Todistusvalinta 2021
Moikka! Todistusvalintoja alkaa tässä pikkuhiljaa tulemaan ja olisi kiva kuulla milloin ja miltä aloilta niitä on tehty. Tähän ketjuun saa päivittää tilannetta ja kertoa tuloksista, sekä purkaa paineita valinnoista!
Kommentit (862)
Joo todistusjonosta Vaasaan. Nousin kolmannelta varasijalta.
Siis milloin tuon opiskelupaikan voi ottaa vastaan? Oon varasijalla ensimmäiseen hakukohteeseen mutta en päässyt valintakokeella sisään ja olen varasijalla josta en tule pääsemän sisään. Sen sijaan toiseen hakukohteeseen mut hyväksyttiin. Milloin voin ottaa tuon toisen paikan vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen ota kauppispaikkaa Vaasasta! Oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja, kiitos!
Jesh, sisään hgin oikikseen, kaikkiin viiteen hakukohteeseen sain pääsykokeissa riittävät pisteet, mut hyvä etten päätynyt kakkoseen eli lääkikseen, hyi ällötys
Vierailija kirjoitti:
Jesh, sisään hgin oikikseen, kaikkiin viiteen hakukohteeseen sain pääsykokeissa riittävät pisteet, mut hyvä etten päätynyt kakkoseen eli lääkikseen, hyi ällötys
No hyi😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä horiset? Itse opiskelen teollisuusekonomiksi Vaasan yliopistossa, ja on älyttömän mukava paikka. Opetus on hyvää ja tutkinto tulee olemaan myös. Onhan Vaasa kaukana, jos asuu Helsingissä, mutta itse olen kotoisin aika läheltä.
Älytöntä tulla arvostelemaan kenenkään opiskelupaikkaa! Suomalaiset yliopistot ovat kaikki tasaisen hyviä, samoin tutkinnot, joita niissä suoritetaan. Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!
Olen varasijalla todistusvalinnassa. Milloinkohan sijoihin alkaa tulemaan muutoksia, voiko odottaa jo ennen pääsykokeita vai vasta sen jälkeen. Viides varasija, onkohan mitään toivoa..
Nyt syksyllä oli paljon matalammat pisterajat amk-koulutukseen. Johtuneeko ajankohdasta vai siitä, että on monimuoto eikä päiväopiskelua. Joka tapauksessa nyt pääsin sisään, keväällä en.
Vierailija kirjoitti:
Olen varasijalla todistusvalinnassa. Milloinkohan sijoihin alkaa tulemaan muutoksia, voiko odottaa jo ennen pääsykokeita vai vasta sen jälkeen. Viides varasija, onkohan mitään toivoa..
Varmaan liikkuu enemmän sitten, kun pääsykoetuloksia tippuu. Olettaen, että moni valituiksi tulleista havittelee jotakin muuta opiskelupaikkaa, jonne eivät todistuksellaan päässeet. Tietysti joku voi vielä arpoa, haluaako tuohon koulutukseen ollenkaan ja jättää vastaanottamatta paikan määräaikaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt syksyllä oli paljon matalammat pisterajat amk-koulutukseen. Johtuneeko ajankohdasta vai siitä, että on monimuoto eikä päiväopiskelua. Joka tapauksessa nyt pääsin sisään, keväällä en.
Syksyn haussa taitaa aina olla matalammat, hakijoita vähemmän. Millä pistemäärällä pääsit, mikä ala? Onnea valinnasta!
Lasketaanko todistusvalinnan ja pääsykokeen pisteet yhteen jos todistusvalinnassa ei päässyt sisään? Vai katsotaanko tilanne pelkän pääsykokeen perusteella sitten?
Kävin katsomassa, sijoitus oli noussut kolmennesta toiseen varasijaan. Pidän vielä toivoa yllä
Tarkoittaako opintopolussa "alin hyväksytty pistemäärä" sitä ettei sen alle otettaisi sisään vaikka paikkoja olisi? Vai sitä kuinka paljonpisteitä viimeisellä sisäänotetulla on?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako opintopolussa "alin hyväksytty pistemäärä" sitä ettei sen alle otettaisi sisään vaikka paikkoja olisi? Vai sitä kuinka paljonpisteitä viimeisellä sisäänotetulla on?
Viimeistä sisäänotettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeistä sisäänotettua.
Itse olen varasijalla vaikka minulla on pisteitä enemmän kuin tuossa alin hyväksytty pistemäärä, Mistähän se johtuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeistä sisäänotettua.
Itse olen varasijalla vaikka minulla on pisteitä enemmän kuin tuossa alin hyväksytty pistemäärä, Mistähän se johtuu
Et ole ensikertalainen?
Siis todistusjonosta? Olitko 1. varasijalla alusta alkaen eli onko jono liikkunut paljon vai vähän? Mihin kaupunkiin?
Onnea!!!