Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita tammikuussa työt aloittavia?

06.11.2006 |

Uteliaana kysyn, millä mielen olette töihin menossa? Teettekö lyhennettyä vai täyttä työaikaa? Onko hoitopaikka jo selvinnyt? Minne olette hakeneet?

Oletteko jotenkin varautuneet lasten mahd. sairasteluihin yms.? Ja minkä ikäisiä lapsia teillä on?

Itse muutaman kotivuoden jälkeen ihan innokkaana olen töihin palaamassa. Ihan täysiä päiviä. Miehen kanssa sovittu, että lasten sairastelun vuoksi pois on se, joka paremmin pystyy asian järjestämään (molemmilla mahd. tehdä jonkin verran etätöitä). Hoitopaikasta odotamme vielä tietoa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla " tunnelmistanne" nyt ja hkäpä myöhemminkin. Kyllä tässä jonkin verran jo jännittää, vaikka ihan mielelläni töihin palaankin.

Vierailija
2/6 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.1. pitäisi palata töihin. Hiukan ristiriitaisin tuntein olen menossa, koska ei ole vielä 100% varmaa menenkö ihan samaan omaan vanhaan paikkaan. Uskomatonta muuten, kuinka hoitovapaalaisia voidaan kohdella! Työ joka tapauksessa samaa, mutta osasto voi olla eri..plääh!

Samoin sairastelut hiukan pelottavat. Mieheni ei oikeastaan voi olla poissa töistä (yksityisyrittäjä), vaan hoidot jäisivät sitten minun vastuulleni. Hoitoapuakaan ei pahemmin ole tiedossa - isovanhemmat asuvat liian kaukana.

Ja tietysti suurin " ongelma" on se, miten raaskin jättää tyttösen hoitoon (silloin 1,3 v).

Kaikesta tuosta negatiivisesta huolimatta työelämään on kuitenkin ihan kiva palata. Pidän työstäni ja firmakin on ollut tähän asti tosi ok.

Perustetaan vaan ketju!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan töihin yli puolentoista vuoden poissaolon jälkeen. Aloitan 30 tunnilla viikossa. Tuntuu ihan kuin olisi aloittamassa uutta työtä (jännittää...) vaikka palaankin entiseen työhöni ja kaikki asiat olen saanut sovittua oikein hyvin.

Mutta mutta, hoitopaikasta ei ole vielä mitään tietoa. Kaupunginosassamme on erittäin vaikea tilanne hoitopaikkojen suhteen. Tämä stressaa pahasti, on todella ikävää jos hoitopaikka on hankalien yhteyksien päässä, varsinkaan kun minulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
4/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun alussa töihin paluu, juuri soitin esimiehelle ja anoin heti 2 lomaviikkoa ;) eli virallisetsi 15.1.07 alkaa duuni. Reilut 2,5 vuotta kotona ollaankin jo oltu ja paluu töihin odotettu. Esikoinen vasta just 1v,enkä olisi töihin vielä kaipaillut, mutta isi jää vuorotteluvapaalle koko ensi vuodeksi, joten mikäs tässä.

Olen jo haaveillut, että laitan kellon soimaan aamulla hyvin aikaisin että ehtii lukemaan lehden ja juomaan kahvin r.a.u.h.a.s.s.a, mamman pieniä iloja ;)

Tsemppiä kaikille töihin palaajille!

Vierailija
5/6 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

azucar:

Uteliaana kysyn, millä mielen olette töihin menossa? Teettekö lyhennettyä vai täyttä työaikaa? Onko hoitopaikka jo selvinnyt? Minne olette hakeneet?

Oletteko jotenkin varautuneet lasten mahd. sairasteluihin yms.? Ja minkä ikäisiä lapsia teillä on?

2.1. alkaa työt :) Lapset tuolloin ~4 v. ja 1,5 v.

Toisaalta odotan, toisaalta vähän jännittääkin, että mitähän tästä tulee. Ja koen huonoa omaatuntoakin, että olen menossa töihin.

Eilen tuli tieto hoitopaikoista ja toivottuun päiväkotiin saatiin paikat.

Täyttä työaikaa aion tehdä, onneksi työmatkoihin ei aikaa kauheasti mene. Ja mies hakee / vie myös. Periaatteella kumpi aiemmin ehtii.

Sairasteluihin ei olla mitenkään varauduttu... luultavasti mä olen 80 % kotona sairaan lapsen kanssa. Molemmat kyllä pystyy tekemään töitä kotoakin käsin. Lisäksi on mahd. saada hoitoapua mummoilta.

Vierailija
6/6 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä palaan myös töihin tammikuussa, lapsi on tuolloin 2 v. Suoraan sanottuna odotan töihin pääsyä, olen kyllästynyt kotona olemiseen. En jaksaisi enää seisoskella leikkipuistossa ja viihdyttää lasta päivät pitkät. Teen ainakin tammikuun 6 h työpäivää.

Vähän jännittää, miten jaksaa työn & lastenhoidon & kotihommat, mieheni kun on työmatkoilla paljon. Toisaalta työn vastapainoksi ehkä jaksan taas paremmin tätä kotiarkea. Olemme saaneet lapselle päiväkotipaikan 5 min kävelymatkan päästä. Sairasteluja, iltatöitä, ja työmatkoja ajatellen olen onnekas, sillä molemmat isoäidit ovat valmiit auttamaan.

Aiotteko muuten etukäteen valmistautua esim. tekemällä ruokia pakastimeen tms?

Perustettaisiinko oma nettiketju, ts kirjoiteltaisiin silloin tällöin miten työn alkaminen sujuu jne.