Melko hidas rokotustahti kun alle 10% 70% tavoitteesta on saanut 2 jabia ja aikaa mennyt pian puoli vuotta
6.5% vasta saanut 2 piikkiä.
Tässähän menee tällä tahdilla vuosia
Kommentit (14)
Reilut 2 miljoonaa saanut ekan piikin. Alkuvuodesta rokotetta oli vähän saatavilla joten luonnollisesti rotaatiossa ei myöskään ole vielä paljon 2. piikin saaneita. Rokotemääriä alettiin saamaan enemmän maalis/huhtikuussa, joten 2. piikin saavien määrä alkaa kasvaa enemmän kesäkuussa.
Niiden rokotteiden väli on 12 viikkoa. Tuosta on aika helppo laskea, milloin kukakin saa toisen rokotteen.
Ruotsissa käytetään termiä färdigvaccinerade eli valmiiksirokotetut 2 piikkiä saaneet ja se luku on paljon korkeampi siellä.
Todella alhaisia määriä valmiiksirokotettuja edelleen kun puhutaan selvästi alle 10% väestöstä rokotettu kesän kynnyksellä.
Maailmalla on todettu, että saavutetaan parempi suoja kun rokotukset ovat ajallisesti kauempana toisistaan. https://www.verkkouutiset.fi/ts-taman-vuoksi-toista-rokoteannosta-kanna…
12 viikon sisällä on kaksi piikkiä saaneita vähintään yhtä paljonnkuin tänään yhden saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Jabia?
Veikkaan, että jotain narkkisanastoa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa käytetään termiä färdigvaccinerade eli valmiiksirokotetut 2 piikkiä saaneet ja se luku on paljon korkeampi siellä.
Todella alhaisia määriä valmiiksirokotettuja edelleen kun puhutaan selvästi alle 10% väestöstä rokotettu kesän kynnyksellä.
Ruotsissa on täysin rokotettu 12,9 %. Täällä missä itse asun, näyttää siltä että aikaisintaan kesäkuun puolivälissä on mahdollisuus saada rokotus, Helsingissä pääsisin jo varaamaan ajan.
Vierailija kirjoitti:
Reilut 2 miljoonaa saanut ekan piikin. Alkuvuodesta rokotetta oli vähän saatavilla joten luonnollisesti rotaatiossa ei myöskään ole vielä paljon 2. piikin saaneita. Rokotemääriä alettiin saamaan enemmän maalis/huhtikuussa, joten 2. piikin saavien määrä alkaa kasvaa enemmän kesäkuussa.
No, mutta samaan aikaan tykitetään ekaa annosta pää hiessä, joten ei tuo 70% ihan nurkan takana ole. Surkea päätös antaa eka mahdollisimman monelle, varsinkin kun on tiedetty koko ajan, että sen antama suoja on heikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on täysin rokotettu 12,9 %. Täällä missä itse asun, näyttää siltä että aikaisintaan kesäkuun puolivälissä on mahdollisuus saada rokotus, Helsingissä pääsisin jo varaamaan ajan.
Ja muualla maailmassa, jossa ohjeen mukainen väli, on päästy 50-70%. Kuten täällä, missä mä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muualla maailmassa, jossa ohjeen mukainen väli, on päästy 50-70%. Kuten täällä, missä mä olen.
Ja näin saadaankin sitten jo kymmenkertainen rokotustahti.
Mutta onneksi vantaalla rokotetaan jo 30 vuotiaita.
Ja suomella on varaa olla vastaanottamatta janssenia. Itse ottaisin mieluummin sen niin ei tarttis tokaa jabbia.
Pointti onkin siinä että tahti ei ole koko ajan sama vaan koko ajan kiihtyvä.