Nyt riitti Helsinki mulle, aion muuttaa pois heti kun vaan pääsen. Voisin muuttaa Tampereelle jos vaan löytyy sieltä töitä. Mitkä on Tampereen parhaimmat asuinalueet?
Oletetaan että työpaikka löytyy Tampereen keskustasta tai keskustan tuntumasta. Työmatkaan saisi kulua enimmillään 30 min suuntaansa. Mikä olisi siis paras (rauhallinen/laadukas) alue asumiseen? Ei omakotitaloa, mutta rivari tai kerrostalo kävisi.
Kommentit (107)
Sun kannattaisi ensin googlata "Tampereen keskusta ja narkkarit" yms. ketjuja tältä palstalta. Suosittelen että et muuta. Tai "Pahin virhe oli muuttaa Tampereelle".
Kannattaa tsekkailla myös naapurikuntia, puolen tunnin työmatkalla voi kulkea aika pitkältäkin.
Sama homma, suunnitelmissa muuttaa mahdollisesti Helsingistä pois. Pk-seudusta ja Uusimaasta kuitenkin tykkään. Olen miettinyt ihan näitä ympäröiviä lähikuntia. Toisaalta pidän kovasti myös Päijät-Hämeestä eikä sieltäkään tänne pitkä matka. Saas nähdä.
Tampereesta en valitettavasti hirveästi osaa sanoa, mutta sehän taitaakin olla muuttovoittokunta.
Vierailija kirjoitti:
Linnainmäki
Linnainmaa. Ihan hyvä vaihtoehto, palvelut sekä metsät lähellä. Keskustaan juuri se 30 min julkisilla.
Ootko miettiny mitään näitä Sipoo, Järvenpää, Kirkkonummi, Inkoo yms? Vai haluatko asua nimenomaan "kunnon kaupungissa"?
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaisi ensin googlata "Tampereen keskusta ja narkkarit" yms. ketjuja tältä palstalta. Suosittelen että et muuta. Tai "Pahin virhe oli muuttaa Tampereelle".
Kerrassaan hykerryttävä mielikuva kun ap näkee Treen keskustan 😆
Jos sietää tuota puolen tunnin työmatkaa, niin naapurikunnat kannattaa tsekata. Pääkaupunkiseudun hintatasoon verraten saat hulppean rivarinpätkän, taatusti rauhalliselta alueelta.
Itse haluan olla töissä keskustassa kävellen alle vartissa. Asun vanhassa Kalevassa, Liisankalliolla. Kaupunkimaista, mutta mun mielestä oikein rauhallista ollakseen näin lähellä keskustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne Tamperetta kovin hyvin, mutta kovasti se ainakin on muuttovoittokunta ja tuntuu vetävän puoleensa porukkaa. Oma mielikuvani on, että näin on ollut vähän aina ja tahti tuntuisi vaan kiihtyvän. Vaikuttaa kasvavalta kaupungilta. Sen enempää en osaa ottaa kantaa, koska en tosiaan tunne kaupunkia kovin hyvin.
Itse asun 33900 ja tykkään kyllä.
Viikinsaari. Kaunis luonnonläheinen ympäristö. Ravintolapalvelut ja harrastusmahdollisuudet. Hyvät yhteydet Tampereen keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne Tamperetta kovin hyvin, mutta kovasti se ainakin on muuttovoittokunta ja tuntuu vetävän puoleensa porukkaa. Oma mielikuvani on, että näin on ollut vähän aina ja tahti tuntuisi vaan kiihtyvän. Vaikuttaa kasvavalta kaupungilta. Sen enempää en osaa ottaa kantaa, koska en tosiaan tunne kaupunkia kovin hyvin.
Ne tulijat on työttömiä ja opiskelijoita enimmäkseen. Riehuvat ja mekastavat keskustassa. Ei Tampereella ole töitä.
Mikä juttu tää Tampereen narkkarit? Ihan normi meno keskustassa on tämän kokoiseen kaupunkiin. Tullinaukio sitten oma pieni ongelma-alueensa.
Terv. tamperelainen
Vai että puoltuntia suuntaansa. Sillä pääsee aika hemmetin pitkälle näillä leveysaste4illa. Ei tarvi jäädä edes ympäryskuntiin, vaan voi mennä siitäkin eteenpäin. Minä käyn Tampereen keskustassa töissä ja työmatkaa minulla 34 kilsaa suuntaansa ja aikaa matkoihin menee kesänopeuksilla 20-22 minuuttia per sivu
Ehdottomasti Pispala, mutta sieltä hankala saada asuntoa kun kukaan ei halua muuttaa pois, mut jos löydät sieltä niin 20 min kävely keskustaan
Riippuu kyllä mistä tykkäät? Luonnosta? Baareilusta? Harrastusmahdollisuuksista? Vaikea suositella mitään kun ei ole mitään speksejä. Länsi-Tampere Tesomaa ja Kalkkua lukuunottamatta on hyvää seutua. Niemenranta on aika makee jos kerrostaloelämästä tykkää, siellä on myös rivarityyppisiä luhtitalojakin.
Itse muutin vuosi sitten Helsingistä Tampereelle ja pakko sanoa että oli hyvä ratkaisu itselleni.
Hervonta?