Mitä tehdä kun miehen vaatetus ärsyttää?
Ollaan tunnettu 15 vuotta ja siitä asti on ollut koko ajan saman tyyliset vaatteet. Ei tietenkään samoja vaatteita, mutta aina ne samat ruutukuviolliset kauluspaidat + normifarkut. Kesällä farkut vaihtuvat sitten farkkushortseihin. Kun katselee muita miehiä vaikka meidän työpaikalla niin moni on päivittänyt pukeutumistyyliä muodin mukana, oma mieheni kulkee saman tyylisissä vaatteissa 40-vuotiaana kuin 25-vuotiaanakin. Onko tässä mitään tehtävissä? Kaapissa on neljät samanlaiset farkut / farkkushortsit ja 6-7 samanlaista, mutta eri sävyistä kauluspaitaa niin pitkähihaisena kuin lyhythihaisenakin.
Kommentit (73)
Itse punkisin miehen kanssa vaateostoksille ja pitäisin huolta että mukaan tarttuu pari ajanmukaista neuletta ja parit chinot. Muutama vslkoinen tpaita printillä ja ilman, sekä laatuhuppari. Muutama kauluspaita, mutta ilman ruutukuoseja.
Hiusmallinkin ja silmälasien vaihtaminen ajanmukaiseen usein auttaa.
Ruutupaita ja farkut on ihan kiva arkivaatetus.
Kunhan farkut ovat puhtaat ja sopivan malliset. Ja kengät siistit ja asuun sopivat.
Itse en tykkäisi miehestä joka pukeutuisi liian fiinisti arkisin.
Tietysti juhlaan ja erityistilaisuuteen sitten niihin sopiviin vaatteisiin.
Jos on 15 vuotta tottunut pukeutumaan noin niin tuskin alkaa kovin radikaalisti tyyliään muuttaa.
Juu ja miten itse, jos mies alkaisi ehdotella sinulle tyylin vaihdosta.
Olisiko mieluinen ajatus.
Jos mies ei ole yhtään chinotyylinen (mitä sitten lienevätkään) niin tuskin viihtyy niissä. Mitä hienompi nimitys niin sitä epäluontevampi päällä usein tavallisella ihmisellä.
Jos vaate ja oma olotila, mieli ja ajatus ei kohtaa niin ei hyvä tulos.
Vaatteen tulee olla sellainen, että itse niissä viihtyy ja olo on luonteva.
Joskus tulos on jopa pahempi kuin ne farkut ja ruutupaita.
Vaatetus ja ihminen ovat aivan eri paria.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole yhtään chinotyylinen (mitä sitten lienevätkään) niin tuskin viihtyy niissä. Mitä hienompi nimitys niin sitä epäluontevampi päällä usein tavallisella ihmisellä.
Vaatetus ja ihminen ovat aivan eri paria.
Chinot ei eroa farkuista juuri muuten kuin väriltään ja taskujen muodoltaan. Ihan perus miesten housut siis, ei mitkään erikoiset hienosteluhousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatetus ja ihminen ovat aivan eri paria.Chinot ei eroa farkuista juuri muuten kuin väriltään ja taskujen muodoltaan. Ihan perus miesten housut siis, ei mitkään erikoiset hienosteluhousut.
Chinot on ihan eri malliset kuin monet farkut. Olen kokeillu muutamia ja ei tunnu kovin mukavilta päällä. Ja sopii aika harvalle.
Itse ratakaisin paita asian niin että ostin 30kpl mustaa pure Waste paitaa. Ei ollut halpaa, mutta ei ole tarvinnut pariin vuoteen miettiä mitä laittaisi päälle.
Onko Anssi Kela tyylikäs? Käyttää pelkästään mustia T-paitoja ja mustia farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatetus ja ihminen ovat aivan eri paria.Chinot ei eroa farkuista juuri muuten kuin väriltään ja taskujen muodoltaan. Ihan perus miesten housut siis, ei mitkään erikoiset hienosteluhousut.
Chinot on ihan eri malliset kuin monet farkut. Olen kokeillu muutamia ja ei tunnu kovin mukavilta päällä. Ja sopii aika harvalle.
Itse ratakaisin paita asian niin että ostin 30kpl mustaa pure Waste paitaa. Ei ollut halpaa, mutta ei ole tarvinnut pariin vuoteen miettiä mitä laittaisi päälle.
Onko Anssi Kela tyylikäs? Käyttää pelkästään mustia T-paitoja ja mustia farkkuja.
Jos haluaisin päivittää pukeutumistani, menisin pukeutumispalveluun stokkalle enkä kyselisi kelalta vinkkejä. Jos haluaisin laadukkaan kitaran, kysyisin kelalta, ehkä.
Kyllä huonostakin kitarasta ääni lähtee, mutta jos tekee biisejä, niin kannattaa satsata enemmän laatuun.
Tämähän se on, se peruskuvio: Ollaan nuoria. Rakastutaan. Mennään yhteen. Ollaan yhdessä. Tulee lapsia. Pikkuhiljaa miehessä alkaa ärsyttää ihan semmoiset pikkuasiat. Ne vaatteet,esimerkiksi. Kavereitten ukoilla on tyylikkäämmät vaatteetkin,ja paremmat työpaikat. Hillevikin käy kaksi kertaa vuodessa kaukomailla perheineen,ja me jossakin -tun kämäisessä Tallinnassa. Siinä ei ole paljon someen laittamista ole,ellei sitten halua jotain säälipeukutuksia. Sitten ryhdutään seksilakkoon että ukko käyttäisi semmoisia vaatteita kun rouva haluaa. Samalla seksilakolla päästään eroon muutamasta tyypistä äijän kaveripiirissä,sekä siitä naurettavasta jalkapalloharrastuksesta joka on niin last season. Ikää tulee ja ukolle tulee mahaa,mutta jotain vastaavasti lähtee,nimittäin hiukset päästä. Ei näytä komealta vaikka kuinka laittaisi sille niitä samoja muodikkaita vaatteita, joita se pojista tykkäävä tyyligurumies telkkarissa hehkuttaa. Hillevikin vaihtoi nuorempaan jamppaan, ja on kuulemma nyt voimaantunut. Ero taitaa tulla tännekin. Ei vain kertakaikkiaan jaksa,ärsyttää tuossa ukossa ihan kaikki, alkaen naamasta, ja päättyen varpaankynsiin. Miksi se EI OLE NIIN KUIN SILLOIN SEURUSTELLESSA?
Eiköhän tuo ko, etyäjoku muu nyt vaivaa.
Seuraavan kerran kun on sun syntymäpäivä ja sun mies kysyy mitä haluat lahjaksi, sano, että paremmin pukeutuvan miehen.
Ihan on ajattomat vaatteet. Ja Kyllä säkin voisit ainakin kaksi päivää peräkkäin käyttää samoja vaatteita.
Voih, kun olisikin 15v vanhat vaatteet, mun miehellä on 30v vanhoja vaatteita. Eikä auta puhe eikä mikään, mutta olen itekin vähän saman tyylinen, 20v vanhat vaatteet menee hyvin päälle. Miksi ostaisin uusia?
Tilanteen mukainen pukeutuminen on osa sivistystä.
Tuntemani mies muutti ensin Tallinnaan ja siitä Ranskaan. 25v päätti, ettei ole enää huppari-ikäinen.
Panostaa pukeutumiseen eli hellepäivänä ei laita t-paitaa kaupungille vaan on kauluksellinen pellavapaita. Kengät ovat siistit ja laadukkaat, ei lenkkareita.
Toki finanssialalla on töissä formal koodi, mutta miten hyvät kengät ja pellavapaita eivät olisi ”käytännöllisiä”?
Miksi ainoastaan pyjamatyylinen pukeutuminen on mukavaa ja käytännöllistä? Eivätkö ihmiset vain tiedä materiaaleista tai leikkauksista?
Tallinnassa mies päätti, ettei enää osta kauluspaitoja kaupasta, koska ne eivät yksinkertaisesti istu tarpeeksi hyvin. Päätti teettää paitansa ompelijoita eikä maksa sen enempää kuin laadukkaat paidat kaupassa.