Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juuri kuulla, että työhakemukseen suosittelijaksi laittamani henkilö haukkuu minua mahdollisille uusille työnantajille

Vierailija
19.05.2021 |

Olen ihmetellyt jo pitkään kun ei ollenkaa tärppää. Käyn usein haastatteluissa ja haastattelujen jälkeen jää hyvä ja itsevarma olo koska haastattelu sujuu hyvin. Olen vuosia ollut samalla alalla ja teen työni hyvin ja tunnollisesti. Ei pieniä lapsia ja muutenkin puitteet hyvät.
Nyt yks työnantaja soitti minulle ja kertoi että sain aika tylyä palautetta entiseltä esimieheltäni, mutta heille jäi minusta niin hyvä fiilis, että he haluavat antaa mulle mahdollisuuden. On outo fiilis. Samaan aikaan onnellinen ja tyrmistynyt. Luulin että expomo piti minusta. Vieritti jopa pienen kyyneleen kun jouduin lähtemään heiltä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla ei ollut mitään suosittelijoita. Tarvittaessa katsottiin työtodistukset. Yleensä omasta alaisesta tietää sekä positiiviset että negatiiviset puolet.

Vierailija
22/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa on muistaakseni maininta siitä, ettei suosittelija saisi edes tarkoituksella sanoa mitään negatiivisesti vaikuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti entinen esimiehesi on kertonut totuuden, kuten kuuluukin.

Aika ankea mieli pitää ihmisellä itsellään olla, että näkee tämän "todennäköiseksi" ihan tuntemattoman ihmisen kohdalla. 

Esimiehetkin ovat vain ihmisiä, tiedän useita tapauksia, joissa pomo on selvästi loukkaantunut, kun työntekijä on vaihtanut työpaikkaa. Joskus on jopa toivoteltu ikävää loppuelämää, mutta selkeästi tämä johtui juuri siitä, että olisi haluttu pitää lähtevä alainen, ei siitä, että olisi ollut huono työntekijä. 

Tämä voisi olla kyseessä ap:nkin tapauksessa. 

Vierailija
24/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille entiselle pomolle ja esiinny työnantajana ja kysele suosituksia itsestäsi. Tallenna puhelu. Sitten voit harkita oikeustoimia tai puhelun lähettämistä vielä isommalle pomolle.

Vierailija
25/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin millaista työtä haet. 

Meillä on mahdollista tehdä toimenkuvaa A-Ö ja joku sopii parhaiten B:hen, toinen V:hen eikä kumpaakaan voi ajatella työhön D jossa taas joku toinen hakija vaikuttaa olevan paras.

Vierailija
26/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissa on muistaakseni maininta siitä, ettei suosittelija saisi edes tarkoituksella sanoa mitään negatiivisesti vaikuttavaa.

Ei kyllä ole. Sekoitat siihen ettei työtodistukseen saa laittaa negatiivista.

Vierailija
27/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä entistä pomoa ole mikään pakko pyytää suosittelijaksi. Suosittelija voi olla joku muukin samasta organisaatiosta tai muualta joku jonka kanssa olet vaikka tehnyt yhteistyötä.

Vierailija
28/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kerran vastaan työpaikkahakemuksen opehuoneen ovella. Lähdin kiikuttamaan sitä kansliaan ja tämä ihminen huikkasi perään, että kollegani x suosittelee häntä. Mainitsin asiasta x:lle, joka tokaisi, että no ei todellakaan...

Voi olla yllättävän yleistä, että joku kuvittelee olevansa suuressakin suosiossa, mutta totuus on toinen.

Vierailija
29/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sille entiselle pomolle ja esiinny työnantajana ja kysele suosituksia itsestäsi. Tallenna puhelu. Sitten voit harkita oikeustoimia tai puhelun lähettämistä vielä isommalle pomolle.

Mitä ihmeen oikeustoimia? Kyllä ihminen saa kertoa mielipiteensä kysyttäessä, kunhan ei ole asiaton tai valehtele.

Mitä järkeä koko suosittelijassa on, jos hänen on pakko suositella?

30/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas oli sellaista, että aina, kun sain työpaikan, äitini ja hänen ystävättärensä, keitä nyt mukaansa sai, alkoivat soitella työpaikkani pomoille, muka asiakkaina ja haukkuivat minut.

Oli kovin epätodellinen olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi