Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todistusvalinta 2021

Vierailija
19.05.2021 |

Moikka! Todistusvalintoja alkaa tässä pikkuhiljaa tulemaan ja olisi kiva kuulla milloin ja miltä aloilta niitä on tehty. Tähän ketjuun saa päivittää tilannetta ja kertoa tuloksista, sekä purkaa paineita valinnoista!

Kommentit (862)

Vierailija
141/862 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten tämä todistusvalinta menee? Nuori haki nuoriso-ohjaajapuolelle, vaihtaa kaupallisista opinnoista, jotka jättää kesken, koska se ei ollutkaan "oma juttu". 

Milloinkohan tuolta tulee tiedot pääsystä ja millainen pisteraja nuoriso-ohjaajakoulutukseen on ruukannut olla?

Olet pahasti väärässä paikassa, tämä ketju käsittelee korkeakoulujen todistusvalintoja.

Nuoriso-ohjaajaksi valmistutaan amiksesta. 

Eipä välttämättä. Hän voi tarkoittaa esim yhteisöpedagogi, nuorisotyö.

Jonkun mielestä varmaan sitten yhteisöpedagogi (AMK) on sama asia kuin nuoriso-ohjaaja. 

Kyselijä oli kai hakijan äiti. Vanhemmat ei välttämättä käytä/tiedä virallisia tutkintonimikkeitä. Ymmärrystä. Toki voi olla vahingossakin tänne ketjuun eksynyt.

On se hyvä kun tuollainen äiti hoitaa lapsensa asiaa, joka ei tiedä edes mille asteelle lapsi on hakenut. Amis ja korkeakoulut kun ovat vähän eri juttu. Ei kai sen niin väliä, kun pikkusen vaan menee "viralliset nimikkeet" sekaisin. 

Vierailija
142/862 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikiksen rajat laskevat, kun tulee muita lukuaineita. Ei se ole kaikilla hakijoilla ykköstoiveena.

No enpä usko, on yleensä ykkösvalinta, ainakin Helsinki.

No tämähän ei ole millään tapaa uskon asia, vaan hyvin helposti tarkistettavissa.

3 900 Helsingin hakijasta se on ykköstoiveena vain 2 500:lla. Yli kolmasosalla ykköstoiveena on siis jotain muuta.

Yleensä esim Turku (jos on turkulainen) mutta eipä oikislaisilla juuri muuta ykköstoivetta ole kuin joku oikis - järjestys vain vaihtelee.

Lääkis toinen missä sama juttu.

Asia on muuttunut todistusvalinnan myötä. Ennen se olikin mahdottomuus.

?

Ennen sai kaikki paikat mihin olisi päässyt ja voi niistä sitten valita mieluisimman.

Nyt se valinta tehdään sitovasti yhteishaussa.

Tunnen monta, jotka ovat laittaneet Turun ensimmäiseksi ja Helsingin toiseksi (koska ovat täältä päin kotoisin ) - yleensä Hki ollut korkeammat rajat mutta esim viime vuonna Hesan hampaalle pääsi matalammilla pisteillä kuin Turkuun.

Luonnollisesti, jokainen nyt Helsinkiin päässyt on laittanut sen ensimmäiseksi / pääsykoevalinta on sitten vielä toinen mikä saattaa nämä vaikeusjärjestykset muuttaa.

Eli jos lapsi on varasijalla, ei kannata luottaa peruutuksiin vaan mars pääsykokeisiin!

Kerropa toki, milloin on saanut valita kaikista vaihtoehdoista mieluisimman?

Ei ainakaan enää vuoden 2010 jälkeen kun yhteishaku tuli käyttöön, joten tarkoitat varmaan sitä ennen?

Juu. Ennen oli tosiaan "maa aikojen alussa". Mä olen jo valmistunut ja työelämässäkin melkoisen tovin.

Olisiko muutos tapahtunut joskus 2000-luvun alussa 🤷?

Vähän irrelevanttia siis toki, mutta silti aina löytyy joku joka luulee, että päätöksen voi tehdä sitten kun tietää mihin kaikkiin paikkoihin pääsisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/862 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa nuo julkaistaan pitkälti siinä järjestyksessä, jossa valintakokeet pidetään. Oikiksen koe kun on tänään ja tuon tänään julkaistun HY:n yhteiskunnallisen muutoksen valintakoe on keskiviikkona.

Omia tuloksiani saan siis varmaan odottaa hamaan tappiin saakka, koe kun on vasta 2.6.

Sieltä tosiaan poimitaan käsin esiin ne hakijat, jotka on valinnut valintakoepäiväksi 1.6. Ja sit käsin lähetetään eka näille tiedot. Sit taas käsin haetaan ne, joilla valintakoe on vasta 2.6. ja lähetetään just ne tiedot. Seuraavan yön aikana poimitaan ne joilla koe on 3.6. jne jne.

Itse valittava koepäivä on vain AMK:ssa. Yliopisto tekee ala kerrallaan yhdessä 2-4 tunnin rutistuksessa kokeen.

AMK-valinnat tulevat kaikki ennen pääsykokeita.

Vierailija
144/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
145/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele voisivat ne jo julkistaa vai pitääkö minun itse tulla ne tulokset katsomaan!

Vierailija
146/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisella todistuksella yritätte päästä sisään? itellä varmaan aika huonot arvosanat verrattuna näihin kuuden ällän himohikkeihin, en edes elättele toivoa todistusvalinnalla sisäänpääsystä

Vierailija
147/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisella todistuksella yritätte päästä sisään? itellä varmaan aika huonot arvosanat verrattuna näihin kuuden ällän himohikkeihin, en edes elättele toivoa todistusvalinnalla sisäänpääsystä

Sisään minne?

Vierailija
148/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on vain yksi E, kaksi M ja kaksi C. Haen syrjempään yliopistoon lukemaan alaa, joka ei ole suosituimpien listalla. Mun eduksi marginaali viime vuoteen on noin 10p. Toivon, että pääsisin!

Vierailija
149/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kaikki voivat ainakin haaveilla!

Minulla on kaksi ällää ja sitten neljä ämmää, moni noista jäi pisteen parin päähän eestä. Se harmittaa! Haen Tampereelle yhteiskuntatieteelliseen, viime vuoden rajoilla olisin päässyt sisään.

Vierailija
150/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pisteet on 105. Ei riitä hakutoiveen ylimpiin paikkoihin, mutta melko varmasti alimpiin.

Vierailija
151/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on LLEECB, joista viisi ainetta otetaan huomioon ja tuon C:n takia tuskin pääsen todistuksella sisälle. Mutta katsotaan...

Vierailija
152/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite yritän päästä amiksen todistuksella sisään mutta huonolta näyttää kun oma keskiarvo oli siis 4 eli jos laskin oikein niin 104/150 nii aika huono mahdollisuus päästä todistuksella

Vierailija
153/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain siis laureaan tradenomiks lohjalle, otaniemeen ja verkko-opiskeluun

Vierailija
154/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 93p ja poikakaverillani 115p. Kaveri pääsee sinne, minne haluaa ja minä roikun löysässä hirressä niin kauan, kunnes kaikki valinnat ja tilastot ovat selviä. Haen paikkaan, jonne viime vuoden raja oli 93,5p!

Vierailija
155/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliasta oli tullut tulokset!

Ei lähelläkään todistuksella. Hamkin tulokset ei oo tullut vielä.

Ja haen rakennusinssiksi/mestariksi.

Vierailija
156/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Metropolian rakennusalalle oli pisteet?

Vierailija
157/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on huonot pisteet, mutta viime vuonna olisin päässyt Hamk:iin todistuksella. Nyt oli tullut Haaga-Heliasta tulos yhdelle linjalle, jossa olen varasijalla, eli kokeeseen joudun. Muihin viiteen linjaan ei ollut vielä tullut.

Vierailija
158/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusinssi 109 ja mestari 104. YO todistuksella

Vierailija
159/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Odotettavissa on, että muutkin seuraavat perässä. Tämä päivä menee kyllä opintopolun seuraamiseen.

Vierailija
160/862 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko laittoi viestiä, että Vaasan AMK on myös laittanut tulokset näkyville

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän