Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laulaja Demi Lovato, 28, paljastaa olevansa muunsukupuolinen - milloin tämä hulluus loppuu?

Vierailija
19.05.2021 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000007987380.html

Em halua elää tällä planeetalla enää.

Kommentit (444)

Vierailija
301/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ei näköjään tajua, että ei ole mitään oikeaa tapaa olla nainen. Jos nainen viihtyy "miesten puuhissa" hän on ihan yhtä paljon nainen kuin prinsessakin.

Ei ihme että sukupuoli aiheuttaa hämmennystä, kun ihmisille on epäselvää, mitä sukupuoli tarkoittaa. Sukupuoli ei ole mieltymyksiä, kiinnostuksen kohteita tai vaatteita.

Vierailija
302/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä alle kymmenen vuotta sitten koko "muunsukupuolinen"-termiä ei ollut edes olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muunsukupuolisuus olisi persoonallisuushäiriö, mikä se teistä olisi?

a) narsistinen

b) huomionhakunen

c) epäsosiaalinen

d) epävakaa

A, B ja D

A ja b samassa paketissa

Vierailija
304/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks se on niin hankala antaa ihmisten olla mitä ne haluaa olla, kunhan ne ei oo kamalia tai satuta ketään niin antaa mennä vaan. Kauheen raskaan kuulosta elää noin että hermostuu toisten elämistä koska "en minä vaan" no ei sun tarvii!! Oo mitä oot miten oot ja muille sama.

Vierailija
305/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus. Ei mies. Ei nainen. Ei muu. Minä olen minä. Sinä olet sinä. Yksi ainoa, ainutlaatuinen, verraton. Sillä niinhän kaikki olemme.

Vierailija
306/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liikuta, en olisi pannut sitä naisenakaan.

Vierailija
307/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika.

Kyllä minä ymmärrän, että monen unelmamaailmassa kaikki näyttävät samalta, ajattelevat samoin ja marssivat samaan tahtiin lausuen puolueen/pilven päällä elävän mielikuvituskaverin hyväksymiä ajatelmia pienestä kirjasesta. 

Mutta kun ihmiset ovat erilaisia. Ymmärrän, että sekin pelottaa. Sitä taas en ymmärrä, mistä monen ihmisen kokema lähes pakkomielteenomainen kiinnostus itselleen täysin vieraiden ihmisten sukupuolielimiä kohtaan kumpuaa. Ei ole tervettä sellainen.

Minä olen ulkoisesti nainen, ja aina joskus jopa miellän olevani sellainen. Sitten taas on päiviä, kun fantasioin olevani mies. Yleensä en ole kumpaakaan, ihan vaan pelkkä ihminen. Jos nyt meni jollain lumihiutaleella tämäkin tunnustus tunteisiin, niin voi voi. 

Vierailija
308/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei liikuta, en olisi pannut sitä naisenakaan.

Kyllä hän nyt varmaan itkee katkeria kyyneliä tämän menetyksen johdosta.

Vierailija
309/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cisnaiset, jotka valitatte täällä siitä, että transnaiset pääsee naisten pukkariin. Ihan tiedoksenne, että suurin osa meistä on heteroita eli ollaan kiinnostuttu miehistä ja heteromiehet ovat kiinnostuneet meistä. Haluatteko tosiaan meidät samaan pukkariin miestenne kanssa? ;)

Transnainen

Vierailija
310/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama,mit kukakin tuntee/haluaa olla.Mutta.Sukupuolia on vain kaksi,mies ja nainen.

Se näkyy haarovälistä.

Vierailija
311/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama,mit kukakin tuntee/haluaa olla.Mutta.Sukupuolia on vain kaksi,mies ja nainen.

Se näkyy haarovälistä.

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
312/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se näkyy haarovälistä.

Ketä kiinnostaa?

Ai se että sukupuolia on vain kaksi?Ei sen tarvitse ketään kiinnostaakkaan.Se vaan on niin🤣🤣

Vierailija
313/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika.

Kyllä minä ymmärrän, että monen unelmamaailmassa kaikki näyttävät samalta, ajattelevat samoin ja marssivat samaan tahtiin lausuen puolueen/pilven päällä elävän mielikuvituskaverin hyväksymiä ajatelmia pienestä kirjasesta. 

Mutta kun ihmiset ovat erilaisia. Ymmärrän, että sekin pelottaa. Sitä taas en ymmärrä, mistä monen ihmisen kokema lähes pakkomielteenomainen kiinnostus itselleen täysin vieraiden ihmisten sukupuolielimiä kohtaan kumpuaa. Ei ole tervettä sellainen.

Minä olen ulkoisesti nainen, ja aina joskus jopa miellän olevani sellainen. Sitten taas on päiviä, kun fantasioin olevani mies. Yleensä en ole kumpaakaan, ihan vaan pelkkä ihminen. Jos nyt meni jollain lumihiutaleella tämäkin tunnustus tunteisiin, niin voi voi. 

Eiköhän kaikki ole pelkkiä ihmisiä? Vai luuletko, että ne muut ovat vain miehiä ja naisia, ja sinä jotain spesiaalia?

Vierailija
314/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on tämmönen muoti.Ollaan mitä milloinkin.Toinen muoti on sairastaa masennusta,kaksisuuntaista ym.

Avaudutaan,avaudutaan.Niin ja unohtamatta

kehopositiivisuutta🤣

Vierailija
315/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cisnaiset, jotka valitatte täällä siitä, että transnaiset pääsee naisten pukkariin. Ihan tiedoksenne, että suurin osa meistä on heteroita eli ollaan kiinnostuttu miehistä ja heteromiehet ovat kiinnostuneet meistä. Haluatteko tosiaan meidät samaan pukkariin miestenne kanssa? ;)

Transnainen

haluan. Jos sinulla roikkuu penis jalkovälissä, olet biologisesti mies ja kuulut miesten pukkariin.

Vierailija
316/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma se on jollekin, jos joku ventovieras ei koe olevansa sen paremmin mies kuin nainenkaan?

Onhan täysin tunnettu asia, että on aina ollut ja tulee olemaan ihmisiä, joilla syystä tai toisesta on jonkinlaisia poikkeamia sukupuoli-identiteetin suhteen. Kyseessä voi olla psyykkinen, mutta myös hyvin fyysinen poikkeama. Sukupuolen määräytymiseen vaikuttaa tunnetusti geenit, mutta myös hormonitoiminta. On mahdollista että tavanomaisen XY- ja XX-kromosomien lisäksi jollekin tulee XXY tai XYY tai sekaisin voi olla XY- ja XX-kromosomeja tai jotain muuta. On myös mahdollista, että henkilöllä on miehen XY-kromosomit, mutta elimistö ei reagoi testosteroniin, jolloin henkilö kehittyy ulkoisesti naiseksi.

Näitä kaikkia poikkeamia ei voi eikä ole tarpeen yrittää väkisin yrittää saada tungettua joko miehen tai naisen kategoriaan. Olkoot siis vaikka muunsukupuolisia, jos niin haluavat. Tai sitten miehiä tai naisia jos sellaisiksi itsensä kokevat. Suomen kielessäkään ei pronominit muodosta asiassa ongelmaa.

Miksi tämä kyseinen, selvästi yleistyvä mielisairauden muoto pitäisi jättää hoitamatta ja huomiotta? Eikö se olisi aika julmaa?

Vierailija
317/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika.

Olen ulkoisesti ja vaakalukemien perusteella ylipainoinen. On kuitenkin päiviä, jolloin fantasioin olevani hoikka. Miksi tämä aiheuttaa ärtymystä? Mikä pakonomainen tarve muilla ihmisillä on takertua kiloihini? Minä olen mikä olen. Saan määritellä oman identiteettini.

Vierailija
318/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on tuhero ja kohtu niin nainen se on, piste. 

Vierailija
319/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transnainen

Melko varma olen, ettei mun mies koskisi kaltaiseesi vapaaehtoisesti. Hän on hetero, tykkää naisista. Huom! Ilman mitään etuliitteitä.

Vierailija
320/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu vaikuttaa vähän samanhenkiseltä kuin mitä uudesta avioliittolaista käytiin.