Todistusvalinta 2021
Moikka! Todistusvalintoja alkaa tässä pikkuhiljaa tulemaan ja olisi kiva kuulla milloin ja miltä aloilta niitä on tehty. Tähän ketjuun saa päivittää tilannetta ja kertoa tuloksista, sekä purkaa paineita valinnoista!
Kommentit (862)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun amk tradenomi varasijalla 24☹ mitä veikkaatteko onko mitää mahiksii
Itse toivon pääsyä varasijalta 30 😅 uskon että toivoa on vielä kunnes näkee lopullisen järjestyksen
Milloin varasijat ei enää liiku?
Viimeiset mahkut elokuun alussa että saa odottaa
tsemppiä kirjoitti:
viime vuonna pääsin varasijalta 18 joten ei kannata menettää toivoo, terveydenhoitajaksi amk:)
Olitko ensikertalainen? :)
haluaisin vain turun yliopiston loput tulokset
Pääsin amis todistuksella, mutta olen myös ylioppilas. Amis todistus huono, koska hyväksi lukivat lukio-opintoja, ja matikka, fysiikka ja kemia meni lukiossa surkeasti. Ei tullu minusta lääkäriä! 😂
Mitä tällainen tarkoittaa käytännössä? "
Valintatavalla ei varasijoja käytössä. Nämä rajoitukset varasijoihin astuvat voimaan viimeistään kun kaikki haun tulokset ovat julkaistu" ? Varasijalla 4 ei-ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Valintatavalla ei varasijoja käytössä. Nämä rajoitukset varasijoihin astuvat voimaan viimeistään kun kaikki haun tulokset ovat julkaistu" ? Varasijalla 4 ei-ensikertalainen.
Että sitten kesä-heinäkuussa, kun koko yhteishaku on käyty läpi ja lähetetään tuloskirje, ei varasijoilta enää pääse.
sitä ennen pääsee, ja sinäkin todennäköisesti pääset, ellei ole joku tosi suosittu ja harvinainen linja.
Vierailija kirjoitti:
Voikohan varasijalta 39 päästä et sais paika sairaanhoitaja opintohin tamkis?
Sh paikat liikkuu yleensä hyvin, mutta Tamk on tosi suosittu ison kaupungin hakukohde, monella varmasti ykkösvalinta! Mutta toivoa on, sinne taidetaan ottaa aika paljon opiskelijoita :)
Hei tietääkö joku onko ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset samassa varasijajonossa? En ihan ymmärrä miten se homma toimii😅
Liiketaloustiede tuli myös tänään (kauppatieteiden ja yhteiskunta tieteiden tdk)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintatavalla ei varasijoja käytössä. Nämä rajoitukset varasijoihin astuvat voimaan viimeistään kun kaikki haun tulokset ovat julkaistu" ? Varasijalla 4 ei-ensikertalainen.Että sitten kesä-heinäkuussa, kun koko yhteishaku on käyty läpi ja lähetetään tuloskirje, ei varasijoilta enää pääse.
sitä ennen pääsee, ja sinäkin todennäköisesti pääset, ellei ole joku tosi suosittu ja harvinainen linja.
No niinhän siinä selvästi lukee,kiitos selvennykestä. Näköjään sitä ei enää ymmärrä lukemaansa tässä jännittäessä :D
Tuleekohan tänään enää valintoja? Onko noissa joku aikaraja että millon ei enää iltapäivällä tuu :D
viime vuonna oli joku laittanu johki keskustelu palstalle viiden aikaan et oli tullu laureasta tulokset nii toivon että tänään viel tulis
Vierailija kirjoitti:
Varasijat näköjään liikkuvat ihan hyvin. Just tuli meidän ylioppilaalle tieto paikasta oikiksessa Rovaniemelle👍🏻! . Oli varasijalla 8.
Ei mitään mahista päästä, kaikilla ykkössija jotka oikikseen pyrkii ,
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä keskustelua. Mä pelkään sitä, että todistusvalinnalla valittujen prosentuaalinen lasku vaikuttaa mun sisäänpääsyyn. Marginaali viime vuoteen on 10p. Todistuksella sisäänotettavien prosentti laskee 72 prosentista 60 prosenttiin.
Aivan. Mulla on tuo n. 13 pisteen ero viime vuoden rajaan, ja hakemaani paikkaan pitäisi päästä todistuksella suhteellisesti lähes yhtä moni valituista kuin viimeksikin, ellei tule jotain tasapisteongelmaa tms. Käytännössä 13 pisteen nousu tarkoittaisi noin kolmen aineen arvosanan nousua yhdellä viime vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan Laurean ja Metropolian tuloksia, tulisipa jo ☺️
Mikä linja? kiinnostaa kilpaillaanko samasta paikasta :)
Onko jollain hajua että onko mitään mahiksia päästä savoniaan liiketalouden tradenomiks varasijalta 38?
OAMK tulokset tuli neljän jälkeen tänään :)
Vähän harmittaa kun pisteet on yli 10 yli pääsyrajan, mutta ei-ensikertalaisena jäin kauas varasijalle.....