Pääseekö terveyskeskukseen jos ei ole sairas?
Haluaisin mittauttaa veriarvoja koska olen kasvissyöjä, lähes vegaani. Samoin perusterveyden tarkistus olisi mukava, kun mulla ei ole ollut oikeastaan koskaan työterveyttä eikä terveydentilaa tutkittu kuin kevyesti ajokorttia varten teininä ja sitten myöhemmin raskauksien seuranta. Mieheni esimerkiksi kun kuuluu työterveyden piiriin, on saanut jonkin ikään perustuvan tarkastuksen sen kautta täytettyään tietyn verran vuosia. On katsottu maksa-arvoja ja kolesterolia jne. Itsekin olen jo yli 40 v, niin voisi olla mukava tietää vähän millä tolalla terveysasiat ovat. Toki huomaan jotkin muutokset itsekin kuten näön heikkenemisen. Mutta saako tämmöisiä tutkimuksia terveyskeskuksen kautta? Vai saako sieltä aikoja vain jos on sairas?
Kommentit (10)
Ei pääse. Koronan takia. Ei pääse jos ei ole päivystysasia. Näin pk-seudulla 2021.
Täällä pääsee. Halusin tarkistuttaa, onko kolesteroli koholla ja otettiin samalla muutkin peruskokeet. Työterveystarkastuksessa olin käynyt viimeksi ennen eläkkeelle jäämistä 2 vuotta sitten. Lääkäri totesi, että kaikki on kunnossa ja toivotti tervetulleeksi taas 2 vuoden kuluttua, vaikka mitään huolestuttavaa ei löytynytkään.
Ei meillä Laajasalossa ainakaan pääse. Ulko-ovella on vartijat. Niille pitää näyttää varausjärjestelmästä tulostettu aika. Jos sitä ei ole, et pääse edes sisään.
Täällä pääsee, kiireettömän ajan saa parin päivän päästä.
Tietysti yksityiselle pääsisi, mutta maksaa varmaan aika paljon.
Kyllä pääsee, soita omahoitajalle tai terveyskeskukseen. Meillä on omahoitajat jokaisella tässä kunnassa ja hänen kauttaan järjestyy kyllä lääkärin määräämät verikokeet perusterveellekin, etenkin jos epäilee jotain vajetta. Itselläni oli rautavarastot kuulemma ihan loppu, kun vereni tutkittiin varmuuden vuoksi nivelsärkyjen vuoksi.
Meillä ei meinaa päästä edes ajanvaraukseen
Jos aloittaisit vaikka varaamalla ajan terveystarkastukseen? Hankala täältä sanoa pääseekö juuri sinun paikkakuntasi terveyskeskukseen.
Meillä pääsee, mutta asunkin pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä Laajasalossa ainakaan pääse. Ulko-ovella on vartijat. Niille pitää näyttää varausjärjestelmästä tulostettu aika. Jos sitä ei ole, et pääse edes sisään.
Ei kai nyt kukaan mene terkkarille ja kuvittele pääsevänsä lääkärille ilman ajanvarausta? Ei ihme että teillä siellä idässä pitää palkata vartijat.
0/5, ei yli 40-vuotias voi olla noin uusavuton.