Onko tällainen syömishäiriö
Jos syö päivästä ja kuukaudesta toiseen hyvin rajoitetusti vain muutamaa ruoka-ainetta joka päivä ja saman verran?
-Banaania
-Kiivejä
- Kauraleipää, päällä Oivariinia ja satunnaisesti esim. salaatinlehti, kurkkua.
- Kaalilaatikkoa (ainoa ”oikea” ruoka)
- Appelsiinia
Kommentit (24)
Ei vaan nirsous ja haluttomuus syödä muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti syömishäiriö, jos nuo ovat ainoat ruoat ruokavaliossasi ja käyttäytyminen on pakonomaista.
Niin. Myönnän, että minua pelottaa ja jotenkin inhottaa ajatus, että lisäilisin tuohon jotain ruoka-aineita. Nuo tuntuvat turvallisilta. Pahin on ajatus, että söisi normaaleja ruoka-annoksia. Esim. jotain makaronilaatikkoa tai ”tavallisia” ruokia, mitä ihmiset nyt yleensä syö. Silloin tuntuisi, että kontrolli syömiseen olisi täysin menetetty. Nyt, kun kirjoitan tämän niin tajuan itsekin, että minulla saattaa olla ongelma. Mutta, mielestäni parempi näin, että syön kuitenkin jotain edes, enkä ole kokonaan syömättä, kuten joskus ollut tai mitään 200 kaloria/päivä, kuten olin talvella. Vuoden aikana olen laihtunut 15kg. Minulla oli tarvekin alunperin laihduttaa, mutta siitä jotenkin alkoi tuo ruokavalion kaventuminen.
Kannattaa hakeutua lääkäriin, ei ole normaalia
mulla on itselläni häiriintynyt syöminen mutta en ole saanut diagnoosia siihen. tuo on jo paljon enemmän kuin mitä mä syön päivässä. välillä saatan olla syömättä 1-3pv. en oo ihan varma mut syömishäiriöön saattaa liittyä "nirsous" koska mäkin aiemmin söin melkein mitä vaan mutta nykyään en. mun kalorimäärät vaihtelee siitä 0-1000 välillä mut harvemmin menee tuon yli. tätä ruokavaliota oon käyttänyt nyt yli vuoden ja voin ihan hyvin vaikka se syöminen hallitseekin mun elämää kaiketi.
Varmaan on. Itse elin vuosia syömällä päivässä yhden purkin tonnikalaa ja neljä hapankorppua.