Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.
Aloitan:
- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.
- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut
- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Oletko koska viimeksi käynyt kirkossa ? Itse käyn lähes joka sunnuntai, välillä to-iltanakin messussa (= jumalanpalvelus + ehtoollinen). En ole kyllä siellä yhtään bändipaitaa nähnyt, huppareita kylläkin (huput alhaalla). Parhaita asiantuntijoita ovat yleensä ne jotka eivät edes ko paikoissa käy.
en käy usein eikä onneksi tarvitse. ei kiinnosta pukeutua pukuvaatteisiin ja laitan bändihupparin koska olen oma itseni ja tykkään rennoista vaatteista!
Hienoilla illallisilla yksi mies nosti alkukeittolautasen ylös pöydältä ja lappoi sopan suuhunsa tauotta lusikoiden. Näytti kyllä koomiselta. Oli kuin olisi jossain nuotiolla istunut. Samaa olen joskus nähnyt toimittavan jälkiruokalautasen kanssa. Kyllä ne lautaset ja muut ruokailuastiat pidetään syödessä siinä pöydällä, eikä nosteta leuan alle. Ja tahtiakin voisi aika moni rauhoittaa.
Liki 60-vuotiaan, paljon vaikeuksia ja menetyksiä kokeneen leski-ihmisen nimittely kakaraksi, päin hänen näköään. Ja vieläpä muiden kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Hienoilla illallisilla yksi mies nosti alkukeittolautasen ylös pöydältä ja lappoi sopan suuhunsa tauotta lusikoiden. Näytti kyllä koomiselta. Oli kuin olisi jossain nuotiolla istunut. Samaa olen joskus nähnyt toimittavan jälkiruokalautasen kanssa. Kyllä ne lautaset ja muut ruokailuastiat pidetään syödessä siinä pöydällä, eikä nosteta leuan alle. Ja tahtiakin voisi aika moni rauhoittaa.
No mitä pahaa siinä nyt oli? kaikki syödään mistä on maksettu eikä heitetä hyvää ruokaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Et kunnioita itseäsi, lapsellinen pukeutuminen on koomista. Apinoit amerikkaa.
Mitä apinoimista se on jos pukeutuu miten haluaa? sitä paitsi amerikkalaisetkin pitävät sellaisia Grilli-juhlia ja siellä ollaan vaikka farkuissa, huppareissa ja lippikset päässä. Siellä tykätään pukeutua rennosti ja pitää hauskaa suomesa ei osata. perusarkivaatteet on ihan OK laittaa mihen tahansa juhliin koska niinkauan kun vaatteet on puhtaat ja ehjät se on OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kunnioita itseäsi, lapsellinen pukeutuminen on koomista. Apinoit amerikkaa.
Mitä apinoimista se on jos pukeutuu miten haluaa? sitä paitsi amerikkalaisetkin pitävät sellaisia Grilli-juhlia ja siellä ollaan vaikka farkuissa, huppareissa ja lippikset päässä. Siellä tykätään pukeutua rennosti ja pitää hauskaa suomesa ei osata. perusarkivaatteet on ihan OK laittaa mihen tahansa juhliin koska niinkauan kun vaatteet on puhtaat ja ehjät se on OK.
No nyt tää jankkaaja alkoi vertaamaan amerikkalaisia grillijuhlia suomalaisiin rippi- tai yojuhliin. No pidä sinä tyylisi ja mene kummilapsesi yo-juhliin farkuissa ja hupparissa sekä tietysti lippis päässä, teet varmasti unohtumattoman vaikutuksen kummilapseesi ja hänen perheeseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä pahaa siinä nyt oli? kaikki syödään mistä on maksettu eikä heitetä hyvää ruokaa hukkaan.
Ei siinä ole mitään pahaa. Kotona voidaan ihan hyvin syödä näin.
Mutta hienoilla illallisella ei. Tai tietysti voi, mutta saa moukan maineen.
Voi kotonasi kaivella vaikka nenääsi tai persettäsi, mutta vieraisilla tai missään juhlissa et voi. Ihmisen pitää osata käyttäytyä.
Vastaako tähän, että mitä pahaa siinä on, jos sitä persettä kutiaa?
Juhlapöydässä ei todellakaan pidä ryystää lautasen reunalta eikä hotkia vaikka olisi nälkäkin. Mutta tee toki itsesi naurettavaksi, jos niin haluat. Ja tietenkin olet ilman seuralaista, ettet samalla nolaa häntäkin.
Muista myös juhlapöydässä kertoa joku tosi hyvä vitsi vaikka satiaisista ja nauraa sille itse kovalla äänellä hohottaen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kotonasi kaivella vaikka nenääsi tai persettäsi, mutta vieraisilla tai missään juhlissa et voi. Ihmisen pitää osata käyttäytyä.
kuule! huppariin pukeutuminen ei ole minun mielestä käytöstapa, kun siitä alunperin on käyty keskustelua. minulla on sentään kunnon käytös tavat, en todellakaan kaivele persettä ja kaivele nenää missään ruokapöydässä muitten nähden. Se rento pukeutuminen ei tarkoita sikailevaa käytöstapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuule! huppariin pukeutuminen ei ole minun mielestä käytöstapa, kun siitä alunperin on käyty keskustelua. minulla on sentään kunnon käytös tavat, en todellakaan kaivele persettä ja kaivele nenää missään ruokapöydässä muitten nähden. Se rento pukeutuminen ei tarkoita sikailevaa käytöstapaa.
Tilanteeseen sopiva pukeutuminen on todellakin ihan keskeinen osa käytöstapoja. Se on kunnioituksen ja arvostuksen ulkoinen ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin konfirmaatiomessussa miehen, jolla oli päällään joku bändihuppari, jossa aggressivisia kuvioita. Mies oli kännissä tai krapulassa. Nukkui kirkon penkissä.Tatuoinnit vaan tärisi kun horkkasi siinä. Sääliksi käy jos oli jonkun konfirmoitavan isä. Tällä tavoin arvosti toisen juhlapäivää.
Mitä silläkin sitten on väliä jollain konfirmaatiolla, kuka sellasia muistelee kun joka toinen muistaa kuitenkin sitten myöhemmin erota kirkosta. Ja se on nykyään ihan normaalia tulla kirkkoon Bändipaita hupparilla, nykyään ei olla enää tarkkoja tässä pukeutumisessa. Se oli joskus sitä vanhaa aikaa kun oltiin niin hiton pinnalisia ja käveltiin pukujen kanssa niskat jäykkänä. Itse en sitä aikaa halua edes muistella, minä en mitään pukutakkeja laita enää. Käytän itsekin Bändipaitoja ja huppareita koska olen oma itseni enkä joku muu!
Kyllä on säälittävän ohut identiteetti, jos se on jonkun bändipaidan varassa. Tiedoksesi, että esimerkiksi rock-henkisiä juhlavaatteitakin löytyy kyllä.
Maailmassa ei taida olla yhtään kulttuuria, jossa ei arkea ja juhlaa erotettaisi mm. pukeutumisen avulla.
Uskomattomin tapaus oli, kun siskoni ja hänen puolisonsa "hyvät" kaverit kieltäytyivät hääkutsusta, koska heille kerrottiin pukukoodista. Toivottiin siis juhlapukeutumista. Nämä kaverit olivat keskenään sukulaisia ja pariskuntia ja koko porukalla jättivät juhlat väliin. Veetuilivat vielä päälle, että pitäisikö tulla tonnin verkkareissa tmv.
Lopputuloksena sisko ei miehensä kanssa enää ollut tähän poppooseen yhteydessä, vaikka aiemmin olivat tavanneet lähes viikoittain. Oikeus pukeutua pieruverkkareihin oli näille tärkeämpää kuin vuosien ystävyys ja toisten tärkeän päivän juhlistaminen.
Harvoin tulee nimiteltyä näin, mutta nyt on pakko: wt.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattomin tapaus oli, kun siskoni ja hänen puolisonsa "hyvät" kaverit kieltäytyivät hääkutsusta, koska heille kerrottiin pukukoodista. Toivottiin siis juhlapukeutumista. Nämä kaverit olivat keskenään sukulaisia ja pariskuntia ja koko porukalla jättivät juhlat väliin. Veetuilivat vielä päälle, että pitäisikö tulla tonnin verkkareissa tmv.
Lopputuloksena sisko ei miehensä kanssa enää ollut tähän poppooseen yhteydessä, vaikka aiemmin olivat tavanneet lähes viikoittain. Oikeus pukeutua pieruverkkareihin oli näille tärkeämpää kuin vuosien ystävyys ja toisten tärkeän päivän juhlistaminen.
nykyään ei olla enää niin tarkkoja, se on normaali pukeutua arkivaatteisiin. En itsekään käytä mitään pukuja enää koskaan. Kaikilla ei ole varaa ostaa pukuja, sekin pitää hyväksyä. pääasia on että pystyy osallistumaan ja viemään pienen lahjan edes.
Olin kaupan kalatiskillä ostamassa kalaa, kun nuori mies sanoo minulle: "että nyt opetan rouvaa perkaamaan kalan oikein?" Miesystävä häviää tilanteesta pois muualle, kun sanoin tälle miehelle, että miksi vain minua opetat, että miestä et lainkaan? Ja sanoin tälle kalan myyjälle, että kyllä osaan perata kalan, niin alkoi syyttämään minua valehtelijaksi? Ja mies tulee jostain hyllyjen takaa hymysuin ottamaan sen kalan vastaan? Toki tämä miesystävä oli aina ilkeä minua kohtaan, ei hän koskaan välittänyt siitä, että miten minua kohdellaan lainkaan? Vaikka sanoin hänelle rajat, niin ylitti ne aina. Toki entinen, koska ei osannut lainkaan kunnioittaa minua. Uskon, että miksi minua on kohdeltu huonosti vieraiden ihmisten taholta, jopa kaupassa ym. Niin heidän tarkoitus oli kertoa minulle, että olen väärän ihmisen kanssa yhdessä. Kiitos tästä huonosta kohtelusta heille, ja ymmärsin vihdoin jättää huonon suhteen, kun näin tapahtui vain hänen kanssaan.
En olisi itse myöskään tekemisissä sen kaltaisten ihmisten kanssa, joka ihan laittaa pukukoodit? Vain narsisti näin tekee, joka laitaa ystävilleen jotain pukukoodeja. En itse ikinä laittaisi omille sukulaisille ja ystäville mitään pukukoodeja? Sinusta vähän paistaa sellainen narsisti ihminen, ellei tottele sinun määräyksiä ym,? Ystävät ja sukulaisten luonne on tärkeämpää kuin mikään pukukoodi perfektionisti? Ihan kuin et luottaisi lainkaan omiin ystäviin ja sukulaisiin lainkaan? Tuskin olisivat tulleet niissä pieruverkkaidessa lainkaan, mutta näköjään et arvosta heitä lainkaan, kun ihan pitää kertoa heille, että miten pukeutua. En ihmettele lainkaan, että peruivat ja veetuilua tuli.
Kaikki pukeutuvat nykyään niin casual ja miten sattuu, että olen itse alkanut vastavetona pukeutumaan korostetun klassisesti miehenä. Nahkakengät, huopahattu, hyvä tyylikäs takki, jne. Ei ole kallista. Huopahattu netistä 15e tarjouksesta, nahkakengät kierrätyksestä 6e, takki kierrätyksestä 15e, jne. Kaikki päällä olevat asusteet ulkona ollessa yhteensä alle satasen. Sopivat suorat housut ovat seuraavaksi hankinnassa. Ihan mukava tyyli, ei ahdista yhtään.
Sebastian Tynkkynen ulosti housuunsa suorassa tv- lähetyksessä. Minusta se on äärimmäisen huonoa käytöstä. Samainen pellepoliitikko rehvasteli eduskunnassa vuosikaudet punainen metsuripaita päällä. Myös rikostuomio kielii, että kyseessä on äärimmäisen huonotapainen henkilö.
Olitiin kaverin kanssa työpaikan saunassa ottamassa kuppia. Sitten muistettiin että toisessa toimipisteessa pidettiin samaan aikaan pikkujouluja. Ei kun taksilla sinne juomaan lisää. Avattiin ovi ja alulassa oli juuri joku esitys ja kaikki olivat siellä ja vielä meihin nähden isossa kaaressa. Ei niin varmaan käynyt mutta jotenkin tuntui kun kaikki olisivat hiljentyneet kun törmäsimme sisään. Mulla oli ruskea nahkatakki ja farkut, kaverilla verkkariasu. Teema oli iltapukujuhla: kaikilla muijilla oli pitkät iltapuvut ja miehillä smokki.
Jouduin seksuaalirikoksen uhriksi. Minua "auttanut" nuori nainen pukeutui mahdollisimman kireisiin vaatteisiin ja kaikin elein koetti esitellä kireisiin housuihin verhottua persettään. Ei ollut vakavasti otettavaa. Tilannetta leimasi outo arvostuksen ja sensitiivisyyden puute. Pukeutumisella voi todellakin viestiä erilaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nykyään ei olla enää niin tarkkoja, se on normaali pukeutua arkivaatteisiin. En itsekään käytä mitään pukuja enää koskaan. Kaikilla ei ole varaa ostaa pukuja, sekin pitää hyväk
Älä nyt jankkaa, ei ole normaalia pukeutua arkivaatteisiin häissä.
Oletko koska viimeksi käynyt kirkossa ? Itse käyn lähes joka sunnuntai, välillä to-iltanakin messussa (= jumalanpalvelus + ehtoollinen). En ole kyllä siellä yhtään bändipaitaa nähnyt, huppareita kylläkin (huput alhaalla). Parhaita asiantuntijoita ovat yleensä ne jotka eivät edes ko paikoissa käy.