Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäloma ja sukulointi, perheenä yhdessä vai erikseen?

Vierailija
17.05.2021 |

En jaksaisi viettää koko kesälomaa oman ja puolison sukulaisten kanssa, vain koska "näin on aina tehty".
Haluaisin itsekkäänä ihmisenä viettää edes hetken lomaa YKSIN ja osan lomasta perheeni eli miehen ja lasten kanssa.
Minkä ikäiset lapset voi mielestänne laittaa lomailemaan erilleen äidistä, mummon (miehen äiti) ja isän kanssa? Kuinka pitkäksi aikaa?
Miehen mielestä korkeintaan viikonloppu, mun mielestä lapset pärjäisivät pidempäänkin, ja vaikka keskenään mummolassa yhden yön. Ehdotin että olisivat 3 yötä mummolassa isän kanssa, ja sitten toisessa kohtaa olisivat siellä hoidossa 1-2 yötä niin, että oltaisiin miehen kanssa kahdestaan.
Lapset ovat kyllä olleet mummolassa paljon pienestä asti, viihtyvät (ei ole yhtä tiukat säännöt kuin kotona :D) ja myös mummolla hoidossa ilman meitä vanhempia, monta kertaa kuussa. Lapset 4v ja 6v.
Itse olen ollut viikonkin lomilla oman suvun luona lasten kanssa ilman miestä. En näe että lapset kärsivät lyhyestä erosta vanhemman kanssa. En myöskään jaksa roikkua hänen sukulaistensa nurkissa, nukkua jossain aitassa +30 asteessa kuunnellen kun hyttyset pörrää korvassa ja osallistua edesmenneen ja minulle tuntemattoman Eevertti-enon kalasaaliiden muisteluun.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itselleni enää ajankohtaista, mutta miksi ihmeessä lapset eivät voisi olla kolmea yötä mummolassa oman isänsä kanssa?? Tottakai voivat!

Ja ihan yhtä hyvin tuon ikäiset voivat olla hoidossa tutussa paikassa ilman vanhempiaan pari yötä ja voisivat olla useammankin.

Itseäni ei olisi saanut mikään mahti maailmassa useammaksi kuin yhdeksi yöksi anopin ja appiukon lomapaikalle silloin, kun oli pieni lapsi.

Vierailija
2/3 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh?! Ei kai siihen mitään ikärajaa ole minkä ikäinen lapsi voi toisen vanhempansa kanssa lomailla?! Mies nyt vaan keksii omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset isänsä kanssa pärjäävät ihan miten pitkään tahansa. Ja tuon ikäiset kyllä pärjäävät isovanhempienkin kanssa, jos mummot ja papat on tuttuja ja heillä on läheiset välit.

Äidin ei kannata ajatella olevansa korvaamaton.

t. Äiti itsekin