Millaista blogia haluaisitte lukea?
Olen asiantuntija, joka kirjoittaa työssään paljon. Viimeisen parin vuoden ajan olen tuntenut vetoa kevyemmän tekstin kirjoittamiseen ja huomannut, että työn vastapainoksi haluaisin toteuttaa myös esteettisempää puolta itsestäni. Huomaan haaveilevani omasta blogista vähintään viikoittain. Minua kuitenkin arveluttaa pari asiaa. Ensinnäkin tuntuu, että blogeista on ylitarjontaa. Toiseksi haluaisin tuottaa sisältöä, jota luetaan koska se tuottaa iloa, ei kauhistelun tai tirkistelyn takia. Olisi kiva kuulla erityisesti palstalaisilta, jotka lukevat aktiivisesti blogeja, minkälaista sisältöä arvostatte. Koetteko, että suomalaisesta (lifestyle) blogi tarjonnasta puuttuu tällä hetkellä jonkin tyyppistä sisältöä? Millainen olisi blogi, jota jaksaisitte lukea sisällön takia?
Kommentit (16)
Ja joo, blogitarjonta kirjoitetaan yhteen. palstailen puhelimella. 😄
Vierailija kirjoitti:
Mainetappio sensuurin harjoittajille itselleen ja suomalaiselle tieteelle on rahassa mittaamaton. ”Toimittajien vainoamisesta” muutamat feministit jaksavat kyllä länkyttää, ja valtamedia sallii tuota kähinää enemmän kuin bittiavaruuteen mahtuu. Mutta tiedevainot ja tutkimustoiminnan ahdistelu painetaan villaisella, mikä on merkki tiedepoliittisten sortotoimien vakavuudesta.
.
Taisi tulla väärään ketjuun?
Olet täysin oikeassa siinä, että blogeista on ylitarjontaa. Itse luen pääosin ruokablogeja reseptien takia.
Parisuhdeongelmat miehen näkökulmasta.
Kannattaa kirjoittaa siitä, mikä ITSEÄ kiinnostaa. Lukijoita tulee sitten jos on tullakseen. Väkisin väännetty yleisön kosiskelu ei toimi.
80-luvusta. Siitä miten hienoa musiikkia tehtiin listahittien varjossa ja elämä oli nousukiitoa.
Seuraan muutamaa kirjablogia. Niitä en kyllä kaipaa yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
En minkäänlaista. En lue blogeja.
Sama.
Blogit ovat olleet jo muutaman vuoden "out", mutta joidenkin veikkausten mielestä ne ovat tulossa takaisin, joten jos aloitat nyt, voit saada etumatkaa niihin tuleviin "toisen aallon" (vai onko se kolmannen aallon?) bloggaajiin :)
En oikein tiedä itsekään, minkälainen olisi todella mielenkiintoinen blogi nykyään. Lifestyle-blogithan tuntuivat tukehtuvan sievisteltyyn kaupallisuuteensa, joka ei herättänyt enää keskustelua saatikka sitten houkutellut lukemaan. Sellainen sisältö pärjäsi paremmin Instassa, joka sekin taitaa olla pian out.
Tässä tilanteessa itseäni ehkä kiinnostaisi säästöaiheinen blogi, joka olisi kuitenkin selkeästi kirjoittajansa näköinen eikä mitään kuivaa "näin sijoitat" -saarnaamista. Säästämisinspiraatio olisi tarpeen.
Mä luen lähinnä sellaisia, missä kerrotaan omasta arjesta jollakin nichellä. Seuraan mm. sairausblogeja ja eläinblogeja. Minulla ei ole lemmikkejä.
Jos blogi alkaa muistuttaa pelkkää naistenlehteä kuvien ja juttujen osalta, lopetan lukemisen.
En seuraa blogeja. Jos joskus eksyn johonkin blogiin, se on viihdekirjallisuusaiheinen.
Kuka jaksaa enää nykypäivänä lukea blogeja? Ne ovat muutenkin narsistista soopaa.
Mä luen päiväkirjamaisia blgeja. Sellaisia, jotka kertovat kirjoittajansa elämästä. Ihan arkisista jutuista. Iloista ja suruista.
Mainetappio sensuurin harjoittajille itselleen ja suomalaiselle tieteelle on rahassa mittaamaton. ”Toimittajien vainoamisesta” muutamat feministit jaksavat kyllä länkyttää, ja valtamedia sallii tuota kähinää enemmän kuin bittiavaruuteen mahtuu. Mutta tiedevainot ja tutkimustoiminnan ahdistelu painetaan villaisella, mikä on merkki tiedepoliittisten sortotoimien vakavuudesta.