Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos esimies ei toivottaisi pitkän poissaolosi jälkeen tervetulleeksi takaisin?

Vierailija
19.05.2021 |

Elän Teams-maailmassa kotikonttorilla. Palasin viikko sitten takaisin töihin oltuani puolitoista kuukautta pois lapsen sairastelun vuoksi. Odotin esimieheltä tervehdystä Teamsissä joko yhteisesti tai privaatisti mutten sitä saanut. Olin vähän loukkaantunut. Herkkiskö?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän tökeröä. Itse loukkaantuisin kyllä jos olisi kyse vakavasta sairastumisesta itsellä tai läheisellä.

Vierailija
2/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään täysijärkistä saatika asiallista esimiestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen homman kukaan täysijärkinen lähde.

Vierailija
4/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen homman kukaan täysijärkinen lähde.

Joka se kertoo vain siitä, että esimiehiksi hakeutuu vain tyhmimmät ja ärsyttävimmät ihmiset.

Vierailija
5/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, siis olet ollut puolitoista kk töistä poissa ja nyt sua pitäis kehua?

Lukiko aloituksessani "Loukkaantuisitko, jos esimies ei kehuisi sinua pitkästä poissaolosta?"

Eniten hämmästyttää (jälleen kerran) se, että eniten yläpeukkuja on saanut tuo kommentti näistä kaikista.

Ap

Vierailija
6/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sait pitää työsi, kiitoksia en odottelisi.

Vierailija
7/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko aloituksessani "Loukkaantuisitko, jos esimies ei kiittelisi sinua pitkästä poissaolosta?"

Ap

Vierailija
8/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vittua nyt taas.

Vierailija
9/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miten sairas pitää lapsen olla jos 1,5 kuukauteen ei pysty tekemään etätöitä? Tuntuu aivan uskomattomalta taas.

Vierailija
10/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä lapsesta kyse jos noin pitkä sairasloma ollut?

Vierailija
11/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleeni odottaa punaista mattoa ja tervetulokomiteaa.

Vierailija
12/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miten sairas pitää lapsen olla jos 1,5 kuukauteen ei pysty tekemään etätöitä? Tuntuu aivan uskomattomalta taas.[/quote]

No sanotaanko niin, että todella sairas! Niin, että sairaalassa kului yli viikko ja lapsen loppuikä on sairauden leimaama.

Toki av-mammat hoitaa etätyöt ihan vasurilla siinäkin tilanteessa, höpsö minä.

Ap

Vierailija
13/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten erilaisista työskentelykulttuureista ihmiset tulee. Monille tuntuu olevan normaalia ettei alaisen ja esimiehen välillä ole mitään ystävällistä kanssakäymistä, kuulumisten vaihtoa tai muutakaan imhimillistä. Tavallaan surullista kuinka sitä pidetään normaalina.

Vierailija
14/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan saat.

Vierailija
15/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pelkää sanovansa jotain väärin kun lapsen sairaus on kuitenkin ikävä asia.

Kyllä mä itse loukkaantuisin ja alaisilleni kyllä soittaisin tuossa tilanteessa.

Vierailija
16/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loukkaannuin! Hyviin tapoihin kuuluu huomioiminen. Itse olin pitkään pois, ei kutsuttu pikkujouluihin tms., ei johtaja kysellyt mitään kuulumisia kuukausiin. Silti minulta/ muilta vaaditaan täydellistä lojaalisuutta työyhteisöä ja johtajaa kohtaan!

Huono johtaminen on Suomessa tunnettu ongelma!

Vierailija
17/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On törkeää köytöstä!

Vierailija
18/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin, niin esimies ei ole kommentoinut mitenkään. Työpuhelin oli katkaistu sairausloman aikana ja työhuone myllätty kokonaan, vaikka ei ollut tietoa joudunko vielä palaamaan töihin.

Vierailija
19/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loukkaannuin! Hyviin tapoihin kuuluu huomioiminen. Itse olin pitkään pois, ei kutsuttu pikkujouluihin tms., ei johtaja kysellyt mitään kuulumisia kuukausiin. Silti minulta/ muilta vaaditaan täydellistä lojaalisuutta työyhteisöä ja johtajaa kohtaan!

Huono johtaminen on Suomessa tunnettu ongelma!

Ikävää jos sä koit tuon loukkaavana, mutta vastaavassa tilanteessa taas joku muu olisi suuttunut siitä jos esimies olisi soitellut kun ei ”sairaslomallakaan saa olla töistä rauhassa”. Vaikka yrittäisi ystävällisesti vaan kysellä kuulumisia joku voi tulkita sen painostukseksi palata töihin ja pahoittaa mielensä. Ihmiset kun kokee asiat niin eri tavoin niin esimiehen voi olla mahdotonta aavistaa miten kukakin haluaisi tulla huomioiduksi. Yleensä menee pieleen teki mitä teki.

Vierailija
20/32 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esimieskoulutuksissa on sanottu ihan selkeästi, että ihmisten poissaoloja EI yhteisissä kokouksissa SAA kommentoida millään tavalla, varsinkaan jos niihin liittyy omia tai perheenjäsenten sairaslomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme