. Sinun pitäisi puhua heille suomea ja miehen hollantia niin lapsenne saisivat kuin ilmaiseksi kahden harvinaisen ja vaikeahkon kielen taidon. Antaisi tulevaisuudelle paljon enemmän mahdollisuuksia ja helpottaisi suomalaisten sukulaisten kanssa kommunikointia.

Vierailija
14/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset joutuvat ottamaan ulkomaalaisen miehen kun he eivät kelpaa kotimaisille.

Suomalaiset miehet ottavat ulkomaalaisen naisen koska he eivät kelpuuta kotimaisia naisia.

Suomalaiset naiset ottavat ulkomaalaisen, koska nämä ovat eksoottisia, isomunaisia, alkuvoimaisia, tummia ja tulisia.

Suomalaiset miehet taas ottavat kehitysmaalaisen emännän, koska eivät muuta saa.

Keitetyn perunan näköiset kaikkein rumimmat suomalaiset miehet ja naiset ottavat toisensa tai vaihtoehtoisesti eivät ota ketään, koska eivät halua edes toisiaan.

Raaka totuus.

suomalaisena miehenä otan ulkomaalaisen naisen lähinnä konservatiivisten arvojen takia. olen todennut sen olevan parasta kaikille varsinkin kun muutan vaimon kotimaahan.

Vierailija
15/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päättänyt ottaa yhdysvaltalaisen puolison ja sellaisen sitten otin. Jos päätän jotain, teen sen (vaikka hyvin harvoin päätän mitään).

Vierailija
16/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa, sitten ex-mieheni tapasi nykyisen aasialaisen vaimonsa. En voinut kilpailla hänen kanssaan, joten muutin Pihtiputaalle yksiöön vapaaehtoisesti.

Vierailija
17/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole ketään uimamaisterin puolisoa?

Vierailija
18/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni ulkomaalaisen puolison kanssa ei ole ollut mitään ulkomaalaisuudesta johtuvia haasteita vaan toisen ulkomaalaisuus on vaan rikastuttanut suhdetta. Jos negatiivisia puolia haetaan niin se on ehkä hieman hankalaa kun on niin pitkät matkat joidenkin sukulaisten luokse kun asuvat eri maassa.

Vierailija
19/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin nykyisen vaimoni Venäjällä viime jalkapallon mm-kisojen aikana.

Venäläiset naiset ovat kauniita, kun niitä vertaa suomalaisiin naisiin.

Vierailija
20/53 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on tosi huono itseluottamus. Ei kukaan halua olla niiden kanssa.