Kauanko maksun siirtyminen pankista toiseen kestää?
Eilen kuulemma tori-ostaja maksoi ostoksen. Vieläkään ei näy. En viitsisi olla neuro heti ja alkaa kysellä. En tiedä mikä pankki hänellä on.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuorokauden maksimissaan. Itse lähetän ostajana aina myyjälle kopion maksutapahtumasta jossa näkyy arkistointitunnus.
Jos sama pankki, tai pankit tekevät yhteistyötä, niin vuorokausi voisikin olla oikein, mutta normaali tilisiirto on 2-3 pankkipäivää.
Koko euroalueen pankit ovat siirtyneet SEPA-maksuihin jo vuosia sitten. Tämä tarkoittaa sitä, ettei viivettä rahansiirtoihin tule.
Samaa mietin minä. Maksoin 12 päivä erään laskun joka ei vieläkään näy maksettuna. Tilitiedot olivat kaikki oikein. Meni osuuspankista nordeaan. Tietty siinä välissä oli helatorstai joka kai vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 pankkipäivää normaali tilisiirto.
höpö höpö, samana päuvänä näkyy nykyään
Eipäs vaan riippuu pankista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin minä. Maksoin 12 päivä erään laskun joka ei vieläkään näy maksettuna. Tilitiedot olivat kaikki oikein. Meni osuuspankista nordeaan. Tietty siinä välissä oli helatorstai joka kai vaikuttaa
Ei siis näy laskuttajan tiedoissa maksettuna? Näissä on joka tapauksessa viivettä, joten ei vastaa ap:n tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt mistä pankista ei rahat lähde? Toki siis illalla tehty siirto ei näy heti, mutta viimeistään seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan jankkaat. Jos maksettu arkipäivänä ennen klo 14. niin siirto näkyy samana päivänä (Suomessa) oli pankki mikä vaan saajalla ja maksajalla. SEPA-uudistus teki tämän, kuten tuossa aiemmin jo joku kommentoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo 3 arkipäivää on Suomessa se pankkien välinen lupaus. Ulkomailla ajat voi olla pidempiäkin.
Olen kyllä huomannut että nykyään Suomen sisäiset siirrotkin saattaa mennä saman päivän aikana jo perille.
Tervetuloa tälle vuosituhannelle. Se lupaus on sama päivä, jos siirron tekee ennen klo 14. Muuten menee seuraavalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan jankkaat. Jos maksettu arkipäivänä ennen klo 14. niin siirto näkyy samana päivänä (Suomessa) oli pankki mikä vaan saajalla ja maksajalla. SEPA-uudistus teki tämän, kuten tuossa aiemmin jo joku kommentoikin.
Milloin on muuttunut? Ei ainakaan Op - S-Pankki tule samana päivänä. Siirrän itse Op sovelluksesta omalle S tilille ja ei vain siirry samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alaapeukku? Tottahan tuo on.
Koska täällä pyörii noita bööörnautti tumpeloita. Eivät muuten voi kiukutella. Itse ainakin juurikin tuollaisia tirvasen lärviin jos livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin on muuttunut? Ei ainakaan Op - S-Pankki tule samana päivänä. Siirrän itse Op sovelluksesta omalle S tilille ja ei vain siirry samalle päivälle.
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/sepa-maksu
Sunnuntai ei ole pankkipäivä. Joten sama kuin olisi maksanut tänään. Huomenna sinulla.
Jos tänään olisi maksanut pankkipäivää jälkeen niin sitten olisi sinulla keskiviikkona
Nopeimmillaan on mennyt tunnissa. Laitoin siskolle viime viikolle Osuuspankista Nordeaan klo 15.30 ja sisko viestitti tasan tunnin kuluttua että raha näkyy jo.
Vierailija kirjoitti:
Nopeimmillaan on mennyt tunnissa. Laitoin siskolle viime viikolle Osuuspankista Nordeaan klo 15.30 ja sisko viestitti tasan tunnin kuluttua että raha näkyy jo.
Just näin. Ennenhän pankeilla oli myös ns. ajoajat, milloin rahaliikenne siirtyi eteenpäin. SEPAn myötä raha kulkee nyt reaaliajassa ja ajoja on pitkin vuorokautta, joten rahasiirto voi näkyä tilillä vaikka illalla.
2 pankkipäivää on edelleenkin yleinen. Kun Kelan etuuskäsittelijä tänään maksaa etuutta asiakkaalle, ovat etuudet asiakkaan tilillä keskiviikkona.
Erikseen tietysti ne etuudet, joissa on tietty kuukausittainen maksupäivä, mutta näin monissa etuuksissa, kuten vaikkapa työttönmyysturvassa. 2 pankkipäivää menee aina päätöksen antamisesta.
Kestäähän siinä. Kerran viikossa rahasäkit kuljetetaan härkävankkureilla pankista toiseen.
Siirsin viime keskiviikkona rahaa s-pankista danske bankkiin, ajattelin rahojen olevan vastaanottajalla perjantaina, kun torstai oli pyhä. Eipä näy siellä danskessa rahat vieläkään. Tilinumero on tarkastettu ja oli oikein, eikä vastaanottajakaan kuseta mua.
Vierailija kirjoitti:
2 pankkipäivää on edelleenkin yleinen. Kun Kelan etuuskäsittelijä tänään maksaa etuutta asiakkaalle, ovat etuudet asiakkaan tilillä keskiviikkona.
Erikseen tietysti ne etuudet, joissa on tietty kuukausittainen maksupäivä, mutta näin monissa etuuksissa, kuten vaikkapa työttönmyysturvassa. 2 pankkipäivää menee aina päätöksen antamisesta.
Kelan maksuthan ohjautuu pankille ennakkoon ajoina jo niin, että jos maksupäivä on esim. asumistuessa 2pv ja se sattuu olemaan pyhäpäivä niin rahat on tilillä jo 1pv. Eri tuilla on eri maksupäivät. Ei ole verrattavissa normaaliin rahansiirtoon.
Ohis, S-pankista Nordean luottotilille/kortille kestää kauan. Maksoin ke. aamuna, ei ole vieläkään perillä. Toki helatorstai ja viikonloppu oli.
Tuo ei johdu pankkien välisestä rahaliikenteestä, vaan veikkauksen systeemeistä.