Työpaikalla oma kahvikuppi, josta joku muu joi.
Meillä on työpaikalla käytäntö, että jokainen on tuonut kotoaan oman henkilökohtaisen kahvikuppinsa. Yleensä ne ovat isoja, helposti tunnistettavia motteja, kuten minullakin. Kahvihuoneen kaapissa on myös muutama perinteinen pieni valkoinen kuppi asetteineen työpaikan puolesta, sekä jossain kaapissa kertakäyttömukejakin.
Minua risoi ihan suunnattomasti, kun menin eilen hakemaan kahvia ja oma kuppini olikin likaisena pöydällä.
WTF????
Itse kannan kuppiani mukanani työpisteelle ja pesen päivän päätteeksi käsin tiskikaappiin, jos tiskikone on jo käynnistetty.
Äsken kun menin hakemaan kahvia, niin sielläpä eräs työkaverini istuikin jonkun remonttimiehen kanssa kahvilla ja tällä remonttireiskalla oli minun kuppini käytössä. WTF??? Työkaverini tietää tasan tarkkaan, että tuo on minun kuppini. Kupeista kun ollaan keskusteltu, niiden osuvien kuvien ja tekstien vuoksi mikä on kenenkin jne.
Eniten ihmetyttää, että työkaveri ja remonttireiska olivat aidosti ihmeissään närkästyksestäni. Mitä väliä sillä muka on? No sitä hiton väliä, että jokainen on juonut niistä omista kupeistaan vuosikaudet ja vieraat niistä työpaikan kupeista.
Käskin remonttireiskan laittaa kuppini tiskikoneeseen ja käyttää vastedes vieraskuppeja.
Itse en viitsinyt ottaa sitten kahvia lainkaan. Huomautan kuitenkin, että olen varsin hillitty ihminen, en huuda ja teatraalisesti poistu paikalta, vaan ilmaisin harmistukseni normaalilla (joskin tylyn kuuloisella) puheäänellä.
Mitäpä olette raati mieltä?
Onko ne kotoa tuodut henkilökohtaiset (vitsiteksteillä, horoskoopeilla, lasten- tai lemmikinkuvilla varustetut) kupit vain omaan käyttöön, vai juodaanko teidän töissä mistä kupista milloinkin?
Jos kaapissa ei ole muita mukeja puhtaana, pitäisikö vieraan juoda kertäkäyttökupista tai tiskata käsin joku vieraskuppi, vai voiko juoda sinun kupistasi?
Kommentit (27)
Meillä on talon puolesta yhteiset kupit niin ei tule mitään ongelmaa. Jos haluaa käyttää omaa kuppia niin on itse vastuussa siitä. Eihän sitä tiedä kenen oma kuppi siellä firman kuppien joukossa on jos sitä ei ole nimetty.
Kaipa se olisi vähän eri asia jos olisi erikseen sovittu, että jokainen nimenomaan tuo oman kupin, eli siltä kannalta ymmärrän ap:n pointin. Vaikka ei se kuppi toki pilalle mene jos remonttireiska sitä kerran käyttää. Jos on kuitenkin pari firman kuppia varattu vieraille niin miksei remonttireiskalle voitu sitä antaa?
Silloin kun oli omat kupit niin keittiössäkään ei ollut tiskikonetta eli jokaisella oli kuppi omalla työpöydällä ehkä huuhtaistuna. Ja vieraille pahvimukit.
Muuton jälkeen tuli tiskikone ja pomo osti kaappiin astiat. Kukaan ei enää käytä omaa kuppia.
Mielestäni ylireagoit. Remonttireiska ei voi tietää talon kuppikäytännöistä. Työkaverisi ei joko huomannut tai tohtinut sanoa hänelle ja ajatteli, ettei maailma kaadu siihen. Tuollainen raivoaminen on todella noloa. Itse en kehtaisi järjestää tuollaista show'ta, että käsken vierasta laittamaan kupin pois. Olisin ottanut kaapista vieraskupin ja juonut siitä hyvillä mielin. Oikeasti. Se on vain yksi kuppi. Ostakaa yhteiskupit kaikkien käyttöön, niin teidän ei tarvitse stressata noin kauheasti. Ikean kahvikuppi maksaa 0,99 euroa. Ja ostatte sitten kaikille samanväriset. Työpaikkanne kuulostaa nimittäin siltä, että Pirkko vetää hirveät raivarit, jos kaikki siniset kupit ovat pesussa ja hän on A I N A juonut kahvinsa sinisestä kupista.
Omaa mukia käyttää vain mukin omistaja itse. Vieraille on kertakäyttöiset pahvimukit.
Kaikille tämä ei ole ihan selvää, niinpä oma muki onkin työpöydän nurkalla ei keittiössä.
Mun nimikkokahvikupissa luki kyljessä etunimi, sellainen kaupoista saatava nimikuppi. Kerran pääsiäisen aikaan joku oli syönyt siitä mämmiä ja jättänyt kupin tiskaamatta viikonlopun yli. Kuppia ei saanut puhtaaksi kuin liottamalla. Vein kahvikuppini kotiin. Meni halut juoda kahvia ainakaan siinä paikassa.