Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Korona leviää Kanta-Hämeen sairaalassa rokotuksista, maskeista ja varotoimista huolimatta.

Vierailija
19.05.2021 |

Rokotteen teho on valitettavan heikko. Henkilökunnalle tarjotaan jo toista koronapiikkiä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut ihan tiedossa että yhden rokotteen teho on vain reilun 60% luokkaa. Se ei ihan riitä ympäristössä jossa taudin saamisen riski on hyvin korkea.

Vierailija
2/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. eikös se ollut niin, että rokote suojaa taudin vakavammalta muodolta? Ei siis itse taudilta. Mieluummin minä koronan nuhana sairastan kuin sairaalassa happilaitteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee Intian variantin tyyppiä, viruksen evoluution loppuhuipennus ennekuin muuttuu mortaaliksi. 

Vierailija
4/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän tyhmää oli pidentää sitä rokotusväliä rokotevalmistajien varoittelusta huolimatta.

Vierailija
5/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "leviä" halutaan vaan luoda paniikkia.

Vierailija
6/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. eikös se ollut niin, että rokote suojaa taudin vakavammalta muodolta? Ei siis itse taudilta. Mieluummin minä koronan nuhana sairastan kuin sairaalassa happilaitteessa. 

Sinne ei joudu kuin marginaalinen määrä työikäisistä. Jos olet yli 75v niin sitten huolesi on oikeutettu.

Vierailija
7/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koko maan sairaaloiden hoitajat jo rokotettu kahteen kertaan? Minulta on tämä tieto mennyt ohi.

Vierailija
8/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne ei joudu kuin marginaalinen määrä työikäisistä. Jos olet yli 75v niin sitten huolesi on oikeutettu.

Minä en pelkää sairaalaan joutumista, vaan niitä pitkäaikaisia neurologisia vaikutuksia. Se ei ole marginaalista eikä liity ikään.

Eri

Vierailija
9/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän tyhmää oli pidentää sitä rokotusväliä rokotevalmistajien varoittelusta huolimatta.

Rokotevalmistaja ei ole varoitellut asiasta.

Ja Suomi rupesi pidentämään rokoteväliä vasta viimeisenä.

Ensin pidentämine alkoi Briteissä, että saadaan enemmän rokotettua ihmisiä nopealla aikataululla.

Että ihmisillä olisi edes jokin suoja vakavaa koronaa vastaan.

Suomessa ei aluksi ollut mitään pidennyksiä, vaan rokotteita säästettiin toista rokote kertaa varten.

Mutta kun rokottaminen tämän takia oli niin hidasta, Suomikin otti käyttöön pidennetyn rokotevälin.

Vierailija
10/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanan juopot, kun ravintoloissa pitää pyöriä!

Vierailija
11/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kausiflunssaa ei muuta. Ja tyhmät luulee että kaikki kuolee koronaan.

Vierailija
12/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotevalmistaja ei ole varoitellut asiasta.

Ja Suomi rupesi pidentämään rokoteväliä vasta viimeisenä.

Ensin pidentämine alkoi Briteissä, että saadaan enemmän rokotettua ihmisiä nopealla aikataululla.

Että ihmisillä olisi edes jokin suoja vakavaa koronaa vastaan.

Suomessa ei aluksi ollut mitään pidennyksiä, vaan rokotteita säästettiin toista rokote kertaa varten.

Mutta kun rokottaminen tämän takia oli niin hidasta, Suomikin otti käyttöön pidennetyn rokotevälin.

Eikä edes pelkästään rokotevalmistajat..

Mm. lääkeyritys BioNTech on varoittanut, että sen yhdessä amerikkalaisyhtiö Pfizerin kanssa kehittämän koronarokotteen teho ei ole taattu, jos toisen rokoteannoksen antamista viivästytetään yli kolmen viikon.

Niin rokotevalmistajat, maailman terveysjärjestö WHO kuin Euroopan lääkevirasto EMA:kin ovat suositelleet, että toisen rokoteannoksen väli on 3-4 viikkoa.

Vierailija
13/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pelkää sairaalaan joutumista, vaan niitä pitkäaikaisia neurologisia vaikutuksia. Se ei ole marginaalista eikä liity ikään.

Eri

Ne on vielä marginaalisemman joukon vaiva.

Vierailija
14/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksihan piikkiä kaikille on tarkoitus antaa.

Vierailija
15/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinkokeissa aiemmin jo sars- ja mers-rokotteilla kaikki koe-eläimet kuolivat  ade-vaikutuksen vuoksi. Myös Duodecim on kirjoittanut tästä riskistä koronarokotteen kanssa. Siinä taudin saakin pahempana, kuin rokottamattomana.

Vierailija
16/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni työskentelee Hämeenlinnan terveydenhoidossa, ei keskussairaalassa. Hän on saanut kaksi piikkiään jo ajat sitten ja kaikki työkaverit on rokotettu. Keskussairaalassa tarjotaan toista piikkiä HALUKKAILLE eli mitään "painetta" hankkia rokotusta ei ole, ei ole mitään moraalista ongelmaa työskennellä siellä tartuttavana. Tartunnat ovat ryöpsähtäneet tasan keskussairaalan lepsuilun takia, sieltä se on levinnyt muualle. Eivät ole testanneet aina edes oireilevia. Tämän päivän Hämeen Sanomissa on kuva (ei arkistosellainen) sisältä sairaalasta: en näe henkilökunnalla edes maskeja. Tässä on turha syyttää ihmisiä mistään ravintolarilluttelusta.

Vierailija
17/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tästä mennään vuosi tai kaksi eteenpäin, niin tilanne on edelleen sama. Edelleen taistellaan tautia vastaan, jonka kuolleisuus on noin 0,3% ja kuolleiden mediaani-ikä on 83 vuotta. Luuletteko, että tästä tulee koskaan loppua, jos kerran kuka tahansa voi rokotuksesta huolimatta saada taudin, ilmaantuu uusia muunnoksia, joihin rokote ei sitten toimikaan jne..

KOska tämä koko asia on nyt näin polveileva ja rönsyilevä, ja vallitsee täysi epävarmuus virusvariantteineen, rokote-epäselvyyksineen jne., eikä sille ole selviä rajoja, eikä tavoitteita mihin ollaan pyrkimässä, mikä tyyydyttää, esim päätös "tämä tauti ja nämä rokotteet, kun ne on annettu, jatketaan täysin normaalia elämää huolimatta siitä, mikä on tilanne", niin onkin täysin selvää, että taustalla valmistellaan jotain ja tämä on ajanpeluuta taustalla olevan valmistelemiseksi. Aikaa tässä totisesti menee, vähintä kaksi kolme vuotta eteenpäin voidaan jatkaa näin. Nyt ihmiset ovat jo tottuneita tähän asian sekavuuteen ja epävarmuuteen.

Kun aikaa on pelattu riittävästi, loppuu epäselvyys kuin seinään ja alkaa jokin uusi aikakausi, jota tällä hetkellä pedataan, mutta josta kukaan ei tiedä mitään. Rokotteella on tuon uuden aikakauden toteuttamisessa ääritärkeä osuus. Mutta koska jokainen täysijärkinen tietää, että 0,3% tappavuuden tautia vastaan ei tarvitse tehdä muuta, kuin normaalit toimet jotka olisvat influenssaakin vastaan aina olleet, niin tuon rokotteen rooli on jotain muuta, kuin terrveyden parantaminen.

Aluksihan ihmiset luulivat ja annettiin kuva, että kun rokote on kehitetty, tämä tauti on ohi. Eli kuva oli hyvin selkeä ja tarkkarajainen, jokainen jaksoi odottaa. Nyt tilanne on kaikkea muuta. Vähitellen myös muodostuu kuva, että rokote ei tehoakaan, vaan rokotettukin voi sairastua. Tälläisestä ei ollut mitään puhetta aluksi, tai jos yhtään olikaan, niin joka tapauksessa rokotteen piti vapauttaa. Mille olisi aluksi kuulostanut ihmisille, että rokote ei tehoa, mutta kehitetään rokote, vaan siltikin voi olla sulkuja, ettekä pääse maskeista jne.. - ei hyvälle. Oli olemassa myös riski, että ihmiset olisivat sanoneet laajasti, että sitten sulut ja rokotteet eivät ole sen arvoisia.

Tämä kaikki rajoittunut elämä ja epäselvyys asiassa onkin vähitelleen hivuttautunut ja tullut normaaliksi. Tämä mitä nyt elämme, saattaakin myös olla jo se normaali, eikä tämänkaltainen tila poistu enää koskaan. Mutta tämä saattaa olla myös välivaihe, ajanpeluuvaihe, jollekin muulle.

Vierailija
18/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja ihmisiä koronassa, vaikka saaneet kaksikin rokotusta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/myos-molemmat-rokotukset-saanut-voi…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi