Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut kehtaavat käydä kaupassa ilman maskia?

Vierailija
17.05.2021 |

Koska aivan jokainen normaali niitä kuitenkin käyttää, niin maskittomuudella ilmaisee sitä, että ei välitä muista, tai uskovansa salaliittoteorioihin (tai molemmat).

Kommentit (215)

Vierailija
41/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en? Faktahan on se, että vain aniharva ylipäänsä käyttää maskia oikein. Katsokaapa huviksenne jossain Prisman pihalla, että kuinka moni ottaa vanhan, riippuvan maskin autosta mukaansa. Tai kaivelee taskuista vanhoja maskeja jne. Enemmän se minusta aapeesta kertoo kuin maskittomista, jos heti tulee mieleen salaliittoteoriat sun muut. :D Itse en käytä maskia (korkeintaan lääkärissä tai kaupassa, jossa joudun pyytämään henkilökohtaista apua ja tällöinkin siksi, ettei myyjä mahdollisesti ahdistu) Sen sijaan käytän desinfiointiainetta ja noudatan turvavälejä, joita muuten ERITTÄIN harva maskillinen noudattaa. 

Vierailija
42/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tosi harvoin kaupassa, mutta kun käyn, käytän ffp3-hengityssuojainta. En minkään sosiaalisen painostuksen vuoksi vaan siksi, että se on tällä hetkellä järkevä tapa koittaa suojata itseään koronatartunnalta. Riksiryhmäläisenä aion odottaa siihen asti, että saan toisenkin rokoteannokseni. Siitä pari viikkoa ja voin jättää kuonokopan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä lähinnä säälittää maski naamalla kulkevat ihmiset. En ole käyttänyt kertaakaan, eikä voisi vähempää kiinnostaa jos se joitain häiritsee.

Vierailija
44/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa maskia kaupassa viikkotolkulla. Ihan vaan siksi, jotta aloittajalla olisi ”tunne” siitä, että hän olisi turvassa.

Vierailija
45/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kerran viikossa Prismassa enkä käytä maskia. Ei ole kukaan sanonut mitään ja keskityn ostoksiin niin en tiedä onko mulkoiltu, toisaalta en puske itteeni kenenkään kylkeen vaan menen sieltä missä on tilaa. Minulla ei ole terveyteen liittyviä juttuja, uskon että tekee hyvää altistua vähän kaupassa niin pysyy vastustuskyky ok. Kipeänä en liiku missään, mutta en ole kyllä moneen vuoteen mitään sairastanut ellei ole oireeton tauti ollut. En näe mitään syytä miksi pistän maskin.

Vierailija
46/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa esittää että kiinnostaisi surkuhupaisa covid-show.

Vierailija
47/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan joskus kaupassa asioida ilman paniikkikohtausta ja nähdä jotain. Maski on pakko kuitenkin kotimatkalla laittaa ratikkaan tai bussiin, se on jo tarpeeksi mutta onnistuu kun istun persiilläni ja voin ottaa rillit pois siksi aikaa... Ei noi kaikki maskia käyttävätkään näytä muita rajoituksia sitten noudattavan. Kovaan ääneen ollaan porukalla ja tungetaan iholle jne mikä on vielä suurempi paha kuin sen rätin puute.

Ei maskia ole pakko bussissakaan käyttää vaikka onkin olevinaan se pakko. Mitään seuraamuksia ei tule jos et käytä. En ole käyttänyt maskia kertaakaan ja Helsingissä liikun bussilla, metrolla yms. Mitään sanomista ei ole tullut ja muitakin maskittomia on yleensä aina kyydissä.

Vierailija
48/215 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisen alan työssä, jossa maskia pidetään se 8 tuntia ainakin.

Minua ahdistaa ihmiset, jotka tulevat ilman maskia työpaikalleni. Eihän se pakko ole, mutta vahva suositus. Ja sitten räyhätään ja haukutaan henkilökuntaa.

Olisi mukavaa, että mm. työpaikkani voitaisiin kunnolla avata ilman rajoituksia. Mutta kiitos teidän vapaamatkustajien, se varmaankin tulee siirtymään.

Vierailija
49/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai on niin paha astma, että ei kykene käyttämään

Hyvin, hyvin harvalla on niin paha astma (tai mikään muukaan vaiva), ettei pysty lyhyen kauppareissun ajan maskia pitämään. Pidemmät rupeamat toki erikseen. Ehkä paha paniikkihäiriö voisi olla yksi niistä harvinaisista tiloista, joiden takia oikeasti ei pysty pitämään maskia edes hetkeä. 

Vierailija
50/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän omasta terveydestäni, haluan siis hengittää kunnolla, en välitä muiden mielipiteistä, enkä todellakaan välitä muiden terveydestä.

En ole ikinä käyttänyt maskia mutta eipä mulla koskaan ole ollut mitään kausi flunssiakaan.

Käsidesiä ja käsihygienia aina ollut käytössä.

En myöskään koe koronaa pandemiaksi ja niin vaaralliseksi että kokisin tarpeelliseksi rajoittaa hengitysilmaani.

Vierailija
51/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan joskus kaupassa asioida ilman paniikkikohtausta ja nähdä jotain. Maski on pakko kuitenkin kotimatkalla laittaa ratikkaan tai bussiin, se on jo tarpeeksi mutta onnistuu kun istun persiilläni ja voin ottaa rillit pois siksi aikaa... Ei noi kaikki maskia käyttävätkään näytä muita rajoituksia sitten noudattavan. Kovaan ääneen ollaan porukalla ja tungetaan iholle jne mikä on vielä suurempi paha kuin sen rätin puute.

Tilaa kotiin, miksi sä sinne kauppaan menet hyperventiloimaan?

Vierailija
52/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välitän omasta terveydestäni, haluan siis hengittää kunnolla, en välitä muiden mielipiteistä, enkä todellakaan välitä muiden terveydestä.

En ole ikinä käyttänyt maskia mutta eipä mulla koskaan ole ollut mitään kausi flunssiakaan.

Käsidesiä ja käsihygienia aina ollut käytössä.

En myöskään koe koronaa pandemiaksi ja niin vaaralliseksi että kokisin tarpeelliseksi rajoittaa hengitysilmaani.

Maskin aiheuttama hengitysvastuksen kasvu on minimaalinen. Selitä mitä selität, mutta maskia voisit ihan hyvin käyttää.

Vierailija
53/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin, hyvin harvalla on niin paha astma (tai mikään muukaan vaiva), ettei pysty lyhyen kauppareissun ajan maskia pitämään. Pidemmät rupeamat toki erikseen. Ehkä paha paniikkihäiriö voisi olla yksi niistä harvinaisista tiloista, joiden takia oikeasti ei pysty pitämään maskia edes hetkeä. 

Myös paniikkihäiriöiset voivat käyttää maskia, jos kerran liikkeelle pääsee.

Vierailija
54/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 juurihan sanoin, minimaalinenkin hapenestäminen riittää, haluan hengittää vapaasti ja muut syyt myös varmaan luit, mua ei kiinnostaa tippaakaan muiden mielipide, joten selitä mitä selität hysteerikko. Pidä sä sitä rättiä naamalla jos haluat , mutta älä oleta että muut niin tekee sinun tai kenenkään muun mieliksi.

Vierailija
55/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko harvinaista kuitenkin, ei astma, mutta niin vakavaa astmaa on hyvin harvalla etteivät voi sen 10-15 min maskia käyttää. Kehotan lääkärin pakeille pikaisesti jos on näin koska siinä tapauksessa hoidossa on laiminlyöntiä, tod. näk. potilas itse laiminlyö hoitoaan.

Vierailija
56/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskivouhottajat on yleensä niitä, jotka sitten kuitenkin kokoontuu näkemään kavereita, käy kaikenmaailman tilaisuuksissa ja roikkuu kauppakeskuksissa ym luullen, että se pelkkä hikisen maskin käyttö estää koronan leviämisen.

Vierailija
57/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko harvinaista kuitenkin, ei astma, mutta niin vakavaa astmaa on hyvin harvalla etteivät voi sen 10-15 min maskia käyttää. Kehotan lääkärin pakeille pikaisesti jos on näin koska siinä tapauksessa hoidossa on laiminlyöntiä, tod. näk. potilas itse laiminlyö hoitoaan.

Edelleenkin olisi hyvä saada niitä faktoja, miten maskin käyttäminen on estänyt koronan leviämistä. Tartuntaluvut ovat laskeneet aina silloin, kun harrastuksia ja muita kokoontumistilaisuuksia on rajoitettu.

Vierailija
58/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kehtaan. Mua ei ole koskaan hetkauttanut toisten mielipiteet minusta. En elä täällä muita varten.

Vierailija
59/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole maskipakkoa, on vain suositus.

Tämä on aivan uskomaton kommentti. En lakkaa ihmettelemästä tätä heittoa. On kuin: minun ei tarvitse välittää muista kuin vain pakotettuna.

Vierailija
60/215 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisin maskia??? Jos pandemia olisi tappava ja vakava, en liikkuisi edes julkisilla paikoilla mutta kun ei ole, miksi ihmeessä pitäisin maskia ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi