HS:n pääkirjoitus
HS:n pääkirjoituksissa on ollut kuvituskuvana joku Turun ilmastomuutosmielenilmauskuva, jossa tytöt osoittaa mieltä. Kuvassa on kuitenkin etualalla joku nainen, joka ei näytä koululaiselta. Mua häiritsee vähän, että kuvaa käytetään aina jossain nuorisoaiheisessa jutussa, mutta mukana on tyyliin joku opettaja, ja tulee mielikuva, että oppilaat vaan seuraa sitä opettajaa. Kuva siis oli myös joskus talvella toisessa pääkirjoituksessa.
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000007984249.html
Kommentit (25)
Äänestysikäraja pitäisi pikemminkin nostaa 26 ikävuoteen.
Koululaiset osaavat ajatella ihan itse, rouva Huhtasaari. Vaikka te itse ette osaakaan, normaalit teinit osaavat. Lusmuilitteko muissakin opinnoissanne gradun ohella?
Minusta äänioikeus pitää poistaa tuomituilta rikollisilta ja alle sadan pisteen älykkyyden omaavilta.
Aika iso osa kansasta ei näe ikinä sitä Hesarin pääkirjoituksen kuvaa. Ihan sama, mikä se on.
Vihreä Lanka ajaa tietysti vihervasemmiston agendaa. Syy äänestysiän laskemiseen on selvä, Alle kahdeksantoistavuotiaissa lapsissa on kiinnostusta ääriliikkeisiin ja asioiden yksinkertaistamiseen, tällä kertaa vihervasemmistoon. Nostetaanko äänestysikä takaisin, jos nuorten enemmistö alkaisikin äänestää perussuomalaisia?
Niin, no, sille ei kai kukaan muu voi mitään, että sinulle muodostuu jostain kuvituskuvasta joku täysin hassu mielikuva. Ei niitä kuvia voi lehtijuttuihin yhden ihmisen mielikuvien mukaan valita. Tuossa on kuva mielenosoituksesta, jossa osallistujina oli muiden ohessa myös koululaisia. Koululaisten ryhmä on kuvattuna, mutta kuvan reunalla on myös mielenosoitukseen osallistunut aikuinen nainen. Ei ole kovin vaikea havaita sekä ihmisten sijainnin että esim. katsesuuntien perusteella, ettei naisella ja perässä kulkevilla koululaisilla ole tekemistä keskenään. Mutta se ei tietysti estä sitä, että joku voi omassa päässään kehitellä vaikka millaisia yhteyksiä ja tarinoita tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta äänioikeus pitää poistaa tuomituilta rikollisilta ja alle sadan pisteen älykkyyden omaavilta.
Mutta kun tietyille puolueille ne rangaistukset ovat vain sulka hattuun.
Hyvä ilme sillä. Lyön vaikka kivekseni vetoon että hän on vihervasemmistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho lähti lähti äänioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ilme sillä. Lyön vaikka kivekseni vetoon että hän on vihervasemmistolainen.
Aika riskitön veto, kun kyseessä on ilmastomielenilmaus.
Sipilän hallituksen vastaisissa mielenosoituksissa oli mukana päiväkotilapsia. Olivat tehneet kyltit ja marssivat vasemmiston riveissä oikeudenmukaisuuden puolesta. Eikö äänestysikää kannattaisi harkita jo päiväkotilapsille, osaavathan he jo numeroita piirtää äänestyskuponkeihin?
Oikeistolaistuuko perussuomalaiset?
Vissiin joku vihreiden paikallispoliitikko?
Aina sama juttu. Olihan jonkun yliopiston jollain kurssilla ollut osatehtävänä osallistua ihan tiettyyn mielenosoitukseen, sen sijaan että opiskelijat olisi itse voineet valita mihin mielenosoitukseen osallistuvat ja raportoivat siitä.
Kun opettajalla sitä valtaa hieman on niin nuo jotkut ei malta olla sitä käyttämättä. Viis siitä miltä se näyttää koska tarkoitus on hyvä tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Jotain vallankumouksesta se on mölisemässä.
Melkoinen Karen tuossa etualalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kiinnittyy huomio nuorison pikamuotiin ja päällä olevan mikromuovin määrään.
Ei näy fleeceä ja vaatteet varsin ajattomia, farkkutakki, yksivärisiä collegepaitoja. Mitä tarkoitat?
Näyttää kommunistilta.