GALLUP: Kauanko imetit?
Meillä loppui tytön kanssa kun tälle tuli 7 kuukautta ikää täyteen. Ei vaan halunnut enää imeä, itse olisin voinut vielä jatkaakin.
Kommentit (27)
esikoistani imetin 2 kk osittain; minua ei neuvottu tarpeeksi imetyksessä ja luulin ekojen" rintaraivarien aikaan" että minussa on jotain vikaa..toista ipanaa päätin täysimettää niin pitkään uin mahdollista ja se onnistu 4,5 kk asti kunnes aloitimme antamaan puuroa pieninä erinä, tyttö oli niin nälkäinen. sitten imetin vielä muun ohessa kaiken maidon tissitä eli 7.5 kk asti, kunnes tiesin että aion palata töihin kun vauva on 8.5 kk ja imetyksen tulisi loppua ennen sitä..
vaikeita aikoja oli todella usein mutta kova yrittäminen ja jaksaminen kyllä sitten palkitsi kun sai imettää ja siinähän säästi ihan hirveästi kun ei tarvinnut ostaa korvikkeita( olen nimittäin nyt jo kauhistellut sitä että miten paljon maitoihin menee euroja!!)
Imetin 6 viikkoa ja sairaalasta lähtien myös lisämaitoa koko ajan.
Esikon kanssa yriteltiin kaks viikkoa; sitten luovutin pulloilun hyvaksi; syyna toisen rinnanpaan sisaanpain kaantyminen. Tuttia lussuttikin sitten 2v asti.
Kakkonen oli sitten niin hyva etta imi molemmat rinnanpaat esille ja itse ' luovutti' suosiolla imetyksen 7 kk ikaisena, myos tutti lahti samoihin aikoihin!
Kolmonen olikin sitten kaikkein imevaisin; ei huolinut tuttia ollenkaan joten rinnalla oli kutakuinkin 20h/24...noh ainakin itsella oli aika lypsykarjamainen olo.. Mutta helppoa se oli, ei tarvinnut nousta yolla pulloja lammittelemaan. 1v 2kk sitten imi ja lopetettiin kun puri jo niin vietavasti...
Nelosella olikin huonompi tuuri -ei noussu maito rintoihin ja kun imi niin kovin olinkin aivan vereslihalla... itkuisen perin viikon jalkeen luovutin pullolle! Tuttia ollaan syoty lahes 3 vuotta (myonnan etta lellin liikaa, mutta onneks vaan unituttia!)
Itse toivoisin voivani imettaa myos seuraavaa vauvaa, kun sellainen suotaisiin!
Esikoinen lopetti itse ollessaan 1v5kk, kakkonen tissittelee edelleen, ikää 1v7½kk ja kolmonen on tulossa minä päivänä tahansa :) Eli näillä näkymin jatkan tandemina.
Kakkosta täysimetin 7kk1vko. Esikoisen kanssa on koettu koliikki, kakkonen lisäsi kokemuksiin rintaraivarit. Itse omaan suihkutissit. Saa nähdä mitä kolmonen keksii lisää :D
Porenn, typykät ja Pimpula rv 38+6
Kolmea vanhinta lasta imetin pari kuukautta, kuopusta 7kk.
Tansku, pojat 12v & kohta 13v ja tytöt 8kk & 1v10kk
Ekaa 2,5kk täysimetyksellä ja 4kk osittaisimetyksellä, pojalla nyt ikää 5v. Kuopusta reilut 7kk täysimetin ja kokonaisuudessa 1v2kk, poika nyt 1v3kk
Mareila+Pojat 1v ja 5v
tätä kolmosta aion imettää niin kauan kun tuntuu hyvältä. Hän on nyt vajaa 4 kk.