IL: Sähköautoilu tekee ison loven valtion verotuloihin – mistä korvaavat eurot?
Jospa tällä kertaa muutkin kuin autoilijat voisivat rahoittaa maailman pelastamista?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on, jos sähköautoja aletaan verottaa. Eikö valtio ole halunnut, että niihin siirrytään?
Trafin maksu menee päästöjen mukaan, eli sähköautolla pienempi vuosimaksu.Jotenkin hullunkurista, että ensin on kaikki maksut pienempiä, ja sitten niitä nostettaisiin...? Eihän tämä ole loogista.
Jos Trafin maksut menisi päästöjen mukaan, ei kaasuautoilla olisi veroja ollenkaan. Mutta joo, niin nekin oli aluksi verottomia, kunnes niitä tuli liikenteeseen niin paljon, että lyötiin verot ja nyt niitä verotetaan lähes saman verran mitä diesel -autojakin. Ei mene enää kauaa, niin sähköautoille napsahtaa ihan samat verot päälle. Pitää vielä vaan odottaa että niitä on enemmän liikenteessä.
Ei kai kukaan luullut että ajelu olisi verotonta sähköautoilla pidemmän päälle . Rahaa tarvitaan . Nettipankkikin aluksi halpa mutta kun ihmiset pakotetaan käyttämään maksut nousee ja itse hoidetaan hommat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvonlisäverotus eli Alv on yksi Suomen valtion tärkein verotuksellinen tulonlähde. Olisi korkea aika korottaa sitä muun Euroopsn tasolle vaikka niin että Suomessa alvit nostettaisiin nykyisestä samalle tasolle kuin mitä ne on Saksassa. Suomen järvissä Alv kehitys on muutenkin laahannut jatkuvasti muuta Eurooppaa perässä.
Jaa että nostetaan ALV Suomen 24%sta Saksan 19%iin?
Kannatetaan!
Yleinen Alv on 25% useimmasta Euroopan maassa kuten Saksassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Unkarissa se on 27%
Saksassa yleinen alv on 19%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on, jos sähköautoja aletaan verottaa. Eikö valtio ole halunnut, että niihin siirrytään?
Trafin maksu menee päästöjen mukaan, eli sähköautolla pienempi vuosimaksu.Jotenkin hullunkurista, että ensin on kaikki maksut pienempiä, ja sitten niitä nostettaisiin...? Eihän tämä ole loogista.
Jos Trafin maksut menisi päästöjen mukaan, ei kaasuautoilla olisi veroja ollenkaan. Mutta joo, niin nekin oli aluksi verottomia, kunnes niitä tuli liikenteeseen niin paljon, että lyötiin verot ja nyt niitä verotetaan lähes saman verran mitä diesel -autojakin. Ei mene enää kauaa, niin sähköautoille napsahtaa ihan samat verot päälle. Pitää vielä vaan odottaa että niitä on enemmän liikenteessä.
Ei kai kukaan luullut että ajelu olisi verotonta sähköautoilla pidemmän päälle . Rahaa tarvitaan . Nettipankkikin aluksi halpa mutta kun ihmiset pakotetaan käyttämään maksut nousee ja itse hoidetaan hommat .
No näköjään tuo jolle vastasin, luuli näin. Me ketkä ollaan autoiltu jo vuosia, ei luulla. Kyllä tämä on nähty jo niin monta kertaa.
Minä siirryin sähköautoon jo pari vuotta sitten ja ehdin nauttimaan toivottavasti vielä monta vuotta edullisesta autoilusta ennenkuin verot joskus tulevaisuudessa tulevat nousemaan. Autoni kuluttaa sähköä kesällä noin euron sadalle kilometrille ja talven kylmimpään aikaan reilu 2 euroa. Sain auton hankintaan myös täysimääräisen tuen.
Ymmärrän hyvin tuon että köyhemmät polttomoottoriautoilijat kustantaa tällä hetkellä minun varakkaamman ihmisen autoilun ja koen siitä välilä huonoa omaatuntoa. Sitten muistan että en ole kuitenkaan syntynyt kultalusikka suussa vaan tehnyt järjettömästi töitä rahojeni eteen. Ja maksan veroja tuloistani joka vuosi muutaman keskituloisen vuosittaisen bruttopalkan verran...
Jokainen voi miettiä seuraavissakin vaaleissa, äänestääkö sellaisia puolueita, jotka toimivat esim. tuon Sitran aivopierujen mukaan. Minä en ainakaan äänestä.