Masennuslääkkeet, kuinka pian auttaa, jos haen?
Olen ollut muutaman vuoden masentunut, haluaisin vain kuolla. Lapset ja lapsenlapset, heitä ajattelen enkä uskalla tehdä itsemurhaa.
Tunnen maailmaa ja itseäni kohtaan suurta vihaa.
Olen eläkeläinen, yksin asuva nainen.
Jo haen lääkkeet, auttaako ne ja kuinka pian?
Kommentit (14)
Lääkkeiden vaikutus alkaa hitaasti. Kaikki lääkkeet ei vaikuta kaikkiin. Kokeilemalla selviää onko lääkkeestä apua . Eivät yleensä ole mitään ihmepillereitä.
Mahdotonta sanoa auttaako. Parisen viikkoa voi mennä helpostikin että alkaa auttaa. Sitä ennen voi ahdistaa enemmän, siksi aikaa voi monesti saada rauhoittavia.
Riippuu lääkkeestä ja henkilöstä. Täyden tehon saaminen voi kestää 3kk.
Ihan alussa olotila voi pahentua, joten se kannattaa huomioida. Joku pari viikkoa alussa voi olla vaikeaa.
Nyt haet heti huomenna sen reseptin, sopiva lääke löytyy kokeilemalla, mitä pidemmälle odotat sen enemmän sä ja sun perhe kärsii siitä että voit huonosti. Asiat ei muutu itsestään, vaan sun on ymmärrettävä pitää huolta omasta terveydestä.
Masennuslääkkeet vie yleensä äärimmäisiltä tunteilta terän pois. Jos koet ahdistusta tilapäisesti voi beetasalpaajakin toimia.
Mutta tärkeintä olisi tietää mistä masennus juontaa juurensa ja voisitko jollain muulla keinolla päästä siitä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet vie yleensä äärimmäisiltä tunteilta terän pois. Jos koet ahdistusta tilapäisesti voi beetasalpaajakin toimia.
Mutta tärkeintä olisi tietää mistä masennus juontaa juurensa ja voisitko jollain muulla keinolla päästä siitä eroon?
Kyllä. Kävelemällä rekan alle.
Minä sain masennuslääkkeistä apua. Ajatukset kävi todella pohjalla. Avun hakemiseen oli korkea kynnys, mutta kannatti. Kuukaudessa alkoi vaikuttamaan ja itkuisuus loppui. Eikä lääkkeistä tullut sivuvaikutuksia. Sitten kun vielä löytäisit luotettavan ihmisen, jolle puhua mieltä painavista asioista.
Hae ihmeessä apua. Muista, että olet tärkeä ihminen ja läheisillesi täysin korvaamaton. Muista että masennus voi johtua myös sairauksista kuten anemiasta ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Myös d-vitamiinin vähäisyys voi aiheuttaa masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lääkkeestä ja henkilöstä. Täyden tehon saaminen voi kestää 3kk.
Ihan alussa olotila voi pahentua, joten se kannattaa huomioida. Joku pari viikkoa alussa voi olla vaikeaa.
Tämä on se hankalin pointti masennuslääkkeissä, että alussa voi pahentua! Eihän se ole mistään kotoisin.
Nyt kysymys niille jotka on langoilla tai kuulolla tai miten nyt tahansa. Olen masentunut ja paniikkihäiriökin on, olen kokeillut noin viittä eri masennuslääkettä, mutta kaikista tuli alussa pahenevia oireita. En kestä! Olisko jollain kokemusta masennus tai paniikkihäiriölääkkeestä joka ei ahdista alussa????
Psykiatrisen sairaan(terveyden?)hoitajan mielestä minun lääkitys toimi muutamassa kuukaudessa, omasta mielestä vasta noin vuoden jälkeen, ja paras apu oli kun pääsin puolen vuoden määräaikaiseen työhön, kuntouttavan ja työkokeilun jälkeen tosin.
Kahtotaan miten muutaman vuoden takaisen ihastuksen näkeminen, ilmeisesti uuden kumppanin kanssa vaikuttaa. Toistaiseksi koen olevani jo parantunut. Toistaiseksi.
Hae ne joka tapauksessa. Ota kaikki mahdollinen apu vastaan. 😎👍
Juu kyllä, mutta masennuslääkkeiden haitta, ahdistus alussa, pelottaa. Minulla on myös paniikkihäiriö, niin lääke vetää alussa paniikkimaiseen olotilaan ja sitä on vaikea käydä läpi. Olisiko jollain kokemusta masislääkkeestä joka ei ahdista alussa, eikä muitakaan mainittavia sivuvaikutuksia?
Mulla alko toimia nopeesti.