HS:n pääkirjoitus
HS:n pääkirjoituksissa on ollut kuvituskuvana joku Turun ilmastomuutosmielenilmauskuva, jossa tytöt osoittaa mieltä. Kuvassa on kuitenkin etualalla joku nainen, joka ei näytä koululaiselta. Mua häiritsee vähän, että kuvaa käytetään aina jossain nuorisoaiheisessa jutussa, mutta mukana on tyyliin joku opettaja, ja tulee mielikuva, että oppilaat vaan seuraa sitä opettajaa. Kuva siis oli myös joskus talvella toisessa pääkirjoituksessa.
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000007984249.html
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vihreä Lanka ajaa tietysti vihervasemmiston agendaa. Syy äänestysiän laskemiseen on selvä, Alle kahdeksantoistavuotiaissa lapsissa on kiinnostusta ääriliikkeisiin ja asioiden yksinkertaistamiseen, tällä kertaa vihervasemmistoon. Nostetaanko äänestysikä takaisin, jos nuorten enemmistö alkaisikin äänestää perussuomalaisia?
Nuorten enemmistö nimenomaan äänestää oikeistoa. Siksi äänestysikärajaa halutaan laskea. Kaikissa koululaisvaaleissa on niin. Eihän nyt kukaan kehtaa olla vasemmistolainen, kun sehän on ihan noloa semmoinen. Nuoret eivät tiedä politiikasta mitään, ja siksi heidän ei kuulu äänestääkään. Tietysti suuri osa aikusistakaan ei tiedä, mutta sille ei voi mitään.
Mun mielestä jos ei saa juoda, niin ei silloin pitäisi saada äänestääkkään. Ja miksi kuntavaaleissa? Nuoria kiinostaa paikallispolitiikka yhtä paljon kuin mummonsa naapurikyttäystarinat.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jos ei saa juoda, niin ei silloin pitäisi saada äänestääkkään. Ja miksi kuntavaaleissa? Nuoria kiinostaa paikallispolitiikka yhtä paljon kuin mummonsa naapurikyttäystarinat.
Ei kunnallisvaalit ole pelkkää paikallispolitiikkaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Näyttää kommunistilta.
Tarkennettuna kommunistiagitaattorilta. Fanaatikolta.
"There is no planet B"
Eikö noille ole opetettu aurinkokunnasta? Tai siitä että nykytietämyksellä näyttäisi siltä että koko maailmankaikkeus on täynnä erilaisia planeettoja? Mitä ihmettä siellä koulussa oikein opetetaan??