Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit kutsun tulla kertomaan työstäsi lapsesi luokalle, menisitkö?

Vierailija
18.05.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en menisi? Pandemiakaan ei haittaisi, koska olin kyseisten nuorten kanssa syksyllä leirikoulussakin.

Vierailija
22/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisia järjestetään vielä? Yläkouluikäinen joutuu kiusaamisen uhriksi, kun vanhempi ilmestyy luokkaan ja nolaa lapsensa. Mahtavaa vastuuta koululta.

Maailmalla tuo on täysin normaalia ja tavallista eikä siitä ketään kiusata. Olisi aika, että Suomessakin opittaisiin olemaan kiusaamatta.

Itse en menisi, koska työni olisi lasten mielestä maailman tylsintä, vaikka on itse asiassa joskus omasta mielestäni ihan mielenkiintoista. Olen kielenkääntäjä.

Kaikkialla maailmassa kiusataaan. Miksi laittaa lapsi kiusatuksi, kun hän voi välttää tuskan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä, mutta epäilen että tilintarkastushommani olisivat kovin kiinnostavaa kuunneltavaa :D Jokseenkin hankala myös kääntää työnsisältö lapsen korvaan ymmärrettäväksi.

Vierailija
24/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa aikuisia ihmisiäkään ymmärtämään mitä mä teen, saati sitten lapsia :)

Ne eläkeläiset sitten lopulta ymmärsivät sanan koneinsinööri ja lakkasivat vuosien kyselyn. Tuotekehitysinssi/mekaniikkasuunnittelija olen.

Vierailija
25/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuommoista Suomessa edes tehdä. Jenkkisarjoissa vanhempia kutsutaan koululle puhumaan duunistaan.

Ap keksinyt koko kutsun päässään.

Vierailija
26/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi, työni on niin tappavan tylsää EU-sääntelyyn liittyvää asiantuntijaytötä, etten kerta kaikkiaan keksi mitä siitä voisi puhua 7-luokkalaisille sillä tavalla, että jaksaisivat kuunnella. 

Tämä. Terv. teknologia-alan compliance juristi

Vierailija
27/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kysyisin lapselta, onko hänelle ok vai pitäisikö nolona. Jos olisi ok, menisin.

Vierailija
28/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuommoista Suomessa edes tehdä. Jenkkisarjoissa vanhempia kutsutaan koululle puhumaan duunistaan.

Kunpa olisinkin. Isäni sai kutsun tulla kertomaan työstään luokalle, jolla ikävä kyllä olen, koska koronan vuoksi tetti jää pitämättä.

- Ap

Vierailija
29/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut, että tuollaista olisi Suomessa. On eri ammatteja kyllä esitelty, mutta niissä on ollut ihan jotain random-tyyppejä kertomassa ammatistaan, ei oppilaiden vanhempia.

Vierailija
30/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä työ ja mitä lapsi tuumaisi.

Vierailija
31/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ihan mielelläni mutta en usko että ekaluokkalaisia analytiikka kovin kiinnostaisi.

Vierailija
32/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pyydetty ja jätin menemättä ettei lapsi nolostele noloa vanhempaansa.

Vierailija
33/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa ainakin on tehty, itse kävin lapseni koulussa puhumassa.

Vierailija
34/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollutkin useamman kerran ja opettajan pyynnöstä muillekin kuin omien lasteni luokille.

Olen vähän sellaisessa pikku-likkojen unelma-ammatissa.

Eläinlääkäri? :D

Vierailija
35/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollutkin useamman kerran ja opettajan pyynnöstä muillekin kuin omien lasteni luokille.

Olen vähän sellaisessa pikku-likkojen unelma-ammatissa.

Onlyfans?

Vierailija
36/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin mennä jos olisi vielä kouluikäisiä lapsia. Tosin mun töistä on vaikea kertoa sellaisella tasolla, että kouluikäinen ymmärtäisi. Suurin osa työikäisistäkään ei ymmärrä mitä teen. Päälle vielä vahvat salassapitosopimukset niin melko ympäripyöreesti joutuisi kertomaan. "Työ tapahtuu pääasiallisesti tietokoneella."

Vierailija
37/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisia järjestetään vielä? Yläkouluikäinen joutuu kiusaamisen uhriksi, kun vanhempi ilmestyy luokkaan ja nolaa lapsensa. Mahtavaa vastuuta koululta.

Maailmalla tuo on täysin normaalia ja tavallista eikä siitä ketään kiusata. Olisi aika, että Suomessakin opittaisiin olemaan kiusaamatta.

Itse en menisi, koska työni olisi lasten mielestä maailman tylsintä, vaikka on itse asiassa joskus omasta mielestäni ihan mielenkiintoista. Olen kielenkääntäjä.

Kaikkialla maailmassa kiusataaan. Miksi laittaa lapsi kiusatuksi, kun hän voi välttää tuskan?

Kaikkialla maailmassa ei kevyttä keskustelua pidetä kiusaamisena. Ja toisaalta lapsia on hyvä kasvattaa ja koulia tajuamaan, että vanhemmat tekevät töitä ja heitä pitää kunnioittaa. Joissain kulttuureissa tämä on perusoletus, Suomessa ei aina. Toki suuremmissa kaupungeissa varmasti Suomessakin lapset osaavat käyttäytyä paremmin kuin jossain peräkylässä, missä työssäkäyvä vanhempi jo sinänsä voi olla erikoisuus.

Vierailija
38/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toki. Mitä ne lapset saisi irti eläkevakuutusmyyjän työstä, sitä en tiedä. Mutta mä olen ihan hyvä myyjä, ehkä ne innostuisi. 

Vierailija
39/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat koko luokan kanssa jopa käyneet tutustumassa työpaikkaani, ja vedin heille esittelykierroksen.

Vierailija
40/61 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa lapsia kiusataan siitä, että vanhempansa tekevät töitä. Kertoo kyllä liian paljon hyvinvointivaltiosta.