Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako facebookiin liittyä?

Vierailija
17.05.2021 |

Olen parikymppinen nainen ja miettinyt kannattaisiko liittyä. Minulla on muutamia mielenkiinnonkohteita ja olisi mukava liittyä samanhenkisten ihmisten ryhmiin sekä seurailla oman kunnan/asuinalueen tapahtumia. Mietityttää kuitenkin se, onko sinne pakko laittaa paljon tietoja itsestään ja postailla säännöllisesti. Hyväksytäänkö suljettuihin ryhmiin jos on uusi jäsen ja/tai oma sivu on melko tyhjä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole mikään pakko kirjoitella. Itselläni on Facebook-tili, joka on perustettu 2008, eikä siellä ole kuin perustamispäivänä kirjoitettu kommentti "kävin tänään kakalla" ja hienosti on päässyt paikallisiin roskalava- ja kirppariryhmiin.

Vierailija
2/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin 6v sitten mutta välillä haluaisin just ryhmiin missä ois samanhenkisiä ihmisiä. Mut en sit tiiä, jaksaisinko siellä sitä vähääkään roikkua

Vierailija
4/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistuin 6v sitten mutta välillä haluaisin just ryhmiin missä ois samanhenkisiä ihmisiä. Mut en sit tiiä, jaksaisinko siellä sitä vähääkään roikkua

Niissä ryhmissä haistellaan lähes poikkeuksetta vain omia pieruja. Varteenotettavat ryhmät ovat jossain ihan muualla kuin facebookissa

5/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ryhmissä tapellaan paljon. Jutut on puskaradioissakin pääasiassa negatiivisia . Osaan ryhmiin ei pääse jos on tuore tili. Facebook on lopulta tosi turha paikka. Vähemmällä hermojen menettämisellä selviää kun ei liity

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
6/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity ennemmin meidän veljeskuntaan. Saat hienon kaavun.

Vierailija
7/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiaa ja asian vierestä eli törkyä uholla. Riippuu mitä haluat? Suosittelen, mutta kannattaa käyttää järkeä mitä turhaa tietoa siellä jakaa ja seuraa? Kannattaa tutkia säätöjä mitä löytää, niin ei tule sotkuja.

Vierailija
8/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole pakko mitään kirjoittaa eikä laittaa mitään tietoja.

Itselläni ei juuri kavereita ole, ja seuraan vain puskaradioista paikallisia asioita, mielestäni ihan hyvä pysyä kärryillä vähän mitä tapahtuu, paikallislehtiäkään minulle ei tule.

Käyn muutaman päivän välein yleensä vilkaisemassa.

Vierailija
9/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään yllättävän paljon Facebookin harrasteryhmissä. Niistä saa usein ideoita omalle puuhastelulle, ja niitä ryhmiä on joka lähtöön. Muuten en tee Facebookissa mitään, eikä profiilissani ole paljon mitään tietoja.

Vierailija
10/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ap miettiä tuon somepalvelun hyödyt ja riskit.

Miten valmis olet luovuttamaan tietojasi vaikka mille ylikansallisille sivuston ylläpitäjälle.

Siis edes perustietojasi.

Ja mitä enemmän faceen kirjoitat ja kuvia postailet, sitä enemmän maailma ja kuka tahansa tietää sinusta.

Facebookissa ei ole mitään salaista, ei yhtään mitään, vaikka sen monet puolet voikin itse salata.

Facebook on käytännnössä sama, kuin olisit jatkuvasti jollakin yleismaailmallisella ilmoitustaululla.

Aivan saman on kaikkein ilmaisten viestisovellusten kanssa.

Vierailija
11/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ei kannata.

Vierailija
12/12 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liityin reilu vuosi sitten, kun saman asian ääressä oleviin ihmisiin oli sitä kautta helpoin pitää yhteyttä ja osallistua toimintaan. Olen parissa ryhmässä em. asiaan liittyen, lisäksi seuraan lempibändieni sivuja ja nyt viimeisimpänä liityin 100 lintulajia -ryhmään, jossa on kannustava ja hyväksyvä ilmapiiri.

Mitään en omilla sivuilla julkaise, olen mukana puhtaasti seuraamisen takia. Olen kokenut, että liittyminen oli hyvä ratkaisu ja olen löytänyt sieltä paljon hyvänmielenjuttuja, kunhan eka hieman on kouluttanut facea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan