Raha ongelmat
Mulla ei ole ikinä ollut tällaista tilannetta vaikka luottotiedot on mennyt.
Alkuvuodesta tuli useamman sadan pakollinen meno. Ajattelin että no kyllä mä silti pärjään vaikka normaalisti ilman äkillisiä menojakaan pärjään vain juuri ja juuri koska palkka ei ole hyvä ja siitä menee ulosottoon. No en pärjääkkään. Stressi kasvaa kokoajan. Tänään olen vain itkenyt kun laskut kasaantuu. Olen joutunut lainaamaan rahaa läheisiltä ja vaikka ne sanoo ettei ole kiire maksaa takaisin niin nekin stressaa. En tule nousemaan tästä mitenkään. Kun palkasta saa jotain laskuja maksettua niin tulee jo uusia.
Tällähetkellä minulla ei ole vessapaperia, hammastahnaa, suihkugeeliä (peseydyn käsisaippualla), ruokaa jaottelen niin että syön jokatoinen päivä leipää ja jokatoinen päivä kerran jotain kotiruokaa jota olen pakkaseen tehnyt annoksina. Olen myynyt joitain tavaroita mutta enempää myytävää ei ole.
Kela ei auta koska katsovat että nykyiset tulot on riittävät ja tilillä näkyy lisäksi läheisiltä lainaamiani summia.
En keksi miten tästä selviän ja vieläkun laskujen eräpäiviä jo siirrelty. Koko elämä on nykyään vaan rahan miettimistä ja stressiä. Soittelua jokapaikkaan.
Olen kaikille kokoajan ärtynyt, poissaoleva, mielessä pyörii vaan miten selviän. En nukahda helposti kun mietin ja sitten kun nukahdan niin haluaisin vaan nukkua ja töihinlähtö vaikeaa.
Tänään ystävä pyysi kahville niin aloin vaan itkemään ja huutamaan että etkö tajua ett mulla ei oikeasti ole rahaa lähteä minnekkään. Kun sillekkin olen tästä sanonut montakertaa ja tietää miten tiukkaa minulla on.
Pyysin siltä anteeksi ja se onneksi ymmärsi.
Ruoka apua olen saanut seurakunnalta. Leipäjonoon en kerkeä töiden takia kun se on aamuisin vaan 2 kertaa viikossa.
Olen käyttänyt kaikki keinot ja en keksi muuta.
Eikä ruoka minua stressaa. Pärjään pienellä ruualla mutta ne laskut.
En tiedä haenko tällä mitään muuta kuin että halusin vaan päästä kirjoittamaan ja purkamaan tätä oloa.
Kommentit (43)
Miten noin on käynyt, kun töissä olet? Paljonko nyt siis on tulosi ja pakolliset menot?
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla on jo nyt velkaa ulosotossa. Siksi voit huoletta päästää ulosottoon lisää velkoja, sillä ei se vielä suojaosuutta enempää. Toiseksi ulosotto on pakollinen meno, joten voit saada toimeentulotukea.
Olethan hakenut myös asumistukea.
Mikä oli se iso meno, johon et saanut A) maksuaikaa B) toimeentulotukea C) ulosotosta huojennusta? Miksi et edes hakenut mitään edellä mainittua?
Ei sinulla ole nyt muuta mahdollisuutta kuin vähentää menoja. Auto voi olla pakollinen, mutta voisitko saadan halvemman asunnon, halvemmat vakuutukset, puhelinliittymän ym?
Ei se nyt noin mene, että kun ulosotto ottaa omansa niin kelasta haetaan lisää rahaa.
Siis sinulla on jo nyt velkaa ulosotossa. Siksi voit huoletta päästää ulosottoon lisää velkoja, sillä ei se vielä suojaosuutta enempää. Toiseksi ulosotto on pakollinen meno, joten voit saada toimeentulotukea.
Olethan hakenut myös asumistukea.
Mikä oli se iso meno, johon et saanut A) maksuaikaa B) toimeentulotukea C) ulosotosta huojennusta? Miksi et edes hakenut mitään edellä mainittua?
Ei sinulla ole nyt muuta mahdollisuutta kuin vähentää menoja. Auto voi olla pakollinen, mutta voisitko saadan halvemman asunnon, halvemmat vakuutukset, puhelinliittymän ym?